زمان : 25 Khordad 1396 - 20:05
شناسه : 138135
بازدید : 153245
 روش های خانگی برای رفع منافذ باز پوست+انواع ماسک و لوسیون روش های خانگی برای رفع منافذ باز پوست+انواع ماسک و لوسیون

معمولاً خانم ها نسبت به آقایان به پوستشان توجه بیشتری دارند، خانم ها گاهی ساعتها مقابل آینه تمام قسمتهای پوست خودشان مخصوصاً صورت را بررسی می کنند، بسیاری از خانم ها از باز بودن منافذ پوستشان شکایت دارند و به دنبال راه حل های طبیعی و مطمئن برای بستن این منافذ هستند، راه‌های متعددی برای پیشگیری و درمان منافذ باز صورت وجود دارد که در مطلب پیش روی سعی در معرفی بهترین ها خواهیم داشت. امید است مورد توجه قرار گرفته و ما را از دعای خیر فراموش نکنید.

حال مشکل منافذ صورت چیست؟
مشکل مواقعی است که این منافذ خیلی باز میشوند واز لحاظ ظاهری (ظاهر ونمای سطح پوست شخص ) برای این اشخاص مشکل ایجاد میکند .
به چه علت این منافذ خیلی باز می شوند؟
اولین علت ارث یا ژنتیک است .بعضی از افراد بطور سرشتی منافذ بازتری دارند وبخصوص در هنگام بلوغ  به علت تغییرات هورمونی که ترشحات چربی پوست بیشتر میشود این حالت بیشتر بروز میکند .این افراد معمولا پوست چرب دارند ولی مواردی هم وجود دارد که پوست شخص خشک بوده ولی منافذ پوست باز است .

دومین علت استفاده بیش از حد از کرمهای چرب کننده یا کرم پودر وسایر مواد آرایشی می باشد که به  علت اینکه این مواد سطح پوست ومنافذ را می بندند سبوم ترشح شده از پوست نمی تواند از سطح آن خارج شود لذا منافذ پوست گشاد وباز میشود تا بتواند سبوم زیر پوست را به سطح پوست برساند . در خیلی موارد جوش های زیر پوستی بصورت اکنه های سرسفید یا سر سیاه هم ایجاد میشود ،لذا در این موارد اکیدا توصیه میشود که کمتر انواع کرمهای آرایشی وچرب کننده استفاده کنند واگر نیاز دارند از کرمهای آرایشی مناسب وفاقد چربی (آنهم در مواقع لازم ،نه خیلی زیاد)استفاده کنند . در افراد هم که پوست خشکی دارند یا کرم پودر خوب روی پوست پخش نمیشود میتوانند کرمهای مرطوب کننده کم چرب قبل از پخش کرم پودر استفاده نمایند.

تجربه نشان داده است کسانی که زیاد از کرمهای آرایشی استفاده میکنند بطوریکه کرم پودر یا پن کک ویا سایر مواد آرایشی در تمامی ساعات روز روی پوستشان است ،در دراز مدت منافذ پوستشان بازتر میشود .لذا به کسانی که بطور ذاتی منافذ بازتری دارند خصوصا اگر پوست خیلی چرب هم دارند توصیه میشود اگر کرم پودر یا پن کک هم استفاده میکنند از نوع مناسب و سازگار با پوستشان آنهم بطور موقت وبرای ساعات محدودی باشد نه اینکه صبح تا شب یا روزی چند بار از این مواد آرایشی استفاده کنند.

در صورتیکه پوست خشک دارند از مرطوب کننده های سبک وکم چرب (نه نوع چرب) ویا حتی از ضد افتاب های فاقد کرم پودر وفاقد چربی استفاده کنند، در ضمن کسانی که دچار این مشکل هستند وپوست چرب هم دارند حداقل روزی سه بار پوست صورت خود را با شوینده های مناسب بشویند .

اگر همه این کارها را انجام دادند وباز مشکل حل نشد چه اقدامی باید صورت گیرد ؟
علاوه بر اجرای توصیه های بالا ،استفاده از کرم های حاوی اسید میوه (AHA)ده تا پانزده در صد ،حداقل سه ماه به صورت یک شب در میان توصیه می شود که البته در بعضی دیگر از افراد موثر نمی باشد.

اگر با تمام موارد فوق مشکل حل نشد آخرین وبهترین راه لیزر فراکشنال (ماهی یک بار و4 جلسه )است ، البته اگرفرد نتواند هزینه های لیزر را بپردازد میتواند میکرودرم (3هفته یک بار تا6 جلسه )انجام دهد هر چند تاثیر میکرودرم از لیزر کم تر است ولی پس از لیزر میکرودرم بهترین تاثیر را در جمع کردن منافذ باز دارد ،البته حتی بعد از لیزر یل میکرودرم شخص باید به همان توصیه هایی که در بالا ذکر شد ، نیز عمل نمایند .

