زمان : 09 Shahrivar 1396 - 08:37
شناسه : 140630
بازدید : 7412
پایگاه امداد و نجات جاده‌ای جاویدالاثر متوسلیانشهرستان تفت افتتاح شد. باحضور رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور: پایگاه امداد و نجات جاده‌ای جاویدالاثر متوسلیانشهرستان تفت افتتاح شد. همزمان با ششمین روز از هفته دولت، پایگاه امدادونجات بین شهری جاویدالاثرمتوسلیان شهرستان تفت استان یزد با حضور رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، مشاور رییس جمعیت در امور ایثارگران و مدیرکل هماهنگی مجامع و امور استان های هلال احمر و مسولین استانی و شهرستانی افتتاح شد.

باحضور رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور:

پایگاه امداد و نجات جاده‌ای جاویدالاثر متوسلیان شهرستان تفت افتتاح شد.

همزمان با ششمین روز از هفته دولت، پایگاه امدادونجات بین شهری جاویدالاثرمتوسلیان شهرستان تفت استان یزد با حضور رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، مشاور رییس جمعیت در امور ایثارگران  و مدیرکل هماهنگی مجامع و امور استان های هلال احمر و مسولین استانی و شهرستانی افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد: در آیین افتتاحیه این مراسم که مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان، فرماندار و سایر مسئولان استانی و شهرستانی حضور داشتند، رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر گفت: افتتاح این پایگاه نشانگر وفاق و همدلی است که در مردم منطقه وجود دارد و نشان دهنده این موضوع است که نجات جان مردم برایشان اهمیت دارد.

وی افزود: وجود این پایگاه ها می تواند به کاهش آسیب های ناشی از حوادث کمک کند.

دکتر اندام تاکید کرد : خوشحالم در این پروژه چند گروه مشارکت داشتند در وهله اول مردم که اینیک افتخار است برای نظام جمهوری اسلامی ایران که مردم پای کار هستند و بخشی از کار مربوط به خودشان را  اداره میکنند و بخشی آن را استانداری استان و بخشی را جمعیت هلال احمر و این تفاوتی که جمعیت هلال احمر نسبت به دیگر سازمان های مردم نهاد دارد.

ایشان در ادامه گفت : ما جمعیتی هستیم بین گروهی و بدون تعامل با سازمان های دیگه و بدون تعامل با مردم نمیتوانیم کاری انجام دهیم و به سرانجام برسانیم و این پروژه که امروز خدمتتان هستیم نتجیه همگرایی و یک کار گروهی بین دستگاه های مختلف و در وهله اول مردمی که پای کار بوده و برای سلامتی خود ارزش قائل هستند.

رییس سازمان داوطلبان با اشاره به فوت یکی از نجاتگران این پایگاه و تسلیت به خانواده مرحوم ابوالفضل کاوه تفتی اظهار داشت :  داوطلبان اصصلاحا یک نیروهای پنهان هستند ، نیروهایی که دیده نمی شوند و کار داوطلبانه انجام می دهند و بعضی اتفاقات رخ می دهد که ما آنها را نداریم.

در ادامه محمود زارع فرماندار شهرستان تفت ضمن خیر مقدم به رییس سازمان داوطلبان و هیات همراه و با تشکر از داوطلبان و خیرین بزرگواری که با همت بلند خود در ساخت و احداث این پایگاه مساعدت و مشارکت داشته اند، اظهار داشت: تجهیزات لازم و دانش کافی در سایه آموزش های امدادی می تواند در کاهش تلفات انسانی و خدمت هرچه بیشتر به مردم موثر باشد.

زارع با یاد و خاطره همه مبارزان راه خدا و بویژه جاوید حاج احمد متوسلیان که از این دیار و سرزمین هستند بیان کرد : ضمن تشکر و سپاس از رییس جمعیت هلال احمر کشور دکتر ضیایی که دستور ویژه ای برای تکمیل  این پروژه بر حسب نام این پایگاه جاویدالاثر متوسلیان دادند که صمیمانه از دکتر ضیایی و همکارانشان که با حمایت های ایشان پروژه تکمیل و در هفته دولت و در زمانی که یکی از یاران جمعیت هلال احمر تفت ابوالفضل کاوه مرحوم شدند به  بهره برداری رسید .

شایان ذکر است ساختمان این پایگاه با زیربنای 380 متر مربع در زمین اهدایی توسط خانواده خیر نیکوکار حسنی به متراژ 8000 متر مربع احداث شده است.