زمان : 22 Tir 1396 - 20:42
شناسه : 139132
بازدید : 5271
مصوبات ستاد ملی باز آفرینی شهری درجهت بهبودو ارتقاء سطح کیفی زندگی دربافت های فرسوده اعلام شد مدیرکل راه وشهرسازی استان یزد مصوبات ستاد ملی باز آفرینی شهری درجهت بهبودو ارتقاء سطح کیفی زندگی دربافت های فرسوده اعلام شد در گفتگوی خبری دکتر نقصان محمدی باخبرنگار واحد خبرصداوسیمای مرکزیزد درخصوص تشکیل ستاد ملی بازآفرینی شهری، ضمن تبریک مجدد ثبت جهانی شهر یزد گفت : روز گذشته در وزارت راه وشهرسازی شاهد برگزاری ستاد ملی بازآفرینی شهری به ریاست مقام عالی وزارت و همچنین استاندار ارجمند و شهردارمحترم یزد و سایر اعضا ء بودیم . این جلسه که درارتباط با بافت های تاریخی ، بافت های فرسوده و ناکارآمد و همچنین بافت های حاشیه ای و غیر رسمی برگزار شده بود 10 مصوبه داشت .

مدیر کل راه وشهرسازی استان در خصوص این مصوبات افزود : همانطور که می دانید استان یزد با  بیش از 7300 هکتار بافت هدف، که از مجموع این مقدار ،تقریبا  1500 هکتار آن بافت های تاریخی و با ارزش و هزار هکتار بافت های حاشیه ای  و غیر رسمی راشامل می شود و درکناراین مقدار، ما 4800 هکتاربافت فرسوده و ناکارآمد را داریم که بیشتر آنها در شهر یزد و میبد می باشد . که با تاکید برهمین مقدار از بافت های مورد هدف ، ما توانستیم مصوبات خوبی را از این ستاد ملی بازآفرینی شهری دریافت نمائیم .

وی خاطر نشان کرد : در این نشست، درخواست اعتبار برای بافت های تاریخی درردیف بودجه ملی قرار گرفت  و مصوب شد  و همچنین طرح های بازآفرینی شهری استان ، در کنار جهانی شدن شهر یزد  با توجه به تامین زیر ساخت های استان در حوزه گردشگری مورد  تاکید قرار گرفت .

نقصان محمدی در ادامه با هدف ارتقاء کیفی درحوزه گردشگری، به طرح توسعه فرودگاه یزد اشاره کرد و افزود: توسعه فرودگاه یزد در سطح بین المللی  همیشه مورد تاکید استان بوده و خوشبختانه در این جلسه مورد پیگیری  مجدد قرار گرفت .

این مقام مسئول  با اشاره به سایر مصوبات این جلسه، از تاسیس و راه اندازی شعبه ای از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در استان  با هدف تدوین  ضوابط و مقررات ساخت و ساز با خشت  را خبرداد .

تامین زمین معوض برای خرید باغات و همچنین حمایت سازمان ملی زمین و مسکن با تامین زمین برای ارائه خدمات در بافت های فرسوده از جمله مصوبات دیگری بود که شهر یزد را در جهت بهبود کیفیت زندگی در بافت های حاشیه ای سوق خواهد داد .

دکتر نقصان محمدی در پایان این گفتگو اظهار امیدواری کرد که ضمن تلاش  در جهت جلوگیری از شکل گیری چنین بافت های ناکارآمد شهری، با اجرای طرح های بازآفرینی شهری ،انشالله ضمن ارتقاء سطح کیفی زندگی مردم ساکن در این محدود ها ، آرامش را همراه با کیفیت مناسب زندگی، به مردم عزیز استان هدیه خواهیم داد.