زمان : 25 Khordad 1396 - 21:15
شناسه : 138136
بازدید : 21925
انواع ماسک های خانگی با ماست انواع ماسک های خانگی با ماست

ماست فقط یک خوراکی خوشمزه نیست، این خوراکی همچنین سرشار از مواد مغذی است و به عنوان یک میان وعده سالم نیز می توان مورد استفاده قرار داد؛ اما آیا می دانستید که اگر ماست را به صورت یک ماسک استفاده کنید، می‌تواند به صورت معجزه آسایی برای پوست شما مفید باشد؟ اکثر مردم از اینکه ماسک ماست برای پوست چقدر می‌تواند مفید باشد، بی اطلاع هستند. اگر مایلید بدانید که ماست چه فوایدی برای پوست دارد، در ادامه با آی.مانکن همراه شوید.

مواد مغذی موجود در ماست:

 

مواد مغذی موجود در ماست است که به شادابی و جوان شدن پوست کمک می‌کند. این مواد مغذی با پوست سازگاری دارند و به همین دلیل است که ماسک صورت تهیه شده از ماست می‌تواند تا این اندازه تأثیرگذار باشد.

در اینجا فهرستی از چهار مواد مغذی در ماست وجود دارد که پوست را جوان می‌کنند و آن را به ماده‌ای سلامت و بدون ضرر تبدیل می‌کنند.

  1. روی
  2. کلسیم
  3. ویتامین‌های ب
  4. اسیدلاکتیک

 

1. پوست مرطوب شده و آب‌دیده

 

اگر احساس می‌کنید که صورت شما بی‌حال و خسته دیده می‌شود، نگران نباشید. به‌طور مناسب از ماست طبیعی بر روی صورت خود استفاده کنید و ماست را به‌صورت دایره‌ای بر روی پوست خود بمالید. اسیدلاکتیک موجود در ماست می‌تواند به آب‌دار شدن پوست کمک کند و درنتیجه چهره‌ی خسته‌ی شما را از بین می‌برد.

 


2. پوستی روشن‌تر

 

اسیدلاکتیک موجود در ماست از تولید یک نوع آنزیم که تریوسیناز نام دارد جلوگیری می‌کند. این آنزیم مسئول تولید ملانین است. ملانین همان عاملی است که پوست شما را تیره می کند. زمانی که تولید ملانین متوقف شد، پوست شما شفاف‌تر می‌شود.

 


3. لایه‌برداری پوست

 

ماسک ماست یک‌لایه بردار پوستی عالی است. لاکتیک اسید موجود در ماست یک اسید آلفا هیدروکسیل است که به شما کمک می‌کند تا سلول‌های مرده‌ی پوست خود را از بین ببرید. اسیدلاکتیک پوست را اذیت نمی‌کند و باعث می‌شود که سلول‌های مرده‌ی پوست از سطح آن به‌راحتی تمیز شوند. همچنین این کار باعث می‌شود تا سلول‌های جدید سریع‌تر رشد کنند.

 


4. پوستی بدون سرخ‌شدگی و بدون ایراد

 

اگر روزانه از ماسک صورت تهیه شده از ماست استفاده می‌کنید می‌توانید باکتری‌های ایجادکننده‌ی آکنه و جوش‌های سرسیاه را از بین ببرید. روی موجود در ماست می‌تواند تورم پوست را کم کند و همچنین می‌تواند میزان چربی ایجادشده در غدد چربی ساز را کم نماید. عوامل باکتری‌کش موجود در ماست می‌توانند باکتری‌ها را از بین ببرند. عوامل مختلف تشکیل‌دهنده‌ی ماست باهم کار می‌کنند تا تضمین کنند که شما چهره و پوستی بدون لکه‌دارید.

 


5. با هاله‌های تاریک دور چشمان خود خداحافظی کنید

 

ماسک صورت ایجادشده از ماست همان چیزی است که شما به دنبالش هستید تا از شر تیرگی دور چشمان خود رها شوید. روی موجود در ماست به شما کمک می‌کند تا لکه‌ها و زخم‌های پوستی خود را از بین برده و رنگ صورت خود را روشن‌تر کنید. وقتی‌که از ماسک صورت تهیه شده از ماست استفاده می‌کنید می‌تواند برای همیشه از شر این لکه‌ها راحت شوید.

 


6. هیجان جوانی

 

ماسک ماست دارای پروتئین‌های آنتی‌اکسیدانی است که از رادیکال‌های آزادی که به پوست شما آسیب می‌زنند جلوگیری می‌کند. پس با استفاده از این نوع ماده می‌توانید ایجاد چروک در صورت خود به تعویق بیندازید. اسیدلاکتیک موجود در ماست از پیر شدن چهره‌ی شما جلوگیری می‌کند.