واما در آخر آیا میتوان با لیزر منافذ صورت را بطور کامل بست ؟
اولا بسته شدن کامل نتافذ نه خوب است ونه امکان پذیر ،در واقع میتوان گفت لیزر باعث جمع شدن منافذ باز میشود،ولی میزان جمع شدن( درصد بهبودی) در افراد مختلف متفاوت است . در بعضی افراد این رضایت نسبی ومتوسط است (50 درصد اثر)ودر بعضی افراد رضایتمندی از درصد بالاتری برخوردار است .

شستشوی پوست : شستشوی مرتب پوست یکی از راهکارهای ابتدایی در جهت پیشگیری و از بین بردن منافذ پوست است، شستشوی مناسب پوست باید با انتخاب شوینده‌های ملایم و متناسب با نوع پوست باشد، برای پوست‌های چرب و مختلط، استفاده از شوینده‌ای که بتواند چربی اضافه سطح پوست را پاک کند، توصیه می‌شود. شستشوی ۲ بار در روز، یک بار صبح و یک بار بعدازظهر یا شب برای پوست‌های چرب مناسب است. افرادی که پوست‌های خشک دارند، باید از شستشوی بیش از حد پرهیز کنند و شوینده‌ای که استفاده می‌کنند، بسیار ملایم و ترجیحا غیرصابونی باشد.

بخور : معمولاً یکی از روشهای کاربردی برای درمان و از بین بردن جوشهای سر سیاه و همچنین بستن منافذ پوست استفاده از بخور است که همیشه در دسترس بوده و کارایی لازم را دارد، ابتدا پوست صورت را با آب و صابون و با استفاده از لیف شستشو کرده و در ظرفی که امکان بخور درآن وجود داشته باشد آب را جوش آورده، زمانی که آب جوش آمد، ظرف را از روی اجاق گاز بردارید سپس با استفاده از پوششی برای قرار دادن روی سر ، پوست صورت خود را بخوبی در زمانی بین ۳ تا ۵ دقیقه بخور دهید. در ادامه می توان با استفاده از ماسکهایی که معرفی خواهیم کرد پوششی از ماسک پس از بخور روی صورت قرار داده و تاثیر بخور و استفاده از ماسک را در بسته شدن منافذ به خوبی مشاهده کنید.

لیموترش تازه : بی شک بسیاری از خانم ها تجربه استفاده از آب لیموهای آماده و تیره شدن پوست را دارند ، با توجه به  ترکیبات آب لیموهای آماده که گاهی توسط افراد سودجو در کارگاه هایی سعی در تولید آب لیموی تقلبی با استفاده از موادی از قبیل اسید سیتریک و آب کاه دارند توصیه می کنم که در صورت تمایل به استفاده از آب لیمو فقط از لیموترش تازه که هیچ جایگزینی هم ندارد استفاده کنید. لیموترش تازه با قابلیت های فراوانی از جمله : ماهیت اسیدی ، وجود مقدار زیاد ویتامین  ث که در بسته شدن منافذ باز پوست نقش مهمی دارند توصیه می شود، به دو صورت می توان از این مائده آسمانی استفاده کرد : ۱-  استفاده از لیموترش تازه به تنهایی   ۲- استفاده از لیمو در ماسک های مختلف   ۱- برای اینکه از لیمو به تنهایی استفاده کنید کافی است پس از طی مراحل بالا یعنی شستشو و بخور یک عدد لیموی تازه را از وسط نصف و به آرامی روی سطح پوست ماساژ و قبل از خشک شدن کامل آن شستشو کنید. ۲- برای تهیه ماسک :  به کمک یک قاشق غذاخوری آب لیمو و ۲ عدد سفیده تخم مرغ، یک ماسک صورت شگفت انگیز تهیه کنید، مواد ذکر شده را با هم مخلوط و بر روی پوست صورت پس از طی مراحل ذکر شده ماسک کرده و پس از گذشت ۱۰ دقیقه پوست را با آب ولرم شستشو کنید.

ماسک نارنج و گلاب : ماسک آب نارنج و گلاب”ماسک ترمیم منافذ پوست” یکی از قدیمی ترین روشهای بستن منافذ پوست است.

ماسک جوانه گندم: این ماسک نه تنها تاثیر مثبت در رفع منافذ باز پوست داشته بلکه در روشن و شفاف کردن پوست صورت موثر است . برای تهیه این ماسک نیاز به جوانه گندم یا همان گندم جوانه زده که پس از خشک کردن آن را به صورت پودر در بسیاری عطاری ها ارائه می کنند دارید، ابتدا یک قاشق غذاخوری پودر جوانه گندم را با کمی شیر مخلوط کرده ابتدا پوست را با استفاده از لیف و صابون شستشو و مخلوط بدست آمده را روی پوست بصورت حرکت چرخشی ماساژ داده  وس از گذشت زمان ۱۰ تا ۱۵ دقیقه با آب ولرم بشویید.

ماسک جو دو سر : ماسک جو دوسر برای لایه برداری ملایم پوست ، از بین بردن جوشهای سر سیاه ، بستن منافذ باز پوست و برای کنترل چربی اضافی پوست به کار برده می شود، البته باید به این نکته نیز اشاره کنم که برای پوست های حساس نیز تاثیر دارد. برای تهیه ماسک جو دوسر به پنج قاشق عسل ، پودر جو دوسر دو قاشق غذاخوری ، شیر دو قاشق غذاخوری نیاز دارید ، مواد را باهم مخلوط و به مدت یک ساعت در یخچال نگهداری کنید ، بهتر است ابتدا پوست را شستشو کرد و بخور داد و سپس از این ماسک به صورت حرکت دایره ای ماساژ داد و پس از گذشت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه بعد با آب سرد شستشو کرد. تکرار یک یا دو بار در هفته به صورت منظم.

