زمان : 24 Mordad 1396 - 19:23
شناسه : 140296
بازدید : 6066
سوادآموزان دردروه آموزش نماز شرکت می کنند معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد: سوادآموزان دردروه آموزش نماز شرکت می کنند معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان یزد از اجرای طرحهای مشترک میان ستاد اقامه نماز و نهضت سوادآموزی خبر داد و گفت: بر اساس یکی از این طرحها، سوادآموزان نمازخوانی صحیح را فرا می گیرند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش استان یزد مرآت امین الرعایا امروز در نشستی خبری مدیرکل آموزش وپرورش استان یزد اظهار داشت: در قالب اجرای طرحی با همکار ستاد اقامه نماز استان برای نخستین بار در این استان سوادآموزان نمازخوانی صحیح را فرا می گیرند.
وی از دیگر اقدامات در زمینه سواد آموزی را آموزش طرح ICDL و آموزش زبان انگلیسی برشمرد و گفت: اجرای طرح آموزشی دوره کوتاه مدت ICDL بر اساس آموزش های یونسکو ارائه می شود.
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد اضافه کرد: اجرای این طرح در سال جاری برای ۲۰۰ نفر از سواد آموزان در نظر گرفته شده و در این دوره سوادآموزان با زبان انگلیسی و مفاهیم رایانه آشنا خواهند شد.
وی همچنین به تشریح وضعیت سوادآموزی در سطح استان پرداخت و عنوان کرد: وضعیت سواد در سن شش سال به بالا با رشد خوبی مواجه بوده به نحوی که در حال حاضر ۹۰.۹ درصد از افراد در این سنین دارای سواد هستند که در مقایسه با میانگین کشوری بیش از سه درصد بالاتر است.
امین الرعایا با بیان اینکه گروه سنی در نهضت شامل افراد دارای سنین ۱۰ سال به بالا است و تا سن ۴۹ ساله را پوشش می دهد، بیان داشت: در این زمینه نیز آموزش سوادآموزان رشد داشته به نحوی که اکنون به رقم ۹۶.۶ درصد رسیده و یزد نسبت به میانگین کشوری ۲.۱ درصد بالاتر است.