زمان : 25 Ordibehesht 1396 - 21:40
شناسه : 137034
بازدید : 12778
سید مصطفی میرسلیم:حیف نیست که از عرصه انتخابات کنار بروم؟ سید مصطفی میرسلیم:حیف نیست که از عرصه انتخابات کنار بروم؟ سید مصطفی میرسلیم گفت: برجام تلاشی بود که به سرانجام رسید و منجر به تعلیق تحریم‌ها شد نه لغو آنها.

 

 سیدمصطفی میرسلیم کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در جمع مردم ارومیه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا به نفع کاندیدایی کنار می‌کشید؟ گفت: من با یک عملکرد و سابقه‌ای وارد عرصه رقابت‌های انتخاباتی شده‌ام؛ آیا حیف نیست که از عرصه انتخابات کنار بروم؟ کشور را کسانی باید اداره کنند که کار علمی را بفهمند. امروز در حال از دست دادن مهمترین سرمایه های انسانی خود هستیم؛‌لعنت بر خام فروشی.

وی افزود: راه حلی که ریگان برای مهار تورم در آمریکا اتخاذ کرده بود چه نسبتی با شرایط امروز ایران دارد؟ تورم را مهار کردند ولی بیکاری را رواج دادند. بجای اینکه با قاچاق مبارزه کنند و جلوی ورود کانتینر اجناس ترکیه ای را بگیرند،‌ تورم را به قیمت سخت تر شدن معیشت مردم مهار کردند. ما لحظه لحظه ی چهارسال گذشته را از دست دادیم.

میرسلیم با بیان اینکه 90 درصد قاچاق برای دولت و ایادی دولتی است، خاطرنشان کرد: دولتی که دستش در کار قاچاق است نمی‌تواند دست خود را قطع کند. کسی باید با قاچاق مبارزه کند که نفعی از قاچاق نبرد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه من مخالف برجام نیستم، گفت: برجام تلاشی بود که به سرانجام رسید و منجر به تعلیق تحریم ها شد نه لغو آنها. ما مدافع حقوق ملت در اجرای مفاد برجام خواهیم بود. متن برجام متنی پر ابهام است. من می‌گویم چرا دولت همه امور کشور را معطل برجام کرد.

وی با بیان اینکه دریاچه ارومیه را خدا نجات داد و کمی در آن آب جمع شد اما دولت ادعا می‌کند که دریاچه را احیا کرده است، تصریح کرد: دولت یازدهم باید بگوید که در این 4 سال برای احیای دریاچه ارومیه و ریزگردهای خوزستان چه کاری کرده است؟ این دولت نمی‌تواند بگوید باید فلان کار انجام بشود زیرا 4 سال در راس کار بوده است.

میرسلیم با تاکید بر اینکه اگر دولت دهم باعث شد بابک زنجانی ایجاد شود اما کار خوبی که کرد این بود که از او وثیقه گرفت تا امروز بتوان حقوق ملت را احقاق کرد،گفت: اما دولت یازدهم 4.1 میلیارد دلار نفت و 16 میلیارد دلار نفت دیگر را فروخت و الان نمی‌تواند پول انها را بازگرداند؛ چرا در این خصوص پاسخ نمی‌دهد؟ چرا مدام از آن 2.6 میلیارد دلاری صحبت می‌کند که آمریکایی ها بلوکه کرده‌اند.