جوش شیرین :جوش شیرین را به عنوان یک عامل لایه بردار ملایم برای از بین چربی اضافی پوست و همچنین پاکسازی محل هایی از منافذ باز پوست که درون آنها گرد و خاک و مواد چرب با هم مخلوط و باعث بسته شدن روزنه های پوست شده اند به کار می بریم، این ماده همچنین در تنظیم ph تعادل حالت قلیایی و اسیدی پوست کمک شایانی می کند، یک چایخوری جوش شیرین را به همراه کمی آب مخلوط کرده و پس از شستشوی پوست با آب و صابون محلول بدست آمده را روی صورت ماساژ داده و پس از ۲ تا ۳ دقیقه پوست را با آب سرد شستشو کنید.

استفاده از محلول های قابض یا به اصطلاح تونر : محلول‌های قابض یا تونر (Toner) در بستن و جمع‌کردن منافذ باز پوست  نقش مهمی دارند. اگر در راه خروج چربی پوست (سبوم) از طریق لوله‌های مربوطه به سطح پوست انسدادی ایجاد شود، غدد چربی که به ترشح چربی ادامه می‌دهند، باعث تجمع ترشحات در لوله‌ها و گشادشدن آنها و درنتیجه منافذ خروجی می‌شوند. استفاده از محلول‌هایی که چربی‌ها و ترشحات را از داخل منافذ خروجی این غدد پاک‌ کند، می‌تواند به خروج آسان‌تر ترشحات و در نتیجه کوچک‌تر شدن تدریجی منافذ کمک کند.

محلول‌های پاک‌کننده‌ «تونر»، انواع مختلف دارند؛ برخی از آنها خیلی ملایم هستند و محتوای الکل آنها بسیار پایین است (۱۰-۰ درصد). این تونرها حاوی مواد مرطوب‌کننده مانند گلیسیرین نیز هستند که باعث حفظ رطوبت پوست می‌شود. به این تونرها شاداب‌کننده پوست هم می‌گویند که در دسترس‌ترین آنها گلاب است. نوع دوم تونرها، تونیک‌های پوستی هستند که مثال شایع آنها آب پرتقال است. از آنجا که این مواد خشک‌کننده هستند بهتر است فقط در نواحی مشکل‌دار مانند پوست با منافذ باز استعمال شوند.

طرز تهیه ۲ لوسیون فوق العاده برای بستن منافذ پوست

لوسیون شماره ۱

مواد لازم
الکل سفید ۵ قاشق غذاخوری– عرق بادرنجبویه ۵ قاشق غذاخوری– گلاب ۵ قاشق غذاخوری– گلیسرین ۱ قاشق غذاخوری
روش مصرف
تمام مواد را با هم مخلوط و در ظرفی ریخته و در جایی دور از نور و خنک نگهداری کنید، ابتدا پوست را بخور داده  و سپس با استفاده از پنبه مقداری از لوسیون را روی پوست ماساژ داده و پس از گذشت ۱۰ دقیقه با آبسرد بشویید. روزانه یکبار

لوسیون شماره ۲

مواد لازم
آب مقطر ۵ قاشق چایخوری-الکل سفید ۵ قاشق غذاخوری– عرق رازیانه ۵ قاشق غذاخوری– گلاب ۳ قاشق غذاخوری– بوراکس ۱ قاشق مرباخوری
روش مصرف
تمام مواد را با هم مخلوط و در ظرفی ریخته و در جایی دور از نور و خنک نگهداری کنید، ابتدا پوست را بخور داده  و سپس با استفاده از پنبه مقداری از لوسیون را روی پوست ماساژ داده و پس از گذشت ۱۰ دقیقه با آبسرد بشویید.روزانه یکبار

بهترین راههای درمان منافذ باز پوست صورت با ماسکهای طبیعی 

-یک تکه یخ برای زیبایی پوست کافی است
یخ به علت تاثیرات سفت کنندگی که بر پوست دارد، یکی از آسان ترین و موثرترین درمان های خانگی برای کوچک کردن منافذ پوستی و کاهش آن ها محسوب می شود. استفاده از یخ قبل از آرایش می تواند به کوچک کردن منافذ پوستی بزرگ کمک کند. علاوه بر این یخ می تواند باعث تقویت سیستم گردش خون و افزایش سلامت پوست می شود.
 برای این کار می توانید چند قطعه یخ را در دستمالی تمیز قرار دهید و آن را به مدت 15 تا 30 دقیقه روی پوست خود بگذارید.
 این کار را روزانه به مدت چند روز انجام دهید. می توانید زمانی که اولین اثرات مثبت آن را روی پوست خود حس کردید انجام این کار را متوقف کنید. علاوه بر این، می توانید روزی یک مرتبه صورت خود را با آب بسیار سرد بشویید. اگر قطعات یخ را قبل از استفاده به مدتی کوتاه در چای سبز و آبمیوه هایی همچون آب سیب و خیار بگذارید اثرات مثبت آن افزایش می یابد.
 

