زمان : 12 Tir 1396 - 22:39
شناسه : 138731
بازدید : 4969
تشدید گشت های مشترک شبانه با هدف کنترل آلودگی هوا در اشکذر تشدید گشت های مشترک شبانه با هدف کنترل آلودگی هوا در اشکذر یزد فردا: معاون فرماندار اشکذر گفت: تشدید گشت های مشترک شبانه با حضور نمایندگان دستگاه های مربوطه در راستای کنترل آلودگی هوا در شهرستان الزامی است .

یزد - اشکذر -علیرضا ابوالحسنی روز دوشنبه در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان اشکذر با بیان اینکه تمام مسوولان در قبال سلامت مردم مسئولیت دارند اظهار کرد: در بحث آلودگی هوا و کنترل آن تعامل و همکاری تمام دستگاه های استان و شهرستان لازم است.
وی افزود: به منظور ارتقای کیفیت کشتارگاه های سطح شهرستان با توجه به اینکه با سلامت مردم ارتباط مستقیم دارند باید برنامه کنترل بر روی آنها تشدید یابد.
معاون فرماندار اشکذر خاطر نشان کرد: بنابر اعلام مراکز بهداشتی و درمانی مبنی بر اینکه امروزه درصد بالایی از بانوان مبتلا به بیماری هپاتیت از طریق آرایشگاه زنانه مبتلا به این بیماری شده اند تاکید نمود: ساماندهی آرایشگاه های زنانه در سطح شهرستان در راستای رعایت نکات بهداشتی و عوامل موثر دیگر در تشدید این بیماری در دستور کار دستگاه های مربوطه قرار گیرد.
وی تصریح کرد: دفع نادرست پسماندهای عفونی مراکز بهداشتی و درمانی دولتی و خصوصی در سطح شهرستان می تواند یک عامل مهم و خطرناک برای سلامتی مردم شهرستان باشد که در این راستا باید نظارت کامل از سوی مرکز بهداشت شهرستان و دستگاه های مربوطه دیگر صورت گیرد.
در شهرستان اشکذر بیش از 650 واحد صنعتی کوچک و بزرگ دایر است که صنایع فولاد آن عامل اصلی آلودگی این شهرستان راتشکیل می دهد.
مرکز شهرستان اشکذر در 20 کیلومتری استان یزد قرار دارد.