زمان : 27 Aban 1387 - 00:32
شناسه : 13807
بازدید : 5080
برگزاري چهارمين نشست كارگروه معاونين پشتيباني و توسعه منابع انساني در يزد برگزاري چهارمين نشست كارگروه معاونين پشتيباني و توسعه منابع انساني در يزد


یزدفردا :چهارمين نشست كارگروه معاونين پشتيباني و توسعه منابع انساني استانداري هاي منطقه 5 كشور در سالن شهيد موحدين استانداري يزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، معاون پشتيباني و توسعه منابع انساني استاندار يزد در ابتداي اين نشست با اشاره به ويژگي هاي استان يزد گفت: به رغم بارندگي متوسط سالانه 60-100 ميليمتر و چند برابر بودن تبخير نسبت به بارش و شرايط خشك اقليمي استان يزد، مردمان اين ديار با تلاش و سختكوشي توانسته اند اقدامات موثري را به انجام رسانند. وي از قنات به عنوان يك فرهنگ ياد كرد و اظهار داشت: مشكل كمبود آب باعث گرديده تا مردم يزد در طول تاريخ با سختكوشي دهها كيلومتر قنات را حفر نمايند.
فقيه خراساني با بيان اين كه استان يزد در زمينه هاي صنعتي و دارا بودن ذخاير غني معدني رتبه هاي نخست كشور را به خود اختصاص داده است ادامه داد: اين در حالي است كه به رغم شرايط سخت اقليمي، استان يزد در توليد محصولات كشاورزي نيز در 10 محصول، رتبه هاي ممتاز را به خود اختصاص داده است.
وي با اشاره به مسئله بهره وري گفت: اميدواريم با جدي تر شدن و عملي شدن بهره وري، تا حد امكان درصدي كه از باب توسعه در برنامه چهارم ديده شده است را محقق سازيم.
خبرهاي بعدي متعاقبا اعلام خواهد شد.


استاندار یزد در بر اهمیت بهره وری در رشد و ارتقاء همه جانبه کشور تاکید کرد.

محمدرضا فلاح زاده در چهارمين نشست كارگروه معاونين پشتيباني و توسعه منابع انساني استانداري هاي منطقه 5 كشور که در سالن شهيد موحدين استانداري يزد برگزار شد با بيان اين كه استان يزد رتبه دوم باسوادي كشور را به خود اختصاص داده است ادامه داد: كسب رتبه اول قبولي در دانشگاه ها طي 15 سال گذشته، كسب رتبه ششم صنعتي كشور، كمترين نرخ بيكاري در كشور، توليد 88% سنگ آهن كشور، 45% توليد كاشي و سراميك، 26% معادن زغال سنگ كشور، 27% صنعت نساجي كشور، رتبه دوم توليد پسته و زعفران، رتبه پنجم توليد انار و رتبه چهارم توليدات گلخانه اي در كشور از جمله ويژگي هاي استان يزد است.
استاندار يزد با اشاره به آثار غني باستاني يزد افزود: بيش از 700 هكتار از مساحت استان را بافت قديم به خود اختصاص داده و اوج هنر معماری مذهبی در یزد است.
وي استان يزد را از نظر راههاي ارتباطي، گره مواصلاتي كشور بر شمرد و گفت: يزد به لحاظ مسيرهاي جاده اي و ريلي در كشور در موقعيت ممتازی قرار دارد.
استاندار يزد به دوران هشت سال دفاع مقدس اشاره كرد و افزود: مردم يزد بيش از 4000 هزارشهيد را در دوران هشت سال دفاع مقدس تقديم انقلاب اسلامي كرده اند.
فلاح زاده با اشاره به اهمیت بهره وری در رشد و توسعه همه جانبه کشور گفت: توجه به بهره وری در شهرسازی و مبلمان شهری، رعایت مقاوم سازی، اصلاح نظام پیمانکاری، مدیریت منابع آب، تربیت نیروهای صالح برای اداره حکومت صالحان به عنوان رسالت دستگاههای فرهنگی و آموزشی و ترویج فرهنگ کار باید مدنظر قرار گیرد.
استاندار یزد در ادامه این نشست به بیان دیدگاهها و راهکارهای خود به منظور ارتقاء سطح بهره وری در نظام اداری پرداخت.
معاون مركز نوسازي  و تحول اداري وزارت كشور نیز در این نشست بر مديرت بهره وري به معناي عام و بحث بهره وري در كليه بخش ها و زيربخش ها تأكيد كرد.
مشايخ با بيان اين كه مسئله بهره وري از مدتها قبل در دستور كار مركز ملي بهره وري قرار گرفته بود و تلاش مي شد تا ماده 5 قانون برنامه چهارم دنبال شود گفت : پس از تغييرات ايجادشده در ساختار سازمان مديريت و ادغام آن در استانداري ها به عنوان یک معاونت، مشكلاتي در اين رابطه ايجاد شد كه تلاش كرديم با ايجاد يك  رويه خوب و رفع خلأ ایجاد شده، اهداف تعيين شده با مشكلي مواجه نگردد.
معاون مركز نوسازي و تحول اداري وزارت كشور با اشاره به طراحی فرايندي در اين خصوص گفت : اين فرايندميتواند الگوي تعاملي مناسبي بعد از انحلال سازمان مديريت باشد تا بتوان با بهره گيري از آن، ساير امور بهره وري و تحول اداري را با مجموعه جديد هماهنگ ساخت.
وي با اشاره به تشكيل  5 نشست طي دو ماه گذشته در رابطه با مسئله بهره وري گفت : تكليف اساسي اين بخش در سطح استان متوجه معاونين پشتيباني است.