-سرکه سیب بهترین درمان برای منافذ باز پوست صورت 

 

ماسک سرکه سیب برای درمان منفذ باز پوست صورت

سرکه سیب به علت خواص متعددی که دارد موجب سفت شدن پوست و کاهش منافذ پوستی می شود و میزان پی اچ پوست را نیز تنظیم می کند. علاوه بر این، سرکه سیب به علت خواص ضد التهاب و ضدعفونی کننده ای که دارد در درمان این منافذ پوستی بسیار  موثر است.
 برای این کار می توانید مقدار مساوی از سرکه سیب و آب را با هم مخلوط کنید و پنبه ای را به آن محلول آغشته کنید و آن را به  نقاطی از پوستتان که منافذ پوستی دارد اضافه کنید و آن را چند دقیقه در آن حالت نگه دارید و سپس پوست خود را خشک کنید. سپس به پوستتان مرطوب کننده بزنید. در چند روز اثرات مثبت آن را خواهید دید.
 

-سفیده تخم مرغ منافذ باز پوست را می بندد

سفیده تخم مرغ به طور گسترده ای منافذ پوستی را جمع و کوچک می کند زیرا خواص سفت کنندگی دارد. ماسک سفیده تخم مرغهمچنین برای کاهش چربی اضافی پوست های چرب بسیار مفید است. برای درست کردن ماسک تخم مرغ ابتدا سفیده تخم مرغ را  جدا کنید و آن را روی پوست خود پخش کنید و بگذارید که خشک شود. سپس آن را بشویید و پاک کنید.
 برای اینکه نتایج بهتری بگیرید می توانید بعد از گذاشتن آن بر روی صورت چند دستمال روی آن بگذارید و بعد از خشک شدن ماسک، دستمال ها را بردارید. این کار را یک یا 2بار در هفته به طور منظم تکرار کنید. می توانید سفیده تخم مرغ را با آب نصف لیمو مخلوط کنیدو آن را روی پوست خود قرار دهید و به مدت 100 دقیقه آن را به همان حال بگذارید تا خشک شود. سپس آن را با آب خنک بشویید. به مدت 1 ماه این کار را چندبار در طول هفته تکرار کنید
 
راهی فوری برای بستن منافذ پوست
افرادی که می‌خواهند صورتی صاف و شفاف داشته باشند فقط کافی است در طی 1 الی 2 روز مجوز ذکر شده را انجام دهند و یا راه فوری برای رفع این منافذ، شستن صورت با آب سرد با دمای حدود 4 الی 5 درجه‌ی سانتی‌گراد است.
 
 
 
ماسکی ساده برای داشتن پوستی جذاب
دکتر اکبری ماسک بسیار ساده‌ای برای بسته شدن منافذ و شفافیت پوست بدین شرح تجویز می‌کند:

یک قاشق غذاخوری روغن زیتون‌دار
یک قاشق چای‌خوری عسل
نوک قاشق چای خوری پودر زعفران
5 قطره سرکه‌ی محلی انگور

این مواد را با یک‌دیگر مخلوط کنید تا ماسکی ایجاد شود و شب به هنگام خواب این ماسک را به صورت بمالید و صبح با آب ولرم پوست را بشوئید. بسته به میزان نازکی پوست صورت هر فرد، میزان سرکه‌ی موجود در ماسک متغیر است. پوست‌های نازک باید از سرکه‌ی بسیار کم و پوست‌های ضخیم همان میزان دستور اولیه را استفاده کنند. میزان سرکه از یک قطره تا حداکثر 5 قطره برای هر نوع پوست متغیر است، البته سرکه همان عاملی است که سبب روشن شدن و شفافیت پوست می‌شود.
رفع جوش و منا
فذ پوست با استفاده از این ماسک
این متخصص طب سوزنی در خصوص ماسکی که سبب رفع جوش و منافذ پوست می‌شود، گفت: ماسک خوب دیگری که توصیه می‌شود، بدین شرح است:

یک قاشق مرباخوری آب لیموی تازه را با یک عدد سفیده‌ی تخم‌مرغ مخلوط کرده و به مدت 10 دقیقه بر روی پوست صورت قرار دهید، سپس با آب ولرم صورت را بشوئید.
 
معجزه‌گر خوشبو برای پوست شما
صورتی که عاری از هر گونه کرم و لوازم آرایشی است را با گلاب بشورید، این امر خصوصاً هنگام شب باعث رفع افسردگی و بستن منافذ پوست می‌شود، این گلاب تا صبح باید روی پوست باقی بماند. این امر برای افرادی که اختلالات خواب دارند نیز توصیه می‌شود.
 
دکتر اکبری در ادامه بیان کرد: آب مرکباتی نظیر پرتقال و نارنج را با مقداری آب مخلوط کرده و به مدت 20 دقیقه روی پوست صورت قرار دهید، ویتامین C موجود در آن‌ها به طور موضعی کمک به بازسازی کلاژن‌های پوست می‌کند و این امر باعث بسته‌ شدن منافذ و شادابی صورت می‌شود.
 
