زمان : 04 Ordibehesht 1396 - 01:38
شناسه : 135785
بازدید : 15194
 روحانی: ناگفته‌ها را می‌گویم روحانی: ناگفته‌ها را می‌گویم رئیس جمهوری گفت: هیچگاه روند توسعه کشورمان به عقب بازنمی گردد و این در حالیست که برخی به جای کمک به پیشرفت ملت رشید ایران، هر روز سنگ اندازی می کنند.

رئیس جمهوری گفت: هیچگاه روند توسعه کشورمان به عقب بازنمی گردد و این در حالیست که برخی به جای کمک به پیشرفت ملت رشید ایران، هر روز سنگ اندازی می کنند.

به گزارش ایرنا، حسن روحانی روز یکشنبه در افتتاح شش طرح صنعتی که بصورت ویدئو کنفرانس در تاکستان انجام شد، ضمن ابراز خرسندی از بهره برداری طرح های مختلف در استان افزود: آنچه برای ما مهم است باید از فضای مناسبی که بعد از توافق هسته ای ایجاده شده نهایت بهره را ببریم.
 
وی اظهارکرد: امروز شرایط اقتصادی کشور به گونه ای است که رونق کسب و کار آسان تر از قبل شده و صادرات و واردات مواد اولیه با سهولت بیشتری پیگیری می شود و کشتی های بزرگ در بندرهای ما پهلو می گیرند تا بتوانیم با روند مناسب تری نسبت به قبل به صدور محصولات خود بپردازیم.
 

حجت الاسلام روحانی خاطرنشان کرد: در عسلویه گفتم که در آغاز دولت یازدهم صنایع پتروشیمی ما تحریم بود و نمی توانستیم کار تولیدی انجام دهیم، چرا که فعالیت نفتی ما تقریبا نیمه تعطیل بود، اما امروز فضای خوبی بوجود آمده و باید همدیگر را کمک کرده و ترغیب و تشویق کنیم.

در روزهای آینده ناگفته هایی را با مردم در میان خواهم نهاد

وی افزود: عده ای در این فضا نه تنها به مردم و جامعه امید نمی دهند بلکه به شکلی به دنبال دلسرد کردن آحاد مردم هستند و من در روزهای آینده برخی از حقایق را که تا حالا به مردم نگفته ام را با آنها در میان خواهم گذاشت.
 
رئیس جمهوری اضافه کرد: برخی به جای کمک به پیشرفت ملت ایران، هر روز سنگ اندازی کردند، اما ملت با قدرت و مقاومت در برابر ناراستی ها ایستادگی کرده و با بی اعتنایی به سازهای ناهماهنگ و بوق های ناصحیح، کار خود را به درستی پیش بردند.
 
وی در ادامه به فعالیت ها و خدمات دولت به مردم اشاره کرد و گفت: در همین قزوین در دهه فجر و هفته دولت طرح های مختلفی به بهره برداری رسید و امروز یک هزار و 400 میلیارد تومان طرح و پروژه افتتاح شد و بیش از 2 هزار و 500 نفر مشغول به کار شدند.
 
حجت الاسلام روحانی گفت: اگر یک نفر در کشور مشغول به کار شود و برای او اشتغال مناسب ایجاد شود ما همه باید خوشحال باشیم.
 

رئیس جمهوری گفت: امروز کشور ما در مسیر حرکت و پیشرفت قرار دارد و واحدهای تولیدی که روزها و ماه های قبل مشغول به کار شدند به معنای امیدبخشی در کشور ما است.
حجت الاسلام روحانی، به ظرفیت های صنعتی کشور اشاره کرد و گفت: ما امروز توان زیادی در نیروی انسانی و مواد اولیه داریم که از جمله آن در حوزه پتروشیمی است.

