زمان : 07 Shahrivar 1396 - 18:26
شناسه : 140621
بازدید : 9203
مدیر عامل شرکت گاز استان: ۳۳۴ روستای استان یزد گازدار هستند مدیر عامل شرکت گاز استان: ۳۳۴ روستای استان یزد گازدار هستند مدیرعامل شرکت گاز یزد با بیان این که از ۵۴۲ روستای واجد شرایط گازرسانی در استان، ۳۳۴ روستا گازدار شدند افزود: ۸۷ روستا در حال اجرای گازرسانی، ۲۷ روستا در مرحله تشریفات مناقصه و مابقی در حال برنامه‌ریزی برای گازرسانی هستند.

مدیر عامل شرکت گاز استان: ۳۳۴ روستای استان یزد گازدار هستند

به گزارش پایگاه خبری یزد فردا، منوچهر فلاح عصر دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت در تشریح عملکرد این شرکت در استان اظهار کرد: شرکت گاز فعالیت خود را از سال ۱۳۷۵ در استان یزد شروع و در سال ۱۳۷۸ به ثبت رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد با اشاره به این که در هر ۱۰ شهرستان استان طرح‌های بخش گازرسانی فعال هستند، گفت: از ۲۱ شهر استان ۲۰ شهر گازدار شدند.

فلاح جمعیت تحت پوشش روستایی شرکت گاز استان یزد را ۷۵ درصد دانست و بیان کرد: بهاباد تنها شهر باقی مانده استان یزد که در حال شبکه گذاری بوده و در مرحله تست است.

این مسئول در ادامه با بیان این‌که زمستان امسال بهاباد گازدار می‌شود، خاطرنشان کرد: خط انتقال گاز از بافق به بهاباد با طول ۲۸ کیلومتر در حال اجراست.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۹۹ درصد جمعیت شهری و ۷۵ جمعیت روستایی زیرپوشش شبکه گازی هستند ، گفت: در مجموع ۹۶ درصد جمعیت استان گاز دارند به همین دلیل یزد به عنوان استان سبز در کشور معرفی شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد ریال برای طرح های هفته دولت این شرکت در استان یزد هزینه شده است، گفت: گازدار شدن ۹ کارخانه صنعتی بزرگ، ساخت ساختمان پست امداد شهرستان‌های اشکذر و بافق از جمله طرح‌های در دستور کار شرکت گاز استان یزد در هفته دولت است.

فلاح شرکت گاز استان یزد را دهمین مصرف کننده گاز کشور دانست و خاطرنشان کرد: یزد در حوزه مصرف گاز بخش کشاورزی رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

این مسئول تصریح کرد: شرکت گاز استان یزد با کاهش مصرف ۵۰ میلیون لیتر فرآورده نفتی در استان که گاز طبیعی جایگزین آن شد مقام اول کشوری در کاهش مصرف سوخت مایع را به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد درباره موفقیت های استان در برگزاری برخی برنامه ها و همایش های کشوری هم گفت: میزبانی مسابقات ورزشی دو رشته تنیس روی میز، شطرنج ملی گاز و مسابقات سراسری ورزشی دختران زیر ۱۷ سال وزارت نفت را از دیگر دستاوردهای این شرکت در استان یزد است.

این مسئول در پایان درباره طرحهای هفته دولت هم با بیان اینکه در این هفته بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی پنج طرح گازرسانی استان را با اعتبار ۱۳۰ میلیارد ریال خواهیم داشت ؛ تصریح کرد : در این هفته طرح گازرسانی به روستاهای نعمت آباد و رضوانیه در شهرستان ابرکوه با صرف اعتباری معادل ۲۵ میلیارد ریال و همچنین طرح گازرسانی به روستاهای دهستان چاهک در شهرستان خاتم شامل روستاهای چاهک، هاشم آباد، چالمه، بختیاری، چاه خورمیزی، اسلام آباد، چاه ابوالفضل، تلمبه سربرزسی، شهریاری سفلی، شهریاری علیا و چاه حسینی با صرف اعتباری معادل ۶۸ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل شرکت گاز استان با بیان اهمیت گازرسانی به صنایع افزود: بهره برداری از طرح گازرسانی به ۹ واحد صنعتی عمده استان با اعتبار حدود ۷ میلیارد ریال از دیگر طرح های قابل بهره برداری شرکت گاز استان یزد در هفته دولت است.

فلاح یادآور شد : آغاز عملیات اجرایی طرح ساخت پست امداد ناحیه بافق با اعتبار ۱۶ میلیارد ریال و آغاز عملیات اجرایی طرح ساخت پست امداد ناحیه اشکذر با اعتبار ۱۴ میلیارد ریال از دیگر برنامه های شرکت گاز استان یزد در هفته دولت است.