گام اول برای داشتن پوستی زیبا
دکتر اکبری متذکر شد: در درجه‌ی اول تأکید ما بر اصلاح تغذیه است، و در این مرحله تأکید ما بر روغن‌های مصرفی افراد است. زیرا روغن‌های مضر بر سلامت افراد اثر منفی دارند. روغن‌های نباتی شامل : روغن مایع، جامد و سرخ‌کردنی برای پوست بسیار مضر می‌باشند و ما هیچ از این روغن‌ها را خوراکی نمی‌دانیم توصیه ما به مردم این است که از روغن‌هایی نظیر: روغن حیوانی، کنجد و یا روغن زیتون طبیعی استفاده کنند. پوست صورت وابستگی بسیاری به تغذیه‌ی روغن دارد و اگر چربی و روغنی که فرد مورد مصرف قرار می‌دهد خوب باشد، اثر خوبی بر پوست او می‌گذارد و بالعکس.
 
توصیه‌ی دکتر اکبری در خصوص مصرف روغن
توصیه می‌شود که افراد حداقل 60درصد الی 70درصد از این روغن‌های مورد استفاده آن‌ها روغن‌های طبیعی حیوانی نظیر روغن کرمانشاهی، روغن کوهان شتر، روغن دنبه باشد و 30 درصد الی 40درصد نیز روغن زیتون و کنجد باشد.
 
چه میزان گوشت مصرف کنیم؟
مصرف بیش از حد گوشت سبب خراب شدن پوست می‌شود. مصرف 2 الی 3 مرتبه گوشت در طی هفته کفایت می‌کند. طبق سفارش امام صادق(ع)، گوشت گوسفند بهترین نوع گوشت است و مصرف قسمت راست گوسفند (سردست) نر و بره نیز بهتر از گوشت گوسفند ماده و پیر است.
 
آیا خام گیاه‌خواری مضر است؟
دکتر اکبری در این رابطه گفت: افرادی که به دنبال خام گیاه‌خواری هستند باید بدانند که این امر مورد تأکید نمی‌باشد و ما گیاه‌خواری نسبی را قبول داریم، زیرا گیاه‌خواری مطلق باعث می‌شود سلول‌ها ترمیم نگردند و این امر در طولانی مدت سبب خراب شدن پوست می‌شود. توصیه ما بر این است تا گوشت مصرف شود اما میزان آن کم باشد و این حد تعادل است.
 

رهایی دائمی و سریع  از منافذ بزرگ پوست

اگر  تصمیم  دارید یکباره از این مشکل خلاص شوید و دائمی بشود،  از لیزر  درمانی استفاده کنید زیرا آنها می توانند از عمق پوست نفوذ کرده و درمان اساسی شوند  سنتز کلاژن را تحریک میکنند. این کلاژن باعث می شود پوست الاستیک تر، شده و  جوانتر دیده شود. همچنین   بدون درد است و در 20 دقیقه به پوست دلخواه خود می رسید. 

 

نظرات چند کاربر اینترنتی:

ماسک عروس..
این فرمول طلایی ضد چروک ، روشن کننده ، ضد لک و ضد چروک و تیرگی دور چشم است. 
پودر جوانه گندم ( 2 ق.غ ) + پودر گل سرخ ( 1 ق.چ ) + پودر گل بابونه ( 1 ق.غ ) + جوش شیرین ( 2/1 ق.چ ) + نمک ( 1 ق.چ ) 
این پودرها را با هم مخلوط کنید و در یک ظرف شیشه ای در دار نگهداری کنید. هفته ای دوبار از این ماسک استفاده کنید. اگر پوست خشک دارید 1 قاشق مرباخوری از این پودر را در اندکی شیر و اگر پوست چرب دارید یک قاشق مرباخوری از این پودر را در مقداری آبلیمو تازه حل کنید. این ماسک را به همه جای صورت حتا دور چشم ها بمالید و صبر کنید تا خشک شود. سپس به آرامی آبکشی کنید. در انتها از یک کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

+++++++

مخلوط حنا و ماست و آبلیمو رو برای باز شدن رنگ پوست بدنت در حمام امتحان کن.هفته ای دوبار این ماسک رو روی بدنت بگذار و بعد دو ماه شفافیت پوستت رو ببین!
 +++++++

1.واسه جوش از محلول اریتومایسین 2% استفاده کنید هم جوش از بین میبره هم نمیزاره جاش بمونه
2. مالیدن محلول ابلیمو و گلاب و نمک به پوست که خیلی تاثیر خوبی رو جوش ها داره(پوست های چرب)
3.واسه پاک کردن ارایش از محلول bloderma استفاده می کنم که واسه دور چشمم می شه استفاده کرد
4.هر جای بدنتون که تیرگی داره مثلا (سر زانو ، آرنج یا....) شب بعد از حمام اون قسمت هارو کمی روغن زیتون بزنید و کمی ماساژ بدین تا جذب بشه.بعد 4 تا 6 ماه میشه بلور ولی بستگی به تیرگی و روشنی پوستتونم داره.البته هر جای دیگه ای از بدنتونم استفاده کنید به مرور زمان رنگ پوستتون روشن میشه.
گلاب آرایش و کثیفیهای صورتو که از بیرون میاید خونه کاملان پاک میکنه.کمی گلاب به پنبه آغشته کنید بعد صورتتونو تمیز کنید.
5.برای سفت شدن ناخن تینر فوری بهترین چیزه
من خودم ناخن های شکننده ای دارم
تینر فوری خیلی کمکم میکنه

