زمان : 25 Tir 1396 - 00:46
شناسه : 139225
بازدید : 5774
 طرح سامانه آبیاری نوین زیرسطحی را برای اولین بار در کشور، در بهاباد یزد اجرا شد طرح سامانه آبیاری نوین زیرسطحی را برای اولین بار در کشور، در بهاباد یزد اجرا شد یزد فردا :کشاورزان بهابادی طرح سامانه آبیاری نوین زیرسطحی را برای اولین بار در کشور در سطح 130 هکتار به صورت تجمیعی یا خرده مالکی با هزینه بیش از 20 میلیارد ریال اجرا کردند.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد  با اشاره به اینکه این شیوه آبیاری، جدیدترین و بهترین روش نوین آبیاری تحت فشار به شمار می‎‎آید، گفت: در این طرح 30 1هکتار از زمین های کشاورزی خرده مالکی تحت پوشش آبیاری زیر سطحی قرار گرفت .

سجادی پور افزود: این طرح نقش موثری در صرفه‌جویی در مصرف آب کشاورزی و جلوگیری از هدر رفت آب دارد.

 رئیس جهادکشاورزی استان خاطرنشان کرد:حدود 20 میلیارد ریال هزینه اجرای طرح در بهاباد بوده است و با خودیاری کشاورزان و سهم دولت به خوبی  طرح اجرا شد که 16 میلیارد ریال توسط دولت و بقیه توسط بهره برداران تامین شده است.

وی افزود: طرح نوین آبیاری کشاورزی درحدود 130 هکتار از باغات پسته چاه کشاورزی شهید چمران بهاباد که بالغ بر 100 نفر بهره بردار دارد با همکاری جهاد کشاورزی و فرمانداری بهاباد اجرا شده است.

آبیاری زیرسطحی می تواند 90 تا 95 درصد راندمان آبیاری را بالا ببرد ودرختان پسته این منطقه بسیار شاداب هستند و می توانداجرای این طرح موفق دراین منطقه  پایلوت کشوری در این زمینه باشند.