زمان : 15 Mordad 1396 - 00:29
شناسه : 140105
بازدید : 5901
استان یزد کسب مقام اول در ارزیابی فرهنگی استانی وزارت نیرو استان یزد کسب مقام اول در ارزیابی فرهنگی استانی وزارت نیرو یزد فردا :شورای فرهنگی و دینی صنعت آب و برق استان یزد در میان شرکت های صنعت آب و برق سراسر کشور مقام اول را کسب کرد.


در این همایش که در شرکت آب منطقه ای یزد برگزار شد طی لوح سپاسی از سوی وزیر نیرو و همچنین مشاور وزیر نیرو در امور فرهنگی و دینی از مدیران عامل ، دبیران شورای فرهنگی صنعت آب و برق استان یزد تجلیل شد.
حجت الاسلام والمسلمین یزدان پرست مشاور وزیر نیرو و مسئول امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو ضمن تبریک میلاد امام رضا(ع) با بیان حدیثی از ایشان گفت: کار نیک و تلاش در عبادت را به امید عشق به آل پیامبر رها نکنید و کار و تلاش بدون محبت به اهل بیت و آل پیامبر هم ثمر بخش نیست و هم محبت به اهل بیت وهم عمل صالح باید در کنار هم انجام شود.
حجت الاسلام والمسلمین یزدان پرست افزود: شورای فرهنگی صنعت آب و برق استان یزد در ارزیابی فرهنگی استانی وزارت نیرو از بین تمام استانهای کشور مقام اول را کسب کرده است همچنین سال گذشته مسابقات سراسری قرآنی وزارت نیرو به میزبانی و حمایت صنعت آب و برق استان یزد به بهترین شکل برگزار شد که جای قدردانی دارد.
مسئول امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو ادامه داد : در این ارزیابی که طبق ده برنامه ابلاغی امور فرهنگی وزارت نیرو که فعالیت های فرهنگی مورد توجه بوده است ، استانهای برتر انتخاب که در سال گذشته استان یزد مقام اول ، استان مرکزی مقام دوم و استان سمنان در این ارزیابی ها مقام سوم را کسب نموده اند .
حجت الاسلام والمسلمین یزدان پرست با اشاره به بیانات حضرت محمد (ص) در مورد خادمان قرآن گفت: حضرت محمد (ص) می فرمایند: وقتی قرآن قرائت می شود درهای رحمت الهی بر روی انسانها باز می شود.
وی افزود : باید از قرآن فیض ببریم چراکه مستقیماً کلام خداست و کلام خدا و قرآن ،نور آفرین و نورانی بخش است و زمانی که قاری قرآن به تلاوت قرآن می پردازد ملائکه اورا تا روز قیامت تسبیح می گویند.
مشاور وزیر نیرو و مسئول امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو بیان کرد : بهترین بندگان در محضر الهی بعد از پیامبران و دانشمندان الهی ، حاملان قرآن هستند کسانی که در عرصه قر آنی تلاش می کنند و قرآن را از مهجور ماندن حفظ می نمایند .
وی اعلام کرد : اکنون با عنایت خداوند قاریان زیادی از قشر تحصیل کرده در سطح بین الملل حضور دارندو در صنعت آب و برق کشور حدود 500 نفر قاری در سطح عالی و جود دارد .
درادامه حجت الاسلام والمسلمین سید محمدکاظم مدرسی امام جمعه بخش مرکزی یزد طی سخنانی از تلاش های صنعت آب و برق استان به خاطر خدمات بی منت ، سلامت در کار و نیروهای خدوم قدردانی نمود و افزود: صنعت آب و برق استان دوجلوه از تجلی گاه نعمت های بهشتی هستند هم آب و هم نور که همه به خاطر این دونعمت به بهشت علاقه مندند چراکه هیچگونه ظلمت و تیرگی وجودندارد.
امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد : صنعت آب و برق استان هم در حیات و هم در هدایت مردم نقش اساسی ایفا می نمایند.
وی افزود : استان یزد مسیر هجرت امام رضا (ع) از مدینه به خراسان بوده و به برکت قدوم ایشان است که استان یزد در امور فرهنگی خوش می درخشد.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمدکاظم مدرسی ابراز داشت: صنعت آب و برق استان صنعت برجسته ای است که باوجود محدودیت منابع آبی، فعالیت های چشم گیری نسبت به سایر استانها ی کشور داشته و ما امیدواریم مسئولین کشوری توجه ویژه ای به این استان داشته باشند .
همچنین علی اسلامی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری و رئیس انسجام بخشی مدیران عامل صنعت آب و برق استان یزد طی سخنانی بیان نمود: کسب مقام اول در ارزیابی فرهنگی استانی وزارت نیرو توسط شورای فرهنگی صنعت آب و برق استان یزد باعث افتخار استان است ، هر چند کسب این مقام نه از لحاظ مادی بلکه از لحاظ معنوی در یک فعالیت فرهنگی ارزشمند می باشد.
علی اسلامی افزود : صنعت آب وبرق تأمین کننده حیاتی ترین نیازهای امروز کشور است که ارائه خدمات شایسته نیاز به فرهنگ فاخردارد و فرهنگ فاخر نیاز به اخلاق کار گذاری صحیح دارد .
وی با توجه به فرمایشات حضرت علی (ع) به مالک اشتر که وجود یک مدیر و کارمند باید لبریز از محبت به مردم باشد و در عمل آن را نشان دهد ابراز داشت: همه ی مدیران و کارکنان صنعت آب و برق به خصوص در استان یزد عشق خدمت به مردم را دارند .
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری در مورد کمبود منابع آبی در استان یزد ابراز داشت: در حوزه آب ،استان یزد از لحاظ منابع آبی بسیار فقیر است و مسئولین استانی و کشوری باید تدبیری بیاندیشند و توجه بیشتری نمایند .
وی ادامه داد : باتوجه به شرایط موجود تمام تلاش خود را نموده ایم تا آب را با کیفیت بالا و به صورت مستمر و متداوم در اختیار مردم قرار دهیم و این بیان کننده روحیه خدمتگذاری به مردم است که امیدواریم بتوانین خدمتگذاران خوبی برای آنها باشیم و این خدمت مورد قبول خداوند واقع شود.
رئیس انسجام بخشی مدیران عامل صنعت آب و برق استان یزد افزود : با توجه به این خدمات ارزشمند و خدمت صادقانه و خالصانه که موجب می شود تا نگاه مردم نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران نگاهی متفاوت باشد.