6.شیر ولرم رو با یه کم عسل مخلوط کنید، بعدش با پنبه روی رد جوش بزنید، بعد از نیم ساعت بشورید، رد جوش رو خیلی کمرنگ میکنه، البته من چند سال قبل استفاده میکردم اما معجزه میکنه
7.یکی از دوستام پوست بدی داشت بعد از چند ماه دیدمش واقعا تعجب کردم صورتش خیلی صاف شده بود .میگفت شبا با گلاب صورتشو میشوره ومیخوابه روزاهم ماسک میوه استفاده میکنه
8.منبرای خودم فقط شبها به مدت نیم ساعت ماست رو روی صورتم میزارم . پستم صاف صاف بدونه جوش و لک هست .
9.بعضی از خانومها نمی تونن از رنگ موی شیمیای استفاده کنند چون موهاشون می سوزه . چند تا رنگ موی گیاهی میگم که می تونید به عنوان رنگ یا انواع و اقسام مش های لایت ، لو لایت و غیره استفاده کنید ....
یک عدد اکسیدان با 2 قاشق قهوه به مدت یک ساعت بمونه روی موها قهوه ای خوش رنگ اصطلاحا فندوقی در میاد اگر یک ساعت و نیم بمونه بلوطی و دوساعت بمونه خرمایی تیره که واقعا قشنگه . اگر می خواهین به عنوان مش تیکه ای یا سوزنی استفاده کنید روی موهای تیره بی نهایت زیبا می شه .
صابون رنده شده به اضافه یک عدد اکسیدان . یک ساعت روی سر بمونه خرمایی روشنه روشن می شه .
حنا به اضافه بابونه قهوه ای تیره . به پوستهای سبزه بی نهایت میاد .
حنا که مو رو نسبتا قرمز میکنه ولی پیشنهاد میکنم اونهایی که موی تیره دارند از حنا برای مش سوزنی استفاده کنند که واقعا خوب در میاد . بیشتر مشتری های من میگفتند بد در میاد ولی بیشترش رو خودم استفاده کردم وقتی دیدن خوب می شه خودشون هم استفاده کردند و خیلی راضی هستند به خصوص این که رنگ موهای گیاهی هیچ ضرری که نداره هیچ باعث تقویت هم میشه .
10.به پوستت آبلیموزیادنزنید.زیادیش برای پوست خوب نیست، ترکیب عسل وشیروتخم مرغ خیلی خوبه
11.اگه میخواید هفته بعد برید مهمونی اما روی صورتتون جوش یا جای جوش هستف برای از بین رفتنشون این ماسک و روزی چند بار استفاده کنید، محشره
من خودم هر وقت دچارمشکل میشم ازش استفاده میکنم
آب اسفناج دم شده رو با مقداری کف دریا (ازعطاری میتونید تهیه کنید) مخلوطه کنید
طوری که یه مایع غلیظ و بهتون بده، بعد این مایع رو همه جای صورتتون جز دور چشم بذارید، اگه تونستید صورتتون رو ماساژ بدید تا خشک شه بعدبا آبولر بشورید، روزی چند بار اینکارو بکنید میبینید که معجزه میکنه
البته ممکنهبعد از شستن با آب یکم صورتتون قرمز بشه که اون قرمزی بعد از چند دقیقه از بین میره
2- یه محلول دیگه هم برای جوش و شاداب شدن پوست، خیار رنده شده هست با پنبه مدارم بزنیدبه صورتتون
همیشه زیبا باشید
12.منم صورتم خیلی جوش میزد.اما الان عالی شده.من اب پیاز رنده شد رو با پنبه به صورتم میزدم بعد از یه مکث سرکه .بعد از 2 ساعتم با اب و صابون می شستم .
13.یه راه ساده واسه سفیدوشفاف شدن پوست:جعفری روکاملاخردکنیذوبه مدت یکی دوساعت روی پوست بذاریدونتیجه ش روببینیدولذت ببرید
برای جوشای زیر پوستی بخور بابونه عالیه.
وقتی از جعفری برای روشن شدن پوست استفاده میشه مکنه درابتدا نتیجه مطلوب بده ولی بعد مدتی پوست تیره میشه)
بخور پوستهای کم آب رو خشک تر ونازکتر میکنه
14.اسفناج را در روغن زیتون بریزید درست به همان صورتى که بورانى درست مى کنید بعد این ماسک را روى صورت پهن کنید. این ماسک براى پوست هاى کدر مفید است و باعث درخشش پوست مى شود.
(15چربی شتر مرغ+گلاب )برای رفع چروک و نرم شدن پوست و سیاهی زیر چشم معجزه میکنه
ماسک لک صورت
16.پوست تخم مرغ را خشک کرده و مى کوبیم بعد با آب خمیر درست مى کنیم و هر روز روى صورت مى گذاریم.
17.از دارو گیاهی اسفرزه (esfarze) گرفتم هر روز صورتمو با صابون میشستم و اندازه یک قاشق مربا خوری اسفرزرو تو 2 یا 3 قاشق غذاخوری آب داغ میریختم و میذاشتم تا لعاب بده بعد با پنبه میمالیدم رو صورتم.بعد 10 دقیقه هم میشستم.البته تو مدتی که رو پوستتونه نباید حرف بزنین یا بخندین چون پوستتون چروک میشه.اولش جوشای زیر پوستیتونو درمیاره بعد زود خشک میکنه تازه پوستتونم شفاف میشه
پودر جوانه گندم +ماست برای چاق شدن صورت و شفاف شدنش معجزه میکنه
18.صبح ها که بیدار میشم صورتمو با آب سرد میشورم بدون اینکه خشکش کنم اجازه میدم خودش خشک بشه (آب سرد پوست صورتو همیشه ترو تازه نگه میداره)موقع اصلاح هم بعد از اصلاح (که خودم با اپیلاتور اصلاح میکنم ) 10 دقیقه بخور میدم صورتمو تو بخور هم گلاب میریزم بعد با آب سرد صورتمو میشورم به این کار کمپرس میگن بازم خودش خشک میشه و لایه برداری میکنم آخر سر هم ماسک مخصوص پوستمو استفاده میکنم 20 دقیقه هم اون میمونه و در انتها هم ضد آفتاب استفاده میکنم و پنکیک .در طول روز هم ضد آفتاب استفاده میکنم برا آخر شبم هر شب با دستمال مرطوب آرایش صورتمو پاک میکنم.
من جند سال بود جوشهای وحشتناک می زد بهم پیش انواع متخصص و دکتر گیاهی رفتم حجامت و زالو هم انداختم هیچی جواب نداد چند روزه دارم از صابون دیترون و پماد ملاگل استفاده میکنم پوستم اینه شده .کرم پودرم هم اکتی پور خریدم خیلی جواب داد
19.منم تو سن بلوغ یه جوشهایی میزدم زن دائیم گفت اول صورتت بند بنداز بعد از یه شب قبل زاج رو تو اب خیس کن بعد این که کلا زاج حل شد بعد بند با پنبه رو صورتت جاهای جوش دار بزن منم این کارو کردم و از اون به بعد اصلا جوش در نیاوردم محلولتون غلیظ باشه بهتره بعد جوری میسوزونه پوستو ولی تحمل بایدکرد بعد 10دقیقه هم بشورید امیدوارم براتون کار ساز باشه راستی جا جوشاتونو حسابی بند بندازین که سر جوشا وا شه
20.راز زیبایى من آلووه را هستش باید هر شب وصبح حدود 4‏_‏5سانت آلوورا رو شیرشو در بیارى رو صورتت بمونه شبها میتونى تا صبح بذارى بمونه براى شفافیت صورت معجزه میکنه حتما امتحان کنید
21.برای محکم شدن ناخن از محلول آب گرم و جوش شیرین استفاده کنید.....
22.برای زیر بغل و جاهای تیره بدن مصرف کرم زینک دو اکسید یا همون ایپوزین به مرور زمان سفید میکنه پوست رو..
23.شیر ته انجیر هم برای لکها و خالها