در دولت یازدهم 9 میلیون تن به تولید مواد پتروشیمی در کشور افزوده شده است

رئیس جمهوری ادامه داد: در دولت یازدهم 9 میلیون تن به ارزش پنج و نیم میلیارد دلار به تولید مواد پتروشیمی در کشور افزوده شده است.
 
حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه امروز تولید ما از رشد مناسبی برخوردار است، گفت: این حرکتی که آغاز شده در صادرات غیرنفتی و تولید نفت و گاز و همچنین صنایع مختلف چشمگیر است.
 
وی در ادامه گفت: امیدواریم قولی که به مردم استان قزوین داده ایم جامه عمل بپوشد و خط سوم راه آهن تهران - قزوین و راه آهن قزوین - رشت تا پایان کار دولت یازدهم به ثمر نشسته و راه اندازی شود.
 
رئیس جمهوری گفت: آغاز راه آهن رشت - آستارا که کشور را به روسیه و کشورهای قفقاز و اروپا متصل می کند، کاری که در زمینه آب صورت می گیرد مانند اجرای 20 هزار هکتار آبیاری نوین در اراضی کشاورزی قزوین، انتقال آب سد طالقان به شهرها و روستاهای استان قزوین همگی از آرزوهای دیرینه جامعه ما هستند و همه باید از این حرکت بزرگ که در کشور شروع شده است خوشحال باشیم.
 

حجت الاسلام روحانی ادامه داد: یک هزار و 111 طرح و واحد صنعتی و کشاورزی استان قزوین که نیمه فعال بودند از تسهیلات استفاده کرده و فعال و ساماندهی شدند و در سال جاری نیز با سرعت بیشتر باید برای جوانان اشتغال بیافرینیم.

در دنیا فقط پنج کشور توان ایجاد بیشتر از 600 هزار شغل در سال را دارند

رئیس جمهوری اشتغال زایی را کاری پیچیده و سخت دانست و گفت: فقط پنج کشور در دنیا هستند که بالای 600 هزار شغل می توانند ایجاد کنند بنابراین شغل ایجاد کردن کار بسیار سختی است که نیاز به سرمایه گذاری های داخلی و خارجی دارد.
 
حجت الاسلام روحانی گفت: ما در سال 95، 630 هزار شغل ایجاد کردیم که رقمی قابل ملاحظه ای بود که البته کافی نیست و نیاز به تحرک بیشتر داریم و باید خود را برای ایجاد شغل بیشتر آماده و لوازم آنرا فراهم کنیم.
 
وی اظهارکرد: باید همه مردم، دستگاه های اجرایی و مجلس ما که به شکر خدا امروز در مجلس دهم هماهنگ تر از گذشته کار می کنیم باید دست به دست هم دهیم و در مسیر پیشرفت و تولید و اشتغال حرکت کنیم.
 
رئیس جمهوری گفت: برای ما حضور ملت به منظور اعلام اراده و مطالبات خود مهم است، لذا باید هم با زبان، هم در عمل و رای خود مطالبات خویش را اعلام کنند.
 

حجت الاسلام روحانی از انتخابات به عنوان افتخاری برای میهن اسلامی یاد کرد و گفت: انتخابات یعنی فضایی که مردم نظرشان و راهشان را برمی گزینند و انتخاب می کنند.

رئیس جمهوری گفت: امروز آنچه داریم در سایه انتخاب مردم در سال 92 است و اگر این مسیر انتخاب نشده بود و مردم شیوه تعامل سازنده با دنیا را برنمی گزیدند، شرایط دیگری داشتیم و به یقین صادرات، صنعت نفت، بخش های صنعت و کشاورزی ما وضع فلاکت باری را تجربه می کرد.
 

وی با بیان اینکه انتخابات برای تعیین سرنوشت ما بسیار مهم است، افزود: وظیفه ما این روزها این است که همه مردم را به رفتن پای صندوق های رای تشویق کنیم و امیدواریم به پشتیبانی مردم بتوانیم حماسه ای بزرگ تر از سال 92 را بیافرینیم.