 


7. پوستی بدون عفونت

 

اسیدلاکتیک موجود در ماست، خاصیت ضد قارچی دارد؛ بنابراین ماسک ماستی راه خوبی برای مبارزه با عفونت قارچی است. شما باید 4 تا 5 بار از ماسک ماست استفاده کنید تا تمام آلودگی‌های قارچی را از چهره‌ی خود تمیز کنید.

 


8. آفتاب‌سوختگی‌ها را رفع کنید:

 

روی موجود در ماست عامل تسکین‌دهنده‌ی آفتاب‌سوختگی‌های موجود بر روی پوست است. این عامل باعث کم شدن حس سوختگی می‌گردد. شما به چیز دیگری نیاز ندارید. اگر چهره‌ی شما به میزان زیادی سوخته باشد، از کمی ماست به‌عنوان ماسک استفاده کنید. روی به شما کمک خواهد کرد تا سرخی و تورم را از بین ببرید و همچنین چربی‌های طبیعی چهره‌ی شما را متعادل می‌کند. همچنین از تولید ملانین ایجادشده از طریق UVB را مختل می‌کند.

– شادابی و حفظ رطوبت پوست

اگر صورت شما کسل کننده و خسته به نظر میرسد، نگران نباشید. به آرامی و از طریق حرکات دایره ای، ماست را روی صورت خود بمالید. اسیدلاکتیک موجود در ماست به هیدراته شدن پوست کمک کرده، در نتیجه خستگی پوست را برطرف می‌کند.

 

– چشمه جوانی

ماست حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی قوی است که از آسیب رساندن رادیکال‌های آزاد به پوست شما، جلوگیری می‌کند؛ بنابراین استفاده منظم از ماسک ماست، ایجاد چین‌وچروک و خطوط ریز پوست را به تأخیر می‌اندازد همچنین اسیدلاکتیک موجود در ماست از پیری زودرس پوست، جلوگیری می‌کند.

ماست را با دیگر مواد ترکیب کنید:

شما این گزینه را دارید تا از ماست طبیعی و چکیده در ترکیب با دیگر مواد مناسب پوست استفاده کنید. برخی از موادی شما می‌توانید با این ماسک مورداستفاده قرار دهید عبارت‌اند از:

  • هویج رنده شده

اگر شما پوست خشکی دارید و می‌خواهید به پوستی سلامت، نرم و مرطوب دست پیدا کنید، کمی هویج رنده شده به ماست اضافه کنید و آن بر روی صورت خود بمالید. این عامل باعث می‌شود که پوست شما جوان شود و درخشندگی خوبی به پوست شما می‌دهد و آن را جذاب می‌کند.

  • آب‌لیمو

اگر پوستی کدر دارید، آب‌لیمو می‌تواند افزودنی بسیار خوبی به ماست باشد. آب‌لیمو باعث می‌شود تا بتوانید به چهره‌ای روشن‌تر دست پیدا کنید.

  • عسل

اگر می‌خواهید پوستی نرم داشته باشید، اضافه کردن کمی عسل به ماست می‌تواند راهکار خوبی باشد. عسل مرطوب‌کننده‌ی طبیعی است که می‌تواند رطوبت را در پوست شما حفظ کند و از خشک شدن آن جلوگیری نماید. این عامل از ایجاد چروک جلوگیری می‌نماید. عسل همچنین دارای خاصیت ضد باکتریایی است که به شما کمک می‌کند تا با جوش‌های سرسیاه و آکنه مبارزه کنید.


ماسک ماست، جو دو سر و عسل

یکی از بهترین ماسک های ماستی است که می توانید برای شفافیت پوست خود استفاده کنید. یک قاشق غذاخوری جو دو سر و عسل را با ماست خوب مخلوط کنید تا یک خمیر غلیظ شود. آن را روی صورت و گردن به مدت 15 دقیقه بگذارید. سپس بشوئید و با ملایمت خشک کنید.


ماسک زردچوبه و ماست برای درمان آکنه

زردچوبه........................... 2/1 قاشق چایخوری
ماست............................... 2 قاشق چای خوری
عسل................................ به مقدار کم
زرد چوبه دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که قرمزی پوست و آکنه را برطرف می کند، و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد.
ماست که سرشار از اسید لاکتیک است، به عنوان یک کرم لایه بردار ملایم عمل می کند. 
عسل یک مرطوب کننده طبیعی پوست محسوب می شود.
این ماسک را به مدت 30 دقیقه روی پوست نگه داشته و سپس شستشو دهید.
 

ماسک ماست و آب لیمو ترش

این ماسک کاملی است برای کسانی که می خواهند رنگ پوست خود را بهبود ببخشند. آب لیمو ترش کمک می کند پوست روشنتر شود. آب لیمو ترش را با ماست مخلوط کنید و آن را به صورت خود بمالید. صبر کنید تا خشک شود و پس از 20 دقیقه بشوئید. صورت خود را با ملایمت خشک کنید و کاملا مرطوب نمائید.

