زمان : 23 Mordad 1396 - 23:33
شناسه : 140272
بازدید : 8594
برپایی کارگاه‌های قصه‌گویی ویژه مادران عضو در کتابخانه‌های عمومی اشکذر با تصویب انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان اشکذر صورت می‌گیرد برپایی کارگاه‌های قصه‌گویی ویژه مادران عضو در کتابخانه‌های عمومی اشکذر در نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان اشکذر در سال جاری، برپایی کارگاه‌های قصه‌گویی ویژه مادران عضو در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان به تصویب اعضای انجمن رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، علیرضا ابوالحسنی، معاون فرماندار اشکذر در این جلسه با بیان اینکه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید از اولولیت‌های فرهنگی هر جامعه‌ای باشد، ابراز داشت: رشد فرهنگ یک جامعه در گرو اعتلای فرهنگ کتابخوانی و میزان سرانه مطالعه آن است و این مهم باید بیش از گذشته مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.

ولی‌الله حفیظی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اشکذر نیز در ابتدای این نشست، گزارشي از وضعيت كتابخانه‌هاي عمومي این شهرستان و روند اجرای مصوبات پيشين انجمن ارائه كرد.

وی هدف از برگزار ی جلسات انجمن کتابخانه‌ها را بررسی مسائل و مشکلات کتابخانه‌های عمومی و ارزیابی راهکارهای مناسب در راستای ارتقای فرهنگ مطالعه و کتاب و کتابخوانی، دانست و ابراز امیدواری کرد مصوبات جلسات انجمن بتواند به پیشرفت شاخص‌های کتاب و کتابخوانی کمک کند.

نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌ای عمومی اشکذر در سال جاری با مصوباتی در خصوص بهبود وضعیت کمی و کیفی کتابخانه‌ها و اجرای برنامه‌های فرهنگی در راستای جذب عضو به کتابخانه‌ها، همراه بود.

تشکیل جلسه‌ای با حضور فرماندار شهرستان و دهیار روستای شمسی به منظور پیگیری انتقال موقت کتابخانه سیدالساجدین شمسی به مکانی دیگر به منظور بازسازی ساختمان فعلی کتابخانه، پیگیری برای تشکیل کارگاه‌های قصه‌گویی ویژه مادران عضو کتابخانه‌های شهرستان، حذف حصارهای اطراف کتابخانه‌های عمومی شهرستان و زیباسازی محوطه بیرونی کتابخانه‌ها توسط شهرداری اشکذر، از مهم‌ترین مصوبات این جلسه بود.