زمان : 14 Tir 1396 - 23:57
شناسه : 138840
بازدید : 21655
به نام اهالی قلم به کام مسوولین به نام اهالی قلم به کام مسوولین محمد علی قاسم زاده

امروز روز قلم بود و با همت چند اداره در بافق برای اولین بار این روز گرامی داشته شد.

مراسمی که به خاطرش مدیر کل فرهنگ و ارشاد یزد به بافق آمد و امام جمعه محترم نیز به خاطر احترامی که برای اهالی قلم قائل است زودتر از دیگر مسوولین در محل مراسم که همان سالن وحشی بافقی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بود حاضر شد تا به آنهایی که به علت دیر آمدنشان جلسه نیم ساعتی دیر آغاز شد بگوید الفبای احترام به روز قلم، احترام به اهالی آن است.

هر چند می دانم برای برگزاری مراسم روز قلم در بافق زحمت زیادی کشیده شده بود که جای تشکر فراوان دارد اما بی سلیقگی برگزار کنندگان در انتخاب تجلیل شوندگان در این مراسم که بجز دو نفر از رتبه آوران نویسندگی و میهمانانی که به عنوان سخنران دعوت شده بودند و تجلیل از ایشان بجا و شایسته بود ما بقی تجلیل شوندگان همان برگزار کنندگان مراسم بودند و به عبارتی خودشان از خودشان تجلیل کردند.

نمی دانم برای این گونه تجلیل واژه خنده دار را بکار ببرم یا واژه زشت را؟

اینکه چند ارگان دولتی و خصوصی دست بدست هم بدهند تا روز قلم گرامی داشته شود و اهالی قلم از پیشکسوت و نویسنده کتاب تا قلم زنان مطبوعات و رسانه ها و کسانی که تازه می خواهند وارد کوچه قلم شوند را دعوت کنند برای شنیدن حرفهای همیشگی و شعارهای مثلا حمایتی و شاهد تجلیل مسئولین از مسئولین باشند از نوبرترین مراسمی بود که امروز در بافق رخ داد.

کاش یک نفر پیدا می شد و به برگزار کنندگان می گفت شما که می خواهید نان قرضی به اسم هدیه تجلیل به هم بدهید چرا اسم روز قلم را بدنام می کنید.

بی شک اگر کلیپ پخش شده در مراسم که در آن تصویر نویسندگان بافقی به اضافه آثار آنها نبود،این مراسم رنگ و بویی از اهالی قلم نمی گرفت و چه خوب شد که دو شاعر اهل قلم شهرمان زیر بار فشار نخواندن شعرشان در حضور مسوولین نرفتند و به این طریق به رویه ای که دارد بر مراسم مختلف حاکم می شود که حتی هنرمندان و نویسندگان را فقط شنونده و مسوولین را متکلم وحده می خواهد اعتراض کردند.