24.منم صورتم چندسال پیش خیلی جوش زد رفتم صورتمو یکبار ویزاش کردم(ویزاژ یه جور دستگاهیه مثل همون لیزر پوست میمونه ولی با این تفاوت که اول روی پوست رو یه کرم سفید رنگ میزنن با یه دستگاه پوست رو ماساژ میدن بعد از این مراحل از یه دستگاه برقی استفاده میکنن که شبیه آمپول میمونه ،فقط روی قسمتهایی که جوش یا جای جوش وجود داره میزنه که باعث میشه جوشها یا لک ها بسوزه خیلی هم سوزش شدیدی داره و بعد از این که این عمل تموم شد تا یک هفته نباید حمام کرد نه صورت رو شست و نه توی افتاب رفت و صبر کرد تا زخمها خودش بریزه بعد که زخمها ریخت پوست میشه مث آینه صاف صاف خیلی خوبه و از لیزر و میکرودرم هم بهتره قیمتش هم کمتر از لیزر و میکرودرمه)خیلی عالی شد الانم مرتب از کرم زارینا (zarina) روزی دوبار استفاده میکنم که واسه شفاف شدن پوسته قیمتش هم14تومنه و ماسک جلبک دریایی که آب رسان پوسته هر سه روز یکبار استفاده میکنم(مثل سدر میمونه باید 10 دقیقه پودر جلبک رو با آب ولرم مخلوط کرد و گذاشت کنار توی 10 دقیقه ای که ماسک روباید کنار گذاشت بخور آب گرم بدیم بعد روی صورت نم دار ماسک رو میزنیم 15 دقیقه بعد هم ماسک رو شست) که خیلی جواب میده پوستم خیلی خوب شده

