زمان : 27 Khordad 1396 - 16:29
شناسه : 138132
بازدید : 8262
۷۶ هکتار از اراضی کشاورزی یزد به ‌کشت گیاهان دارویی اختصاص یافت معاون جهادکشاورزی یزد: ۷۶ هکتار از اراضی کشاورزی یزد به ‌کشت گیاهان دارویی اختصاص یافت یزدفردا : معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: در راستای تغییر الگوی کشت، ۷۶ هکتار از اراضی کشاورزی استان یزد به ‌کشت گیاهان دارویی اختصاص یافت.

یزدفردا : معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: در راستای تغییر الگوی کشت، ۷۶ هکتار از اراضی کشاورزی استان یزد به ‌کشت گیاهان دارویی اختصاص یافت.

سیدعلی محمد ضیاکاشانی اظهار داشت: کشت گیاهان دارویی یکی از رویکردهای جهاد کشاورزی استان در راستای تغییر الگوی کشت است.

وی با بیان این مطلب که 76 هکتار از اراضی کشاورزی یزد به کشت گیاهان دارویی اختصاص یافته، خاطرنشان کرد: این گیاهان دارویی شامل نعنا فلفلی، مرزنگوش، گل گاو زبان  و شیرن  بیان،  به لیموه،  شاتره و کاسنی هستند که در سطح استان یزد توسط کشاورزان در شهرستان‌‌های استان به صورت پراکنده کاشت شده است .

وی افزود: دراین اراضی که 12 نوع گیاهان داروئی کاشت شده، در فصول مختلف در مجموع 300 تن  محصول تولید و روانه بازار می‌شود.

 وی با بیان اینکه گیاهان  دارویی حداکثر در زمان کاشت تا برداشت سه مرحله نیاز به آبیاری دارند، ادامه داد: گیاهان دارویی  محصولاتی هستند کم‌آب‌خواه که در شرایط بحرانی استان یزد مقرون به صرف برای کشاورزان است.

کاشانی بیان کرد: به خاطر کم‌آبخواه بودن این محصولات و ارزش افزوده آنها، در افق 10 ساله سطح زیر کاشت محصولات گیاهان دارویی استان یزد از 76 هکتار به 576 هکتار افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: با  توجه به کم آبی استان، روی آوردن کشاورزان  به کشت‌‌های کم‌آب‌خواه همچون انواع گیاهان دارویی می‌تواند هم به منابع آبی استان کمک کند و هم منبع درآمد بهتر و مطمئن‌تری برای کشاورزان استان باشد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان یزد افزود: سالانه از سطح 120 هزار و 565 هکتار اراضی قابل کشت بیش از یک میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در این استان تولید می‌شود