آب نصف لیمو را در یک فنجان ماست بچکانید، آنرا در یخچال نگهداری کنید و هر شب قبل از خواب آنرا مانند یک کرم بر روی پوست خود بمالید.

 

شما حتی می توانید پس از اینکه ماست به خوبی جذب پوست شد بر روی آن از یک لایه نازک کرم مرطوب کننده نیز استفاده کنید. با مصرف مداوم، طی ۳ الی ۴ هفته متوجه تغییر رنگ پوست خود خواهید شد.  پوست شما قطعا لطیف تر و جوان تر خواهد شد. تا آنجا که می توانید استرس را کاهش دهید.

 

افرادی که تحت فشار و تنش های بی حد و حصر هستند از شرایط پوستی نامناسبی برخوردارند. معمولا به دلیل استرس جوش و آکنه های بد قیافه ای بر روی پوست شما ظاهر می شوند که ممکن است تاثیر آن ها تا مدت زمانی طولانی بر روی پوست شما باقی بماند. بنابر این خوب است تا در طول روز زمانی را به مدیتیشن و تمدد اعصاب اختصاص دهید.

 

به اندازه کافی استراحت کنید و برای جلوگیری از بروز گودی های دور چشم و پف صورت، در هنگام استراحت به پشت خود بخوابید تا آب اضافی در این نقاط جمع نگردد. می توانید با استفاده از یک پوشش نازک بر روس سر و یا هد بند از تماس موها با پوست صورت خود جلوگیری کنید. همیشه به خاطر داشته باشید که استرس بیش از حد به همان اندازه که می تواند بر روی چهره شما تاثیر منفی بگذارد قادر است تا سلامت کل بدن شما را نیز به مخاطره بیندازد.

 

ماسک ماست و روغن زیتون :

این ماسک به عنوان یکی از ماسک های موثر و قوی برای از بین بردن چین و چروک های صورت به کار می رود. توجه داشته ابشید که برای دشاتن صورتی شفاف و جوان می توانید از این ماسک دو بار در هفته استفاده نمایید و شاهد تاثیرات بی نظیر آن بر روی پوست باشید.

 

ماسک ماست برای رفع افتادگی پوست

پوست‌تان را همیشه بشویید و با پوست چرب شب‌ها سر بر بالین نگذارید؛ فقط باید حواس‌تان باشد تا رطوبت پوست‌تان حفظ شود زیرا خشکی عامل مهم ایجاد چین و چروک‌هاست. استفاده از صابون‌‌های سخت و شیمیایی که انبوهی از مواد شیمیایی دارند را کنار بگذارید و از صابون‌های حاوی روغن‌های طبیعی استفاده کنید؛ صابون‌های ملایم و آبرسان که حاوی هیدرات هستند برای شما مناسب‌ترند. مییتوانید از ماسک‌های طبیعی استفاده کنید، خیار و ماست را روزی ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی پوست‌تان بگذارید. اجازه دهید تا خشک شود و سپس آن را بشویید. ماست سفت‌کننده پوست است و سلول‌های مرده آن را از بین می برد با گذاشتن این ماسک روی پوست‌تان به سفت‌تر شدن عضلات آن کمک می کنید.

ترکیب ماست و آرد نخود برای رفع تیرگی پوست زیر بغل

همه دوست دارند که زیر بغل نرمالی داشته باشند که از باقی بدنشان تیره‌تر نیست و بوی بدی هم نمی‌دهد. بجای اینکه صبر کنید تا ناچار به درمانش شوید، می‌توانید از آن پیشگیری کنید. تراشیدن موهای زیر بغلتان را بصورت منظم متوقف کنید، از موبرهای شیمیایی استفاده نکنید، و بلافاصله پس از تراشیدن موهای زیر بغلتان هم از دئودورانت استفاده نکنید. به یاد داشته باشید که پوست این ناحیه خیلی حساس است، پس با مراقبت از آن، روشن خواهد ماند.
شما به چند قاشق غذاخوری آرد نخود و ماست ساده احتیاج دارید. آرد را با ماست ترکیب نمایید و مخلوط بدست آمده را به زیر بغلتان بمالید. اگر کثیف شدن ملافه‌هایتان مهم نیست، می‌توانید بگذارید این مخلوط در طول شب روی پوستتان بماند. از آنجایی که کاملاً طبیعی هستند، اثر سوئی نخواهند داشت. اگر می‌خواهید نتیجه‌ سریع‌تری بگیرید، می‌توانید مقداری آبلیمو هم به آن بیفزایید.

