زمان : 07 Shahrivar 1396 - 18:33
شناسه : 140618
بازدید : 8229
برگزاری نشست گفتمان سازی طرح پیشگیری از اعتیاد در محله حسن آباد برگزاری نشست گفتمان سازی طرح پیشگیری از اعتیاد در محله حسن آباد اولین نشست گفتمان سازی طرح پیشگیری از اعتیاد در محله حسن آباد یزد، در محل سالن فیروزه سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد؛ این نشست با محوریت گفتمان سازی طرح پیشگیری از اعتیاد و شناسایی خانواده های درگیر این معضل، دیروز عصر(دوشنبه) با حضور دکتر محمدحسین رحیمی نسب مدیرکل سابق سازمان بهزیستی استان یزد و فعال حوزه پیشگیری از اعتیاد، حمید زارع معاونت اجتماعی سازمان فاو شهرداری یزد، حجت الاسلام بهشتی نیا مدیرعامل موسسه فرهنگی میم مثل مادرفاطمی و جمعی از فعالان فرهنگی، روحانیون، پزشکان محله، اعضای پایگاه های بسیج و کانون مساجد حسن آباد در محل تالار فیروزه سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی برگزار شد.

 

دکتر محمدحسین رحیمی نسب در این نشست با اشاره به سهل انگاری برخی مسئولین در مشکلات محله حسن آباد، گفت: متاسفانه حسن آباد سایه امنی برای معتادان شده است. ما باید به کمک معتادان بشتابیم، اساس و اصل کار برای معتادین بعد از ترک دادن آنها شروع میشود که همراه با مشکلات بسیاری است که مستلزم حمایت های مادی و معنوی بعد از ترک اعتیاد است.

 وی در ادامه اذعان کرد: نگرانی های بسیاری در این زمینه وجود دارد که مهم ترین آنها : موضوع رشد آمار معتادان یزد، کاهش سن شیوع (15 الی 39 سال)، رشد چشمگیر آمار ابتلای زنان جامعه به این فاجعه(طی 10سال اخیر به 12 درصد رسیده است)، جرائم حاصل از اعتیاد و آمار خیره کننده معتادان دارای مدرک تحصیلات دانشگاهی(27درصد) و کاهش زمان دسترسی به توزیع کننده ی مواد(25 دقیقه) می باشد.

 

محمدحسین رحیمی نسب تصریح کرد: همه ما باید با یکدیگر، خانواده ها را از نشانه های جدید یک فرد معتاد آگاه سازیم ، چرا که طبق آمار خانواده های یزدی هنوز با علائم اولیه هم آشناییت ندارند بلکه در حال حاضر بیش از 1700 نوع ماده مخدر داریم که در قالب های مختلف (ادکلن، کرم، قرص، شکلات، دستمال مرطوب، شربت، آدامس و...) بین مردم توزیع می شود که متاسفانه همه بیخبر از این موضوعات جدید هستیم .

 

در پایان دکتر محمدحسین رحیمی نسب از همه حاضران خواست تا با عمل به بیان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه : "ما باید فعالیت های خود را صرف پیشگیری کنیم تا در پیگیری کارهایمان آسان گردد." تلاش کنند تا با کمک مسئولان و مردم،  محله ی حسن آباد یزد را دریابیم، چراکه به فرموده امام راحل(ره)  "حتی اگر یک نفر را از دامن اعتیاد نجات دهیم یک جامعه را نجات داده ایم".