زمان : 25 Khordad 1396 - 06:25
شناسه : 138040
بازدید : 4862
پیشی‌گرفتن پیک نیاز مصرف استان در خرداد زودتر از پیک کشور /  پیک‌بار مصرف استان یزد از مرز 1300 مگاوات گذشت در جلسه ستاد مدیریت مصرف برق استان یزد مطرح شد: پیشی‌گرفتن پیک نیاز مصرف استان در خرداد زودتر از پیک کشور / پیک‌بار مصرف استان یزد از مرز 1300 مگاوات گذشت با توجه به شروع فصل گرما و لزوم مدیریت مصرف انرژی، اولين نشست ستاد مديريت مصرف برق استان يزد براي هم‌اندیشی مدیریت مصرف برق و پیک سایی، صبح امروز به ميزباني اين شركت برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومي شركت برق منطقه‌ای يزد، با توجه به شروع فصل گرما و لزوم مدیریت مصرف انرژی، اولين نشست ستاد مديريت مصرف برق استان يزد براي هم‌اندیشی مدیریت مصرف برق و پیک سایی، صبح امروز به ميزباني اين شركت برگزار شد.

در این نشست که با حضور مديران عامل و نمايندگان شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزيع برگزار شد؛ محمدحسن صباغزادگان مدیرعامل شركت برق منطقه‌ای يزد، هدف از تشكيل اين ستاد را انسجام‌بخشی به فعالیت‌های مديريت مصرف شركت‌هاي صنعت برق برشمرد و گفت: همكاري و استفاده از پتانسیل شرکت‌های صنعت برق استان، يكي از اركان اصلي مدیریت مصرف برق، براي گذار از فصل گرما و كاهش خاموشی است و همچنين جلب همکاری مشترکان با بهره‌گیری از تجارب داخلی به‌منظور کاهش نیاز مصرف با استفاده از مدیریت مصرف بار صنایع، از دیگر اهداف اساسی برگزاری نشست‌ ستاد مديريت مصرف برق استان يزد است.

وی در جمع اعضاي اين ستاد ضمن اشاره به گرماي تابستان امسال و اينكه پیک برق مصرف استان روز گذشته، زودتر از پیک‌بار مصرف کشور افزایش یافت و از مرز 1300 مگاوات گذشت؛ بیان داشت: اجراي طرح ذخيره عملياتي صنايع، اقدامي بسيار موثر براي گذار از پيك تابستان است و امسال در راستای کاهش مصرف انرژی در مقایسه با سال گذشته، مشارکت تمامی بخش‌ها و صنايع در زمینه کاهش مصارف غیرضروری برای عبور از پیک‌بار، لازم و ضروری است و با توجه به اينكه در چند سال اخير پيك مصرف در مردادماه رخ‌داده است؛ لذا احتمال افزايش پيك مصرف وجود دارد و صنعت برق بايد آمادگي لازم را داشته باشد.

صباغزادگان به برگزاری جلسه هماهنگی با صنایع استان و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای عبور از پیک تابستان 96 اشاره کرد و افزود: تعدادی از صنایع بزرگ استان از هم‌اکنون برای مشارکت در طرح‌های پیک‌سایی به‌ویژه ماه‌های تیر و مرداد 96 اعلام آمادگی کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مهندس صحتی نیز در این جلسه با اشاره به شرایط خاص و دشوار پیک‌بار تابستان ۹6 افزود: شرکت توزیع برنامه‌های مدیریت مصرف در فصل تابستان ۹6 را به‌گونه‌ای تدوین نموده است که در آن همکاری صنایع و چاه‌های کشاورزی را افزایش دهد.

در ادامه این جلسه فاطمه زارع رئیس گروه مدیریت مصرف شرکت برق منطقه‌ای یزد به تشریح عملکرد شرکت برق منطقه‌ای در سال۹6 و تجارب حاصل‌شده از تعامل با صنایع بزرگ پرداخت و افزود: پیش‌بینی می‌شود پیک نیاز مصرف استان در سال جاری با ورود صنایع جدید به 1430 مگاوات برسد.

زارع با اشاره به این‌که سهمیه کاهش پیک شرکت در سال گذشته 44 مگاوات بوده است؛ افزود: با هماهنگی و برگزاری جلسات متعدد صورت گرفته با مشترکان، میزان همکاری صنایع در روز پیک‌بار کشور، به 81 مگاوات رسید.

وی ابراز امیدواری کرد: با اجرای طرح‌های tou با جابجایی ساعات پیک‌بار و اجرای طرح ذخیره عملیاتی با صنایع بزرگ، اجرای برنامه کاهش یا قطع برنامه‌ریزی‌شده صنایع و استفاده از ظرفیت نیروگاه چادرملو؛ پیک‌بار سال ۹۶  را بدون مشکل خاصی سپری کنیم.

در این جلسه همچنین سیدمحمود حیدری کارشناس مسئول آمار و طراحی دیاگرام‌های شرکت برق منطقه ای یزد گزارشی از وضعیت ماهانه رشد پیک و انرژی، مقایسه هفتگی پیک نیاز مصرف استان و کشور ارائه داد که رشد 19 و 12 درصدی مصرف انرژی صنایع بزرگ در 2 ماهه نخست سال جاری، تاثیر پیک لحظه‌ای صنایع بزرگ، بارگیری صنایع جدید در افزایش پیک بار استان در روز 21 خرداد از موارد مطرح شده توسط وی، در این گزارش بود.

همچنین در این جلسه مباحث و راهکارهایی در خصوص جلب مشارکت مشترکین صنعتی، کشاورزی و تجاری، تشویق مشترکان برتر به‌منظور رعایت الگوی مصرف، تعامل با آموزش‌وپرورش، برگزاری سمینارهای تخصصی، اجرای طرح‌های مدیریت مصرف و اقدامات انجام شده برای کاهش پیک بار توسط کارشناسان شرکت‌ توزيع برق یزد ارائه شد.