زمان : 31 Mordad 1396 - 23:32
شناسه : 140429
بازدید : 8705
فتح قله لنین توسط کوهنورد عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد فتح قله لنین توسط کوهنورد عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد مهندس حمیدرضا سالاری مسئول کمیته کوهنوردی باشگاه ورزشی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد موفق شد قله ۷۱۳۴متری لنین کشور قرقیزستان را در یک هوای نامساعد فتح نماید.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد مهندس سالاری که 57 سال سن دارد در بازگشت از فتح این قله مرتفع در گفتگو با روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با اظهار اینکه مجموع مدت سفر وی 29 روز بوده است اضافه کرد: مدت عزیمت از بیس کمپ و سپس کمپ های 1 تا4 تارسیدن به قله 7 روز و مدت بازگشت این مسیر 4 روز بوده است. وی این مسیر را به اتفاق 22 کوهنورد دیگر از 11 استان کشور تا قله ۷۱۳۴متری لنین کشور قرقیزستان طی کرده و در بازگشت یکی از اعضای گروه به دلیل کمبود اکسیژن جان باخته است.

قله لنین در جنوب کشور قرقیزستان و در نزدیکی مرز تاجیکستان واقع شده است، یخچال های عظیم این کوه بسیار شهرت داشته و یکی از منابع مهم آبی آن منطقه است.

برای رسیدن به کمپ اصلی این کوه باید از مرکز این کشور یعنی بیشکک به شهر اوش سفر کرد. طول این مسیر حدود ۶۰۰ کیلومتر بوده و از شهر اوش تا کمپ اصلی نیز حدود ۳۰۰ کیلومتر دیگر مسیر باقی مانده که با مینی بوس حدود ۶ ساعت به طول می انجامد. بیس کمپ در ارتفاع ۳۶۵۰ متری واقع است. در کشور تاجیکستان قله لنین را به نام ابن سینا نام گذاری کرده اند.