زمان : 18 Shahrivar 1396 - 00:41
شناسه : 140814
بازدید : 5076
 امام جمعه ابرکوه : قیام17 شهریور نقطه عطفی در تاریخ انقلاب است امام جمعه ابرکوه : قیام17 شهریور نقطه عطفی در تاریخ انقلاب است یزد فردا : امام جمعه ابرکوه گفت: قیام 17 شهریور نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است که تنور انقلاب را گداخته و بنیان های رژیم ستم شاهی را ویران کرد.

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای 17 شهریور سال 1357 تهران، اظهارکرد : این روز برای همیشه در اذهان ملت شریف ایران به یادگار خواهد ماند.
وی با بیان اینکه این روز پیام ماندگار ایستادگی و مقاومت ملت ایران بود افزود : خون پاک شهدای این روز تاریخی زمینه ساز پیروزی انقلاب شد و آرمانها و ارزشهای انقلاب را تثبیت کرد.
رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه تصریح کرد: : قیام 17 شهریور عامل موثر مبارزات مردمی و تسریع در سقوط رژیم پهلوی شد و انقلاب به رهبری امام خمینی (ره) به پیروزی رسید.
امام جمعه ابرکوه بابیان اینکه مهترین دستاورد واقعه 17 شهریور از پای در آوردن رژیم پهلوی بود یادآورشد : اگر چه در این روز تعداد زیادی از مردم به درجه رفیع شهادت نایل آمدند، اما پیام آزادی خواهی و مردانگی شهدای این روز مهر حقانیت را برلوح های افتخار تاریخ پر فراز و نشیب انقلاب حک کرد.
قیام 17شهریور و کشتار جمعی از مردم تهران به دست ماموران ستم شاهی در سال 1357صورت گرفت.
مرکز شهرستان 51 هزار نفری ابرکوه در 140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.