زمان : 28 Khordad 1396 - 16:08
شناسه : 138188
بازدید : 14518
نشست هیئت‌مدیره سازمان نظام سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با منتخبین شورای شهر یزد نظام مهندسی ساختمان استان یزد نشست هیئت‌مدیره سازمان نظام سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با منتخبین شورای شهر یزد در اولین نشست مشترک هیئت‌مدیره سازمان نظام سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با اعضای منتخب دورۀ پنجم شورای اسلامی شهر یزد، روند ساخت و ساز در استان و نحوه همکاری طرفین برای قانونمندتر شدن این روند مورد بررسی قرار گرفت.

در ولین نشست مشترک هیئت‌مدیره سازمان نظام سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با اعضای منتخب دورۀ پنجم شورای اسلامی شهر یزد،  رئیس سازمان به بیان گزارشی از فعالیت ها و برنامه‌های در دست انجام هئیت‌مدیره دوره هفتم پرداخت.

مهندس فرشید عنوان کرد:  این نهاد مردمی و فنی- تخصصی با بهره‌گیری از توانمندی افزون بر6000 نفر مهندسان آماده است همکاری گسترده‌ای با شورای اسلامی شهر برای بازسازی، نوسازی، و زیبا‌سازی یزد داشته باشد و به موازات آن تلاش مشترکی در جهت اصلاح روند فعلی ساخت و ساز صورت پذیرد.

اعضای هئیت‌مدیره سازمان به بیان دیدگاه‌های خود در زمینه‌ های مرتبط با امور ساخت و ساز و تشریح زمینه‌های همکاری طرفین برای تسهیل فرایند صدور پروانه ساختمان و مکانیزه کردن آن، توجه بیشتر به شناسنامه فنی و ملکی، تقویت بعد نظارت بر ساخت و سازها و برخورد اصولی با تخلفات در جهت کاهش پرونده‌های ارجاعی به کمیسیون ماده صد و ضرورت اعتمادسازی در جامعه برای رعایت مقررات ملی ساختمان پرداختند.

اعضای منتخب شورای اسلامی شهر یزد نیز مواردی چون اهمیت درک متقابل و تعامل طرفین برای کاهش بوروکراسی در صدور پروانه ساختمان، لزوم توجه ویژه شهرداری به گزارش‌های مهندسان ناظر و تعطیلی کارگاه‌های ساختمانی متخلف و ضرورت تدوین قانون جامع مدیریت شهری را خواستار شدند.

به گفته منتخبین شورای شهر یزد تا به حال نزدیک به 18 برنامه مشخص را برای توسعه امور شهری تدوین کرده و روح حاکم بر تمامی این برنامه‌ها مشورت‌پذیری، مشارکت‌‌جویی و چابک‌سازی روند اجرای امور بویژه در شهرداری است.
اعضای منتخب دورۀ پنجم شورای اسلامی شهر یزد، تاکید کردند: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با اعضای متخصص خود می‌تواند نقشی مهم برای ارائه مشاوره‌های فنی، تخصصی در امور زیربنایی شهر بر عهده گیرد.

در این نشست که در فضایی صمیمی و همگرا برگزار شد، چگونگی دستیابی به الگوهای صحیح ساخت‌وساز، توجه به موضوع در حال گسترش حاشیه نشینی و نیز مناسب‌سازی اماکن عمومی و معابر شهری برای معلولان و سالمندان مورد بررسی قرار گرفت.

اولین نشست مشترک هیئت‌مدیره سازمان نظام سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با اعضای منتخب دورۀ پنجم شورای اسلامی شهر یزد، به دعوت هیئت‌مدیره سازمان برگزار شد،