اسکراب ماست و گردو، نرم‌ کننده و ضد قارچ

  • ۲ قاشق غذاخوری ماست
  • ۲ قاشق غذاخوری گردو

اگر می خواهید علاوه بر لایه‌برداری از پوست بدن‌ خود آن موضع را از باکتری ها عاری کنید به شما پیشنهاد می کنیم از اسکراب خانگی ماست و گردو استفاده کنید. برای تهیه این اسکراب کافی است ۲ قاشق غذاخوری گردوی چرخ شده را با ۲ قاشق ماست ترکیب کنید و آن را روی پوست موضع مورد نظر بمالید. این اسکراب به شما کمک می کند تا در کمتر از ۱۵ دقیقه علاوه بر لایه‌برداری از پوست‌تان و آبرسانی مناسب به سطح پوست به از بین بردن باکتری ها و قارچ‌های احتمالی که در آن  موضع وجود دارد، کمک کنید.

آبرسانی به پوست با ماسک ماست و اسفناج

ماساژ صورت با اسفناج تاثیر زیادی در فرم‌گیری عضلات صورت و آبرسانی و تغذیه سلول‌های پوستی دارد. این ماسک از آن جهت که با برگ‌های تازه اسفناج و ماست تازه پرچرب تهیه می‌شود علاوه بر آبرسانی به سلول‌های پوست به افزایش نشاط و شادابی آنها نیز کمک کرده و پوستی با نشاط و جوان به خانم‌ها هدیه می‌کند.

اسفناج را ابتدا بخارپز کنید و سپس آن را با گوشت‌کوب چوبی خوب بکوبید و اجازه دهید اسفناج خنک شود. بعد از این مرحله ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری ماست پرچرب به آن اضافه کنید و این مخلوط را خوب هم بزنید. این ترکیب برای آبرسانی به پوست افرادی که دچار چربی پوست هستند و زیاد جوش می‌زنند توصیه نمی‌شود.

 

کاهش چربی پوست با ماسک جو دو سر و ماست

  • ۲ قاشق آرد جو دو سر
  • ۳ تا ۴ قاشق ماست کم‌چرب

یکی از طبیعی‌ترین شیوه‌های درمان پوست چرب استفاده از ماسک گیاهی جو دو سر است. بسیاری از زنان در کشورهای اروپایی با استفاده از این ماسک خود را از مصرف انواع کرم‌ها و لوسیون‌های برطرف کننده چربی پوست بی‌نیاز می‌کنند. برای تهیه این ماسک کافی است ۲ قاشق آرد جو دو سر را با ۳ تا ۴ قاشق ماست کم‌چرب مخلوط کنید و آن را به مدت ۲۰ دقیقه روی نواحی چرب صورتتان مثل پیشانی، اطراف بینی و چانه بگذارید. با استفاده از این ماسک سه‌‌بار در هفته، در عرض ۳ تا ۴ هفته خواهید دید از میزان چربی پوست شما به مرور کاسته می‌شود.

ماسک ماست برای مو

کاهش چربی مو با ماسک ماست و جوش شیرین

  • ۵ قاشق غذاخوری ماست
  • یک قاشق غذاخوری جوش شیرین
  • یک قاشق غذاخوری آبلیمو

برای تهیه این ماسک، پنج قاشق غذاخوری ماست را با یک قاشق غذاخوری جوش شیرین و یک قاشق غذاخوری آب‌لیموی تازه مخلوط کنید. اجازه دهید، این مواد ۴۰ دقیقه روی پوست بماند و بعد آنها را با آب شستشو دهید. می‌توانید هفته‌ای یک‌بار از این ماسک استفاده کنید و چربی روی موهای خود را از بین ببرید.

 

خداحافظی با آکنه با ماسک جو دو سر و ماست

ماست مانع از رشد باکتری های عامل آکنه می‌شود. به‌خصوص این که ماست خنک می تواند التهابات، درد و خارشی را که به دلیل آکنه‌ها به‌وجود آمده‌ است را آرام کند و شما می توانید هم به تنهایی ماست را روی پوست بگذارید هم آن را با مواد طبیعی ضدآکنه دیگر مخلوط کنید و به صورت ماسک روی چهره بگذارید. آرد جو دو سر یکی از لایه بردارهای طبیعی است که مانع مسدود‌ شدن منافذ پوستی می‌شود و علاوه ‌بر این می تواند جوش‌ها را نیز خشک کند. مقداری ماست را با آرد جو دو سر و عسل ترکیب کنید، می توانید ماست را به تنهایی نیز استفاده کنید، آن را روی پوست بمالید و به آرامی ماساژ دهید و بعد از ۱۰ دقیقه آن را با آب گرم بشویید.

 

ماسک ماست و هندوانه برای پیشگیری از جوش و التهاب بعد از اصلاح

خانم‌های زیادی هستند که بعد از اصلاح پوست‌شان شدیدا ملتهب می‌شود. اگر بعد از اصلاح به نوعی پوست را خنک کنید هم التهاب زودتر می‌خوابد هم احتمال جوش زدن کمتر می‌شود. همچنین این ماسک برای پوست‌های جوش‌دار بسیار مناسب است.