25.من برای ابروهام از محلول های سینره-آیروکس و قرص ال دی استفاده کردم پرپشت تر شد. برای لب ها و حجیم شدن هم شنیدم ویتامین ای روی لب بذاری جواب میده. پوستم خشکه پس زیاد کرم مرطوب کننده استفاده می کنم.کرم مرطوب کننده ام هم آلوئه ورا هست. فقط توی مجالس پنکیک استفاده میکنم. در مواقع معمولی همون کرم ضد آفتاب آرایشی پوستم رو خوب یکدست میکنه. برای جوش صابون خرچنگ و صابون شیر استفاده می کنم. از پوست میوه های تازه مخصوصا خیار هم برای ماسک استفاده می کنم.خیار بهترین آب رسان هست.

26.حلقه‌های سیاهی که گاهی اطراف چشم مشاهده می‌‌کنیم، در واقع مویرگ‌های خونی هستند که هاله‌ای سیاه به وجود می‌‌آورند. علل زیادی از جمله آلرژی، ناراحتی‌های کلیوی، استعمال دخانیات، کم‌خونی و… در بروز سیاهی دور چشم موثر هستند. برای رها شدن از این سیاهی لازم است؛ یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را به همراه ? گرم نمک، مخلوط کنید سپس با دقت کامل به زیر چشم خود بمالید و مواظب باشید که این محلول داخل چشم‌تان وارد نشود. بعد از حدود ?? دقیقه، آن را با آب ولرم و صابون به آرامی بشویید. از این محلول به مدت یک هفته و به فاصله یک ماه، یک روز در میان استفاده کنید و نتیجه آن را ببینید.

برای تیرگی پوست اطراف دهان کرم ثمین خیلی خوبه دارو خانه داره شب باید بزنی و نور نباشه 27.

28.برای تقویت ناخن عصاره گیاه دم اسب بگیرید قطره هستش.خیلی خوبه
.مخلوط ماست و حنای بیرنگ و گلابم واسه لک عالیه
29.عرق کاسنی با پنبه به پوست بمالید خوبه
30.شنیده بودم روغن زیتون واسه پوست خوبه یه به کل صورتم زدم وبعد خابیدم
صبح که بیدار شدم دیدم ابروهام که تازه برداشته بودم یه کمی دراومدن (من ابروهام خیلی دیر درمی ان) تصمیم گرفتم هرشب بزنم
هم ابروهام کلفت در اومدن و هم تونستم ابروهامو پهن تر بزارم
روغن زیتون واقعا معجزه میکنه
31.برای تیرگی دور چشم خیار رو حلقه کنی و بذاری زیر چشمات یا اینکه سیب زمینی رنده شده استفاده کنی
روغن حنان رو میتونین از عطاری تهیه کنید واقعا واسه رشد ابرو عالیهههه.
32.برای جوش صورت دوست من خاکشیررومی کوبه،با آب خمیرمی کنه میذاره روصورتش،خودش که خیلی راضی بودولی میگفت چون سرده یه کم سردردمی گیره.اصلاپوستش قابل مقایسه باقبلش نبود.

33.خانما من یه ماسک درست کردم که برای روشن کردن و لایه برداری پوست استفاده میشه درست کردنش یه کم وقت میبره اما معرکه است اونم برای کک ومک هایی که خیلی تو ذوق میزنه.دستورشم اینه:
ماش و گندم ونخود و عدس رو میذاریم تو اب تا 1 سانتیمتر جوونه بزن بعد که جوونه زدن میذاریمشون روی روزنامه تو هوای آزاد تا خشک بشن بعد اونارو آسیاب میکنیم و با سدر و حنا(به مقدار کم) مخلوط میکنیم سدرش باید به حدی باشه که موادمون سبز رنگ بشه بعد هر دفعه خواستیم که استفاده کنیم 2 ق غ از مواد رو با یه مایع طبیعی(یه روز آب گوجه فرنگی.یه روز روغن زیتون . یه روز آب خیار و خلاصه هر روز با یه مایع)مخلوطش میکنیم و به مدت نیم ساعت روی کل صورت به جز چشم ها میذاریم و میشوریم.در کل باید هفته ای 4 بار استفاده کنیم.
درست کردنش سخت هست اما معرکه است امتحان کنید پشیمون نمیشید.ظرف 1 تا 2ماه جواب میده بستگی به نوع لکه تون داره.
برای راحت شستنش از روی صورت (چون خشک میشه)یه اسکاچ ظرف شویی از اونایی که ابری هستن و خار ندارن برای خودتون کنار بذارین و با اون و آب صورتتون رو پاک کنید.
34.برای سیاهی دور چشم وریزش موتون میتونید قرص ویتامین Eisen plus بگیری روزی دوبار یک عدد همراه صبحانه ویک عدد همراه شام بخوری .یک دوره که یک ماه میشه تو قوطیش هم 60 دونه هست

35.برای داشتن یه پوست شفاف و صاف و نرم از ماسک جوانه گندم استفاده کنید.
من خودم هر شب میزارم و انصافا پوستم خ خوبه.