زمان : 24 Mordad 1396 - 19:23
شناسه : 140297
بازدید : 9323
 گرایش دانش‌آموزان یزدی به رشته‌های فنی افزایش یافته است. معاون آموزش متوسطه استان یزد : گرایش دانش‌آموزان یزدی به رشته‌های فنی افزایش یافته است. محمود زارع درنشست خبری مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد از گرایش دانش‌آموزان یزدی به رشته‌های فنی خبرداد وافزود :افزون ۹۰ درصد دانش‌آموزان هنرستان‌های یزد در کنکور کاردانی آموزشکده های فنی قبول می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش استان یزد " محمود زارع " در این نشست با اشاره به اینکه استان یزد پیشتاز کشور در زمینه تعداد آموزشکده های فنی است، اظهار داشت: در حال حاضر 11 دانشکده فنی زیر نظر وزارت علوم در استان یزد فعالیت می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: 70 درصد دانشجویان دانشکده‌های فنی استان یزد غیربومی و 30 درصد دانشجویان بومی در این دانشگاه‌ها به تحصیل می‌پردازند و هر سال دو هزار و 400 نفر از دانشجویان این دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوند.
معاون دوره متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه دانشجویان این دانشگاهها ازفارغ التحصیلان هنرستانهای فنی وحرفه ای وکاردانش هستند گفت : 90 تا صددرصد این دانش‌آموزان هر سال در کنکور فنی قبول می‌شوند.
زارع افزود: یک پنجم دانش‌آموزان استان یزد در مدارس خاص و غیردولتی ازجمله شاهد ، استعدادهای درخشان ؛ نمونه دولتی و مدارس غیردولتی و مابقی آنها در مدارس دولتی مشغول به تحصیل هستند و از خدمات آموزشی دولتی بهره‌مند می‌شوند.
وی با تاکید بر اینکه تحصیل درمدارس خاص الزاما به هوش بالاتری نیاز ندارد افزود : بهره مندی از قابلیت های فردی و همچنین بهره مندی از مشارکت بخش خصوصی عامل اصلی در تحصیل آنهاست
معاون آموزش متوسطه تصریح کرد: در مدارس دوره متوسطه آموزش و پرورش استان یزد سعی شده که بهترین خدمات به دانش‌آموزان ارائه شود و آمادگی کامل برای حضور آنها در دانشگاه‌ها فراهم شود.