  • یک چهارم فنجان (سفیده داخلی پوست)هندوانه
  • یک تکه خیار
  • یک تکه سیب‌زمینی خام (با پوست)
  • یک قاشق غذاخوری جوانه ماش
  • یک قاشق غذاخوری ماست شیرین و تازه

همه مواد را با هم در مخلوط کن بریزید و مدت ۲۰ دقیقه این مخلوط را روی پوست بگذارید و بعد با آب خنک آب‌کشی کنید. افرادی که پوست خشک دارند می توانند به جای ماست، از یک قاشق خامه استفاده کنند و بعد از شستن ماسک (برای مرطوب کردن پوست) حتما روغن بادام شیرین به صورت بمالند. همچنین دقت کنید که این ماسک را بلافاصله بعد از درست کردن به صورت بمالید. برای صرفه‌جویی بهتر است که از قسمت سفیده هندوانه استفاده کنید. البته استفاده از قسمت قرمز هندوانه هم مانعی ندارد.

کرم‌ شب ماست و تخم‌ مرغ و عسل برای پوست‌ های چرب

  • ۴ قاشق غذاخوری ماست
  • یک عدد زرده تخم مرغ
  • یک قاشق غذاخوری خامه
  • یک قاشق غذاخوری عسل
  • یک قاشق مرباخوری سرکه

اگر به دنبال یک کرم مناسب هستید که علاوه بر آب‌رسانی مناسب به پوست‌تان در طول شب میزان چربی پوست‌تان را نیز کنترل کند، این کرم را تجربه کنید. برای تهیه این کرم به ۴ قاشق غذاخوری ماست، یک عدد زرده تخم‌مرغ، یک قاشق غذاخوری خامه، یک قاشق غذاخوری عسل حرارت دیده و یک قاشق مرباخوری سرکه احتیاج دارید. این مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید و آنقدر هم بزنید تا مخلوطی نرم و یک‌دست به دست آید. این کرم را می توانید در یخچال نگهداری کرده و هر شب روی پوست صورت‌تان استفاده کنید. بعد از یک هفته استفاده از این کرم خواهید دید که پوست‌تان علاوه بر اینکه چربی خود را از دست می دهد، نرم و شفاف هم می شود.

ماسک کدو حلوایی، ماست و عسل برای روشن کردن پوست

کدو حلوایی مملو از ویتامین های A و C و آنزیم های مفید برای روشن کردن پوست است.

  • ۲ پیمانه پوره کدو حلوایی
  • ۴ قاشق غذاخوری ماست ساده
  • ۴ قاشق غذاخوری عسل
  • یک سوم پیمانه بادام له شده
  • یک چهارم قاشق چایخوری روغن زیتون

همه مواد را با هم مخلوط کنید و روی پوست تمیز و مرطوب بمالید. آنزیم ها وقتی پوست خیس است فعال تر خواهند بود. اجازه دهید ماسک ۱۰ دقیقه روی پوست بماند. بهترین مکان برای استفاده نیز داخل حمام گرم و مرطوب است. ماسک را با آب گرم از روی صورت بشویید.

اسکراب پاشنه پا با ماست و جو و عسل

  • نصف لیوان ماست
  • ۲ قاشق مرباخوری جو
  • یک قاشق غذاخوری عسل

یکی از نقاط بدن که در طول ماه نیاز زیادی به لایه‌برداری و کرم‌های اسکراب دارد پوست پاشنه پاست. پوست این ناحیه گاهی به دلیل مراقبت نکردن، نپوشیدن جوراب و استفاده نکردن از روفرشی دچار زبری و پوسته پوسته شدن می شود. بهترین اسکراب برای پوست پاشنه پا ترکیبی از دانه‌های جو، عسل و ماست است که می تواند به راحتی زبری پوست پا را برطرف کند و در عین حال آبرسانی مناسبی  به پوست این ناحیه انجام دهد. برای تهیه این اسکراب کافی است ۲ قاشق مرباخوری جو میکس شده را در نصف لیوان ماست بریزید و به آن یک قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید و از آن برای لایه‌برداری پاشنه پا و پوست زبر و سیاه رنگی که در زانو ایجاد می شود، استفاده کنید.

ماسک لایه بردار عسل و ماست

  • ۳ قاشق غذاخوری ماست
  • یک قاشق مرباخوری عسل
  • تقریبا یک قاشق غذاخوری برگ جو دوسر

این نوع ماسک آفتاب سوختگی را درمان می کند و کمک می کند تا سلول های خشک پوست، رطوبت خود را حفظ کند. ۳ قاشق غذاخوری ماست، یک قاشق مرباخوری عسل و کمتر از یک قاشق غذاخوری برگ جو دوسر را با هم مخلوط کنید و به مدت حداقل ۱۵دقیقه بگذارید روی صورت بماند. در صورت خشک بودن پوست، روغن زیتون به آن اضافه کنید.

