زمان : 06 Mordad 1396 - 23:15
شناسه : 139722
بازدید : 56096
گمانه‌زنی‌ها مبنی بر قتل میبد از سوی اتباع افغان تا سرحد ایجاد جنجال اجتماعی پیش رفت گمانه‌زنی‌ها مبنی بر قتل میبد از سوی اتباع افغان تا سرحد ایجاد جنجال اجتماعی پیش رفت دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میبد گفت: گمانه‌زنی‌ها مبنی بر انجام قتل خانم مسن در میبد از سوی اتباع افغان تا سرحد ایجاد یک حاشیه و جنجال اجتماعی در شهر پیش رفت .

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میبد گفت: گمانه‌زنی‌ها مبنی بر انجام قتل از سوی اتباع افغان تا سرحد ایجاد یک حاشیه و جنجال اجتماعی در شهر پیش رفت .
این مقام قضایی، عدم استفاده صحیح از فضای مجازی و کم‌کاری نهاد‌های متولی فرهنگی در جامعه را دلیل این اتقاقات دردناک در جامعه ذکر و بيان کرد: انتشار فیلم‌های مستهجن در فضای مجازی و آثار سوء آن ریشه بسیاری از جرایم به ویژه قتل اخیر میبد بود و مشکلات فرهنگی و کم کاری دستگاهها متولی در این خصوص نیز بی‌تاثیر نبوده است .
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میبد گفت: پس از انتشار خبری مبنی بر وقوع یک فقره قتل در میبد با توجه به حساسیت موضوع مراتب بررسی دقیق و شناسایی عوامل در دستور کار قرار گرفت .
 «حمیدرضا جعفری» با اعلام این خبر افزود: شناسایی زود هنگام قاتل کم سن و سال این قتل با حمایت مجموعه قضایی و هوشیاری و دقت نظر پلیس آگاهی شهرستان انجام گرفت و از یک حاشیه مخل نظم امنیت در شهرستان پیشگیری کرد .
جعفري سن قانونی قاتل را زیر 15 سال اعلام و خاطرنشان كرد: این که یک نوجوان کم سن و سال را به دلایل مختلف به قتل وادار می‌کند، نکات و مسائل بسیاری دارد که باید توسط متخصصان علوم اجتماعی و روانشناسی مورد واکاوی قرار گیرد .
دادستان عمومی و انقلاب میبد اظهار کرد: در این قتل یک خانم مسن 91 ساله جان خود را از دست داده و یک نوجوان کم سن سال نیز آینده خود را تباه کرده است اما باید برای پیشگیری از چنین حوادثی و جلوگیری از تکرار آن برنامه‌ریزی صورت گیرد.