زمان : 23 Farvardin 1385 - 08:59
شناسه : 1396
بازدید : 16191836
هاشمي رفسنجاني: ايران اولين واحد پايه را كه شامل 164 دستگاه سانتريفوژ است، راه‌اندازي و به آن گاز تزريق كرده و محصول گرفته است هاشمي رفسنجاني: ايران اولين واحد پايه را كه شامل 164 دستگاه سانتريفوژ است، راه‌اندازي و به آن گاز تزريق كرده و محصول گرفته است

هاشمي رفسنجاني: ايران اولين واحد پايه را كه شامل 164 دستگاه سانتريفوژ است، راه‌اندازي و به آن گاز تزريق كرده و محصول گرفته است

در حالي كه مقامات سازمان انرژي اتمي و رسانه‌ها طي سه روز اخير تبليغات گسترده‌اي را درباره دادن اخبار خوش هسته‌اي در آينده نزديك انجام داده‌اند، هاشمي رفسنجاني، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، امروز پيش از رئيس‌جمهور اين خبر را اعلام كرد.

اين در حالي است كه احمدي‌نژاد از ديروز به مشهد رفته تا امروز در مراسمي رسمي با حضور شماري از نخبگان، مقامات و سفراي خارجي، اين خبر خوش هسته‌اي را اعلام كند.

رفسنجاني كه در آستانه سفر به كويت است، امروز راه‌اندازي 164 دستگاه سانتريفوژ در تاسيسات غني‌سازي نطنز را تاييدكرد و گفت: ايران اولين واحد پايه را كه شامل 164 دستگاه سانتريفوژ است، راه‌اندازي و به آن گاز تزريق كرده و محصول گرفته است.

هاشمي رفسنجاني در گفت‌وگو با خبرگزاري كويت با اعلام اين مطلب ادامه داد: البته اين بايد خيلي گسترش پيداكند تا به يك واحد صنعتي كامل تبديل شود. ما به ده‌ها واحد از اين ابزارها نياز داريم تا بتوانيم با وصل آنها كارخانه غني‌سازي اورانيوم را در اختيار داشته باشيم.

وي در پاسخ به سوالي درخصوص نتايج احتمالي سفر محمد البرادعي، مديركل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي به ايران بيان داشت: ما اولين پايلوتمان را در نطنز راه انداخته‌ايم و طبعا مسايل جديدي خواهيم داشت.

به گزارش خبرنگار «بازتاب»، به‌كارگيري هم‌زمان 164 عدد سانتريفيوژ گازي، از آنجا كه به عنوان چيدمان اصلي، پايه راه‌اندازي پنجاه‌هزار دستگاه سانتريفيوژ است، اهميت دارد.

يزد فردا    بازتاب