ماسک ماست و نشاسته

اسکراب دست و صورت ماست برای پوست خشک و حساس

  • یک قاشق مرباخوری نشاسته
  • ۱-۲قاشق غذاخوری ماست

اگر به دنبال تهیه یک اسکراب خانگی مناسب برای پوست خشک و حساس خود هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم یک بار اسکراب نشاسته را بررسی کنید. برای تهیه این اسکراب کافی است یک قاشق مرباخوری نشاسته را با یک تا ۲ قاشق غذاخوری ماست ترکیب کنید و از آن برای لایه‌برداری سلول‌های مرده پوست دست و صورت‌تان استفاده کنید. از این اسکراب طبیعی می توانید دو بار در هفته استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که در هر بار استفاده از اسکراب اجازه دهید این ماسک به مدت ۳۰ دقیقه روی پوست‌تان باقی بماند تا علاوه بر آبرسانی به سلول‌ها و بافت‌های آسیب‌دیده پوست، برای از بین بردن سلول‌های مرده نیز موثر باشد.

شفافیت پوست با ترکیب سفیده تخم‌ مرغ، ماست و نشاسته

  • یک عدد سفیده تخم مرغ
  • یک قاشق غذاخوری ماست
  • یک قاشق مرباخوری پودر نشاسته

سفیده تخم‌مرغ را بزنید تا حسابی پف کند. سپس یک قاشق غذاخوری ماست را به همراه یک قاشق مرباخوری پودر نشاسته در آن مخلوط کنید. معجون را پس از هم زدن به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست‌تان بگذارید و اجازه دهید صورت‌تان استراحت کند. سپس پوست خود را با آب خنک و نه سرد آبکشی کنید و با یک دستمال نرم خشک کنید. این معجون نه تنها آکنه را درمان می‌کند، بلکه به مرور باعث شفافیت و حتی روشن‌تر شدن رنگ پوست شما هم می‌شود. البته اگر پوست‌تان چرب است، حتما از ماست کم‌چرب کمک بگیرید. میزان مجاز استفاده از ماسک شفاف کننده دو تا سه بار در هفته می باشد.

مرطوب‌کننده‌ ماست، آبلیمو، عسل و تخم مرغ برای انواع پوست‌ها

  • ۲ قاشق غذاخوری ماست
  • یک ‌و نیم قاشق چای‌خوری عسل
  • نصف یک عدد لیموترش
  • یک سفیده تخم‌مرغ

آب لیموترش را بگیرید، سپس سفیده تخم‌مرغ را آنقدر بزنید تا کاملا پف کند، حالا تمام این مواد را به خوبی مخلوط کنید و آنقدر هم بزنید که به شکل کرم در بیاید، سپس این کرم را به صورت و گردن‌تان بمالید و حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید و بعد با آب گرم صورت‌تان را بشویید.

ماسک ضد پیری ماست و آبلیمو برای پوست‌های چرب

  • ۲ قاشق غذاخوری ماست
  • یک قاشق غذاخوری آبلیموی تازه

دو قاشق غذاخوری ماست را با یک قاشق غذاخوری آبلیموی تازه مخلوط کنید و پس از شستن و تمیز کردن پوست‌تان، مخلوط را روی صورت و گردن خود بگذارید.۲۰ تا ۳۰ دقیقه صبر کنید و اجازه دهید که این ماسک خشک شود. در این لحظات احساس می‌کنید ماسک خودساخته‌تان، پوست صورت و گردن‌تان را جمع می‌کند اما واقعیت این است که ماسک درحال کشیدن پوست‌تان است. بعد از گذشت زمان مورد نظر، پوست‌تان را ابتدا با آب ولرم و سپس با آب سرد آب بکشید و منتظر کمرنگ شدن نشانه‌های پیری و پاک شدن لک آکنه از روی صورت‌تان بمانید. میزان مجاز استفاده از این ماسک، دو تا سه بار در هفته می باشد.

 

ماسک ماست و پودر جوانه گندم

  • یک قاشق غذاخوری پودر جوانه گندم
  • به میزان لازم ماست

جوانه گندم آسیاب شده را در ظرف مناسبی بریزید و آن را با مقداری ماست مخلوط کنید و بر کمک قلم مو و انگشت ماسک را بر روی صورت خود بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه صورت خود را با آب ولرم به خوبی بشویید. این نوع ماسک برای شفافیت و طراوت پوست شما مناسب است. اگر پوست شما چرب است از ماست کم چرب در تهیه ماسک جوانه گندم و ماست استفاده کنید.

