زمان : 21 Tir 1396 - 00:48
شناسه : 139084
بازدید : 4130
مددجویان کمیته امداد یزد ۴۲۶ تخته فرش بافتند معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان یزد: مددجویان کمیته امداد یزد ۴۲۶ تخته فرش بافتند یزد فردا ـ معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان یزد گفت: مددجویان کمیته امداد استان یزد ۴۲۶ تخته فرش به ارزش بیش از ۱۲ میلیارد ریال بافتند.

امیر زین‌العابدین قمی با اشاره به اینکه شرایط برای اشتغال و خودکفایی بسیاری از مددجویان کمیته امداد استان یزد فراهم شده است، اظهار داشت: بافت فرش یکی از مشاغلی است که هم‌اکنون ۶۱۰ مددجوی کمیته امداد استان در آن مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد در زمینه تهیه و تامین مواد اولیه مناسب و مرغوب، بازاریابی و فروش مددجویان را همراهی و حمایت می کند، عنوان کرد: با حمایت های انجام شده سال گذشته ۴۲۶ تخته به متراژ ۶۹۱ مترمربع بافتند.

زین العابدین قمی، ارزش فرش‌های بافته شده را بیش از ۱۲ میلیارد و ۸۲۶ میلیون ریال اعلام کرد و بیان داشت: حدود ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال ارزش مواد اولیه و بقیه سود فرشبافان بوده که به آنها پرداخت شده است.

وی، شهرستان اردکان را در بافت فرش دستباف از شهرستان‌های پیشتاز استان یزد دانست و گفت: اردکانی ها پارسال ۱۰۶ تخته فرش به ارزش ۷۷۱ مترمربع بافتند.

زین العابدین قمی یادآور شد: شهرستان‌های مهریز، یزد، خاتم، تفت، اشکذر و میبد نیز به لحاظ بافت فرش در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.