زمان : 27 Aban 1387 - 00:36
شناسه : 13808
بازدید : 4822
استاندار يزد :پيام گراميداشت روز كتاب و كتابخواني استاندار يزد :پيام گراميداشت روز كتاب و كتابخواني



یزدفردا :استاندار يزد به مناسبت روز كتاب و كتابخواني پيامي صادر كرد. به گزارش روابط عمومي استانداري يزد محمد رضا فلاحزاده در اين پيام آورده است:


كتاب، دريچه اي روشن به سوي معرفت و كمال است كه انسان مي تواند با بهره گيري از آن، به تجربيات، پژوهشها و دانش گذشتگان دسترسي پيدا كند و زمينه هاي تعالي خود و جامعه را فراهم آورد. توجه به مسئله كتاب و كتابخواني به اندازه اي است كه در قرآن كريم كلمه كتاب 71 بار به كار رفته است و سوره‌اي با عنوان «قلم‌» نازل گشته و در آن خداوند به قلم و آنچه مي‌نويسد سوگند خورده است. مجموعا اديان الهي نيز در قالب اسفار، صحف و كتب، به كتاب اهميت داده و آن را ترويج نموده‌اند.
کتاب ميراثي جاويدان و پديده اي روشنگر در پهنه زندگي انسان است. افتخار ما نيز در اين است که باورهاي دينيمان مبتني بر دانش و ارجمندي کتاب و نگارش است و خداوند منان معجزه ابدي آخرين و محبوب ترين فرستاده اش را يک کتاب قرار داده است و به راستي كه قرآن کريم سرآمد همه کتابهاست.
اما به نظر مي رسد مسئله كتابخواني و توجه به كتاب آن گونه كه بايد مورد توجه قرار نگرفته است و بايد با برنامه ريزي جامع در اين رابطه زمينه هاي رشد و گسترش اين فرهنگ را فراهم آورد. مقام معظم رهبري نيز در اين رابطه مي فرمايند: رواج كتاب و روحيه‌ى كتابخوانى در ميان ملت عزيز ما كه خود يكى از مشعل‌داران فرهنگ و كتاب و معرفت در طول تاريخ پس از ظهور اسلام بوده است، بسى كمتر از آن چيزى است كه از چنين ملتى انتظار مى‌رود و اين پديده نيز مانند بيشتر پديده‌هاى ناگوار در كشور ما، نتيجه‌ى فرمانروايى پادشاهان و فرمانروايان ظالم و فاسد و بى‌فرهنگ و بى‌سواد بر اين كشور در دويست سال گذشته است. ايشان در جاي ديگر كتابخواني را فريضه اي واجب مي دانند و تاكيد مي كنند: كتابخوانى چيزى است كه براى يك ملت، فريضه است؛ واجب و لازم است.
اميد است همگان با بهره گيري از تعاليم حيات بخش قرآن كريم و با تكيه بر بيانات ارزشمند رهبر عظيم الشان انقلاب اسلامي در راه گسترش فرهنگ كتاب و كتابخواني و رشد دانش و بينش خود و جامعه ميهن عزيز اسلامي گام هاي بلند و موثري برداريم. اينجانب ضمن گراميداشت روز كتاب و كتابخواني، موفقيت همگان را از درگاه خداوند متعال مسئلت مي نمايم.

یزدفردا