ماسک جوانه گندم و ماست

  • یک قاشق مرباخوری آرد جوانه گندم
  • یک قاشق غذاخوری آب سیب
  • یک قاشق غذاخوری ماست
  • یک قاشق چای‌خوری روغن جوانه گندم

جوانه گندم پودر شده را در آب سیب بریزید و با دقت مخلوط کنید تا حالت خمیری بگیرد. سپس ماست و روغن جوانه را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید. پس از شستن پوست‌تان این مخلوط را و در حالت آرامش روی ‌پوست‌تان بگذارید. این ماسک را می توانید سه بار در هفته و هر بار به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست خود بگذارید.

 

ماسک ماست و خیار

این نیز یک ماسک عالی دیگر برای داشتن پوستی درخشان و خوش رنگ است. خیار و ماست را درون یک مخلوط کن ریخته و هم بزنید تا خمیر لطیفی به دست آید. آن را روی صورت و گردن خود بمالید و 15 دقیقه صبر کنید. صورت خود را با آب گرم بشوئید.

 

ماسک ماست و توت  فرنگی

این نیز یک ماسک عالی برای داشتن پوستی شفاف است که به تمیز شدن منافذ هم کمک می کند. یک مشت توت فرنگی را با ماست داخل مخلوط کن ریخته و بزنید تا خمیر لطیفی به دست آید. آن را به¬ مدت 15 دقیقه بر روی صورت و گردن خود بگذارید.

 

ماسک ماست و توت  فرنگی

این نیز یک ماسک عالی برای داشتن پوستی شفاف است که به تمیز شدن منافذ هم کمک می کند. یک مشت توت فرنگی را با ماست داخل مخلوط کن ریخته و بزنید تا خمیر لطیفی به دست آید. آن را به¬ مدت 15 دقیقه بر روی صورت و گردن خود بگذارید.

 

 

ماسک نشاسته و سفیده تخم مرغ و ماست

این ماسک صورت شما را به مرور زمان شفاف می کند و می توانید این نوع ماسک طبیعی را جزء دسته های ماسک شفاف کننده پوست صورت قرار دهید این ماسک  برای از بین بردن بیماری پوستی آکنه بسیار مفید است.
اگر پوست چربی دارید بهتر است که ماسک کم چرب در تهیه این ماسک استفاده کنید.

مواد لازم

سفیده تخم مرغ : ۱ عدد
ماست : ۱ قاشق غذا خوری
پودر نشاسته : ۱ قاشق مربا خوری

طرز تهیه ماسک 

ایتدا  زرده و سفیده تخم مرغ را از یکدیگر جدا کنید سپس سفیده تخم مرغ را در درون ظرفی مناسب آنقدر هم بزنید تا پف کند.

سپس ماست و پودر نشاسته را به سفیده تخم مرغ اضافه کنید.

بعد از این که همه این مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کردید ماسک را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست خود بزنید و بعد از مدت زمان ذکر شده صورت خود را با آب خنک بشویید و با کمک دستمال نرمی پوست صورتتان را خشک کنید. بهتر است که این ماسک را به مدت دو یا سه بار در هفته استفاده کنید.

ماسک نشاسته و ماست

اگر پوستی چرب دارید در تهیه این نوع ماسک از چند قطره آبلیمو یا آب پرتقال و ماست کم چرب استفاده کنید. در مدتی که این ماسک بر روی صورت شما قرار می گیرد از خندیدن و اخم کردن خود داری کنید. این ماسک مفید را می توایند به مدت ۱ تا ۲ بار در هفته استفاده کنید.

مواد لازم

نشاسته : ۳ قاشق غذا خوری
ماست کم چرب : ۱ قاشق غذا خوری

طرز تهیه ماسک نشاسته و ماست

در درون ظرفی مناسب نشاسته را با ماست کم چرب مخلوط کنید و مخلوط این مواد را هم بزنید تا به شکل خمیری یکدست در آیند سپس این ماسک را بر روی پوست تمیز صورت خود به مدت ۳۰ دقیقه قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده صورتتان را با کمک آب سرد بشویید.

ماسک جوش شیرین و ماست

این ماسک را بهتر است با نمک دریایی و پودر گل بابونه و پودر رازیانه تهیه کنید. ماست موجود در این ماسک باعث نرمی و لطافت پوست شما می شود و از در آوردن جوش جلوگیری می کند. جوش شیرین هم یک لایه بردار طبیعی است و برای درمان جوش صورت و جای جوش صورت یک ماده تاثیر گذار است. نمک دریایی برای درمان بیماری های پوستی اگزوما و آکنه و … یک ماده تاثیر گذار است و یک لایه بردار و نرم کننده طبیعی برای پوست صورت است. بابونه می تواند حساسیت های پوستی را شما را بهبود دهد و یک ماده ضد التهاب و نرم کننده برای پوست است. رازیانه موجود در این ماسک نیز برای رفع چین و چروک صورت بسیار تاثیر گذار است. این ماسک برای پاکسازی و شادابی و درمان جوش و  جای جوش بسیار تاثیر گذار است.

