زمان : 09 Shahrivar 1396 - 08:45
شناسه : 140655
بازدید : 8094
دیدار مردمی استاندار محترم خراسان جنوبی در مراسم گرامیداشت شهدای دولت در هیئت ابوالفضل دیدار مردمی استاندار محترم خراسان جنوبی در مراسم گرامیداشت شهدای دولت در هیئت ابوالفضل

به گزارش خبرنگار یزد فردادر طبس

دیدار مردمی استاندار محترم خراسان جنوبی در مراسم گرامیداشت شهدای دولت  در هیئت ابوالفضل

مهندس پرویزی درجمع مردم شهرستان طبس

من از شهیدرجایی یک چیزآموختم که باخودم ومردم صادق باشم

اهم سخنان مهندس پرویزی در جمع پرشور مردم طبس

در ابتدا مهندس پرویزی ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد شهیدان رجایی و باهنر گفت برای توسعه طبس باید سرمایه گذاران داخل شهرستان نیز  همت کنند و چشم به خارج از استان نداشته باشیم
عامل توسعه هر منطقه مردم‌ و‌نخبگان آن منطقه هستند. فرهنگ توسعه باید در شهرستان شکل بگیرد تا شاهد توسعه باشیم. خداوند اگر در منطقه طبس نعمتی را گرفته بجای ان نعمات زیادی مانند زغالسنگ به طبس داده است
وی افزود در تهران پیگیر مسائل طبس بوده ام. ابتدای کار بنده مشکلات زیادی بودکه حتی الان هم برخی از مشکلات هنوز وجود دارد.

وی در ادامه گفت برای توسعه استان خراسان جنوبی رئیس جمهور و کابینه دولت کاملا حمایت کرده و توجه شان به استان معطوف شده است. امسال ریل خراسان جنوبی  (چابهار_بیرجند_مشهد) بعد از سالها قول و وعده عملی خواهد شد. بحث تامین آب شرب خراسان جنوبی از سه راه دنبال می شود و در موضوع #انتقال_آب به طبس نیز  طبس از خط انتقال شماره ۲ بهره مند خواهد شد و شهرهای فردوس، بشرویه و سرایان با توجه به افزایش خط لوله آب از ده میلیون به بیست و دو میلیون متر مکعب موافقت کرده اند که عملی خواهد شد.

مهندس پرویزی گفت بحث #آبهای_ژرف در حضور رئیس جمهور و وزرا و  چند استاندار دیگر مطرح شد که طبق قولهای داده شده  مطالعات ان شروع خواهد شد. اولین گمانه ها در مورد آب ژرف در استان سیستان و بلوچستان انجام شده که اگر به نتیجه برسد تحولی عظیم ایجاد خواهد شد. توافق نامه ای برای بررسی مطالعات آبهای ژرف بین بنده و معاونت علمی فناوری رئیس جمهور وشخص وزیر نیرو منعقد شده است که انشاالله اگر این گمانه زنی ها موفقیت امیز باشد شاید به انتقال اب از عمان دیگر نیازی نباشد. بحث انتقال اب از دریای عمان نیز مطرح شده و مشخص شد که خرید اب از بخش خصوصی از دریای عمان انجام و به لحاظ نگه داشت جمعیت و اشتغال در شرق کشور و حفظ توسعه پایدار (باتوجه به هزینه بالای انتقال و قیمت پایین فروش) در حال پیگیری است.

بحث پرورش چند هزار نفری #شتر در منطقه نیز وجود دارد که سرمایه گذار از کشور  آلمان در منطقه ایجاد خواهد کرد. مجوز کمیسیون ماده ۶۲ برای #نیروگاه_حرارتی گرفته شده و دولت تضمین ان راصادر کرده و در شرف ایجاد اعتبار است و با کشور چین قراردادها برای تامین زغال در داخل بسته شده.

پرویزی گفت؛ بحث #پروده۴ نیز در یکسال پیش در حضور دکتر نعمت زاده و دکتر کرباسیان و دکتر خزائی مطرح شد و با پیگیری هایی که انجام شد خوشبختانه با جلسه ای که  مجددا گرفته شد کمیسیون ماده ۶۲ آن نیز تصویب شد و آقای کرباسیان نیز قول تامین اعتبار اولیه برای باز شدن ال سی آن دادند که خدا راشکر کارهای ان انجام شد.کارخانه کک نیز با پیگیریهای انجام شده در حال راه اندازی است. در حوزه راهها نیز کارهای خوبی انجام شده.

مهندس پرویزی استاندار خراسان جنوبی در پایان سخنرانی خود با یاد از شهید رجایی گفت: من از شهید رجایی یک چیز آموخته ام که با خودم و مردم یک رنگ و صادق باشم، خود را به به دروغ گفتن وادار نکنیم، در نظام جمهوری اسلامی ننگ است که مسئول جرات به دروغ گفتن داشته باشد. طبس را خارج از تعارفات باید ببینیم چون طبس سرمایه ای  بنام زغالسنگ دارد

بحث ریل برای استان خراسان جنوبی مانند بحث آب حیاتی است. با انتقال اب بیشتر مشکلات توسعه حل خواهد شد. بنده و دیگر همکاران بابت کارکردن و پیگیری های مشکلات مردم از دولت حقوق میگیریم و هیچ منتی نباید بر مردم داشته باشیم اگر نیتها خالص باشد حتما به نتیجه خواهد رسید. در دیدگاههایمان نباید بصورت حزبی و خطی (اصولگرا_اصلاح طلب) بنگریم و نباید تقسیم بندی کنیم. اگر اینطور به مردم نگاه کنیم به مردم ظلم کرده ایم. هیچکس معصوم و مبری از خطا و اشتباه نیست.