زمان : 28 Khordad 1396 - 11:36
شناسه : 138171
بازدید : 13039
سیستم پیش سرد کشتارگاه دام شهرستان میبد راه اندازی شد به گزارش روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان میبد: سیستم پیش سرد کشتارگاه دام شهرستان میبد راه اندازی شد رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان میبد با اعلام این خبر گفت: کشتارگاه دام میبد در سال 1394 به دلیل برخی مشکلات بهداشتی و ساختاری تعطیل و پس از بهسازی در زمستان سال گذشته با برخی تغییرات شروع بکار کرد.

به گزارش روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان میبد:

سیستم پیش سرد کشتارگاه دام شهرستان میبد راه اندازی شد

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان میبد با اعلام این خبر گفت: کشتارگاه دام میبد در سال 1394 به دلیل برخی مشکلات بهداشتی و ساختاری تعطیل و پس از بهسازی در زمستان سال گذشته با برخی تغییرات شروع بکار کرد.

 دکتر محسن کریمی گفت: سیستم پیش سرد گذاری لاشه بعنوان یکی از نواقص کشتارگاه دام میبد بعد از راه اندازی مجدد از دغدغه های بهداشتی شبکه دامپزشکی شهرستان میبد بوده که با پیگیری های صورت گرفته در استان و شهرستان این مهم تحقق پیدا کرد.

کریمی در ادامه گفت : البته سیستم پیش سرد فعلی بصورت موقت با یک دستگاه کانتینر با ظرفیت تقریبی یکصد لاشه دام در روز بهره برداری شده و امید است در آینده نزدیک با مساعدت شهرداری و همراهی شورای شهر نسبت به ساخت واحد پیش سرد مناسب در کشتارگاه دام میبد اقدام مناسبی صورت پذیرد.

این مقام مسئول ابراز داشت: نگهداری گوشت تازه پس از کشتار دام به مدت 24 ساعت در دمای 0 تا 4 درجه باعث تغییر در میزان اسیدیته گوشت و از بین رفتن بسیاری از میکروب ها از جمله عامل بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو می گردد.

کریمی از تمامی مصرف کنندگان خواست تا ضمن رعایت دقیق اصول بهداشتی در مصرف گوشت تازه از خرید گوشت بدون مهر و لیبل دامپزشکی خودداری نموده و برای خرد کردن گوشت تازه پس از حصول اطمینان از طی زمان پیش سرد گذاری از دست کش استفاده کنند.