مواد لازم

ماست + جوش شیرین +پودر گل بابونه + نمک دریایی + پودر بذر رازیانه

طرز تهیه

برای تهیه این ماسک همه مواد ذکر شده را با مقداری ماست خلوط کنید. بهتر است که اندازه مواد جامد مخلوط شده باهم یکسان باشد. بعد از اینکه ماسک را تهیه کردید برای گرفتن نتیجه بهتر ترکیب مواد مخلوط شده ماسک را بعد از یک یا دو ساعت بر ریو پوست خود به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید. مواد ترکیب شده را می توانید به مدت ۷۲ ساعت در درون یک ظرف در بسته نگهداری کنید.

 

 

ماسک ماست و کاکائو

اگر می خواهید پوست محکمی داشته باشید این یکی از بهتـرین ماسک هاست. برای درست کردن این ماسک یک قاشق غذا خوری کاکائو و عسل را با ماست خوب مخلوط کنید. روی پوست خود بمالید و 20 دقیقه صبر کنید. صورت خود را با آب گرم بشوئید.

ماسک ماست و عسل

این یکی از بهترین ماسک های ماستی برای داشتن پوستی درخشان است. یک قاشق غذا خوری عسل و گلاب را با ماست خوب مخلوط کنید. آن را روی صورت خود بگذارید، به آرامی ماساژ دهید و 20 دقیقه صبر کنید و بعد بشوئید.

 

ماسک میوه ای: برای تهیه این ماسک می توان ماست تازه را با یک میوه تازه مانند پرتقال،  کیوی، نارنگی یا تمشک مخلوط کرد. این ماسک مناسب همه نوع پوستی مانند معمولی، چرب و ترکیبی است. این ماسک علاوه بر طراوت بخشیدن، پوست مرده و کدر را ترمیم می کند. دستور ماسک: ۲قاشق غذاخوری ماست تازه را با یک قاشق غذاخوری پالپ میوه مخلوط کنید و به مدت ۱۵دقیقه روی پوست بگذارید. ماسک با آب مرکبات: ۲قاشق غذاخوری ماست را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و ۲قاشق مرباخوری آب لیمو یا پرتقال مخلوط کنید و بگذارید ۱۵دقیقه روی صورت بماند. سپس با آب ولرم صورت خود را بشویید. این ماسک که برای پوست معمولی و نرمال مناسب است، باعث نرم شدن پوست می شود.

 


 

ماسک تمیزکننده پوست: این نوع ماسک آفتاب سوختگی را درمان می کند و کمک می کند تا سلول های خشک پوست، رطوبت خود را حفظ کند. دستور؛ ۳۳قاشق غذاخوری ماست، یک قاشق مرباخوری عسل و کمتر از یک قاشق غذاخوری برگ جو دوسر را با هم مخلوط کنید و به مدت حداقل ۱۵دقیقه بگذارید روی صورت بماند. در صورت خشک بودن پوست، روغن زیتون به آن اضافه کنید.

 


 

ماسک صورت برای پوست چرب: ماست را با پالپ میوه مانند گیلاس، زغال اخته، توت فرنگی، پرتقال و گریپ فروت مخلوط کنید. در صورتی که تهیه پالپ سخت است آب میوه نیز می تواند کافی باشد. برای پوست چرب بهترین میوه ای که می توانید با ماست ترکیب کنید لیمو و انار است.

 

 

 

ماسک برای پوست معمولی: یک قاشق مرباخوری ماست را با یک قاشق چغندر رنده شده و یک زرده تخم مرغ مخلوط کنید و به مدت حداقل ۲۰دقیقه بگذارید روی صورت بماند. پس از خشک شدن با آب ولرم بشویید.

 

 

 

ماسک ماست مخصوص کک و مک: این ماسک را می توان برای پیشگیری از بروز و از بین  بردن کک و مک استفاده کرد. مقداری ماست تازه را با جعفری یا شوید در غذاساز مخلوط کنید و پس از ۱۰دقیقه که روی صورت ماند با آب ولرم بشویید.

 


 

ماسک ماست برای مقابله با آکنه: ماست خاصیت ضدباکتریایی و ضدقارچی دارد.روی که عنصر مهمی در مقابله با آکنه محسوب می شود به وفور در ماست موجود است. ماست به طور طبیعی و بدون ترکیب شدن با ماده دیگری عفونت آکنه را از بین می برد و باعث تازگی، تمیزی و محو لکه های پوست می شود. برای درمان به طور منظم ماست را به صورت بمالید و پس از نیم ساعت با آب ولرم بشویید.

 


 

ماسک ماست ضدپیری: ماست حاوی اسید لاکتیک است. این اسید برای صاف کردن سطح  پوست و کاهش دادن چین و چروک ها و لکه ها مفید است. خاصیت مهم دیگر اسید لاکتیک این است که منافذ بزرگ را می بندد و در نتیجه به پوست ظاهر جوان تری می بخشد.