زمان : 25 Khordad 1396 - 06:20
شناسه : 137976
بازدید : 6597
همایش توجیهی « زائران حج تمتع» استان یزد برگزار شد همایش توجیهی « زائران حج تمتع» استان یزد برگزار شد همایش توجیهی « زائران حج تمتع ۹۶» استان یزد در مسجد روضه محمدیه یزد برگزار شد.


 همایش آموزشی و توجیهی زائران حج تمتع 96 با حضور مسئولان استانی امروز ( 20 خرداد) در محل مسجد روضه محمدیه یزد برگزار شد.
این همایش با عنوان « اسرار حج» و معارف مربوط به آن برگزار شد که حجت الاسلام سید حسن میررحیمی، مسئول بعثه حج و زیارت استان یزد و حجت الاسلام سید محمد کاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزد مطالبی را ارائه کردند.
حجت الاسلام سید محمد طباطبایی، استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم با اشاره به معارف ویژه حج گفت: حج به عنوان یکی از فرائض اساسی در جامعه اسلامی است که به خوبی می تواند اتحاد را در جامعه اسلام ایجاد کند.
وی افزود: در این سفر معنوی برای مدتی از خانواده و تعلقات دنیوی دور می شویم و با خدای خود عهد می بندیم که از گناهان دوری کنیم و پاکی و سلامت معنوی را برای خود بیاوریم.
این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: خانه خداوند در مکه مکرمه دارای عظمت و قداست است که هیچگاه از زائران خالی نبوده است و امروز نیز زائران باید با صلابت و قلبی سلیم وارد آن شوند.
حجت الاسلام سید محمد کاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزد نیز در این مراسم بیان کرد: باید از تمام امکانات برای برگزاری این آئین معنوی بهره برداری کرد زیرا این سفر به عنوان سفری در راه تکامل انسان است.
وی افزود: باید با خلوص نیت و آگاهی در این سفر پر خیر و برکت پا بگذاریم تا شامل رحمت الهی قرار بگیریم و به عنوان یک سفر معنوی، سیاسی و عبادی از آن بهره بگیریم.