زمان : 05 Shahrivar 1396 - 13:24
شناسه : 140544
بازدید : 9631
فعالیتهای پژوهشی، محور برنامه فرهنگیان باشد مدیرکل آموزش وپرورش یزد: فعالیتهای پژوهشی، محور برنامه فرهنگیان باشد مدیرکل آموزش و پرورش یزد گفت: فعالیت های پژوهشی باید در کنار برنامه های آموزشی و تربیتی محور برنامه ریزی ها و اقدام در عرصه تعلیم و تربیت قرار گیرد.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، احمد شیرزاد  در همایش تجلیل از آینده سازان و پژوهشگران دانش آموزی مهریز افزود: شناسایی و تشویق پژوهشگران دانش آموزی نقش مهمی در فرهنگ سازی و گسترش آن دارد.
وی با یبان اینکه در آموزش و پرورش و مدارس فعالیت های پژوهشی خوبی در زمینه های مختلف توسط دانش آموزان با همکاری فرهنگیان انجام گرفته بر پیگیری آن توسط معلمان در سال تحصیلی جاری تاکید کرد.
مدیر کل آموزش و پرورش یزد گفت: پژوهشسراهای دانش آموزی در اکثر مناطق و شهرستان های استان با حضور مربیان مجرب و دانش آموزان علاقمند در طول سال فعالیت دارند .
شیرزاد گفت: حضور فعال دانش آموزان دختر و پسر در پژوهش سراهای دانش آموزی و ارائه طرح های مختلف با نظارت مسئولان گویای توانایی های موجود در استان است و باید همچنان مورد حمایت قرار گیرند.
همچنین امام جمعه مهریز گفت: تربیت دینی دانش آموزان در کنار فعالیت های فرهنگی و آموزشی باید همواره مدنظر مسئولان اجرایی و فرهنگیان قرار گیرد و نظار و پیگیری لازم بعمل آید.
حجت الاسلام محی الدینی افزود: کارهای پژوهشی و تجلیل از آینده سازان بخاطر موفقیت در مسابقات فرهنگی و علمی نقش مهمی در ایجاد انگیزه و رقابت سالم بین نسل جوان دارد.
در ادامه فرماندار مهریز و همچنین مدیر آموزش و پرورش این شهرستان بر همکاری فرهنگیان و اولیای دانش آموزان در اجرای طرح های مختلف فرهنگی و پژوهشی قدردانی کردند.
در پایان این همایش که هزینه آن توسط خیر 'فرهی فر' انجام گرفت به 94 نفر از دانش آموزان برتر مهریز که در فعالیت های علمی و پژوهشی فعالیت داشته اند با لوح سپاس و هدایایی قدردانی بعمل آمد.
مهریز 9 هزار دانش آموز و 100 مدرسه دارد.
مرکز شهرستان مهریز در 30 کیلومتری شهر یزد واقع شده است.