زمان : 25 Khordad 1396 - 06:21
شناسه : 137981
بازدید : 7072
هوشمند سازی نظارت بر پست‌های برق بدون اپراتور در استان یزد هوشمند سازی نظارت بر پست‌های برق بدون اپراتور در استان یزد مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت برق منطقه‌ای یزد از هوشمند سازی نظارت بر پست‌های برق بدون اپراتور در استان یزد خبر داد.

 

حمید زارع مدیر دفتر حراست برق منطقه‌ای یزد با اعلام این خبر افزود: نصب 38 دستگاه دوربین در تاسیسات و هفت ‌دستگاه سیستم اعلام سرقت برای هشت پست بدون اپراتور، راه‌اندازی و نوسازی سیستم نظارت تصویری چند پست دیگر، تجهیز اتاق مانیتورینگ به چهار دستگاه مانیتور صنعتی 48 اینچ و استانداردسازی، ازجمله اقدامات انجام‌شده در بخش حفاظت فیزیکی دفتر حراست و محرمانه برق منطقه‌ای استان یزد است.

وی همچنین با اشاره به ارزیابی برگزارشده در بهمن سال 95 توسط دفتر مرکزی حراست توانیر در بخش‌های حفاظت پرسنلی، فیزیکی، اسناد و IT، اظهار داشت: پس از پایان ارزیابی مرحله سوم و بررسی گزارش‌های ارزیابان، حراست برق منطقه‌ای یزد در بین برق‌های منطقه‌ای کشور موفق به کسب رتبه دوم و عنوان حراست برتر شد.

زارع با بیان این‌که واحد حفاظت فیزیکی دفتر حراست و امور محرمانه شرکت برق منطقه‌ای نیز رتبه سوم بهترین حفاظت فیزیکی را به خود اختصاص داده است؛ تصریح کرد: وظیفه اصلی این دفتر حفاظت از منابع و دارایی‌های شرکت، اعم از منابع انسانی و تاسیسات و اموال و جلوگیری از بروز مشکلات در راستای وظایف شرکت است.

مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت برق منطقه‌ای یزد در ادامه، پیگیری و اجرای سیستم ISMS -استاندارد مدیریت امنیت اطلاعات- در دفتر حراست و اخذ گواهینامه مربوطه، راه‌اندازی نرم‌افزار مانیتورینگ در سطح شبکه اداری و پایش کلیه تجهیزات را از دیگر اقدامات انجام‌شده در بخش حفاظت IT دانست.

وی در پایان، با بیان این‌که سال گذشته این دفتر از سوی مشاور وزير و مدیرکل دفتر مركزي حراست وزارت نيرو به‌عنوان حراست برتر در زمينه آموزش معرفي شده است؛ افزود: دوره حفاظت فیزیکی و آزمون مربوط به آن، برای کلیه نگهبانان، باهدف ارتقاء سطح دانش نگهبانان، به‌منظور حفاظت و حراست از اماکن و تأسیسات این شرکت در سال گذشته برگزار شد.