زمان : 24 Farvardin 1396 - 13:14
شناسه : 135545
بازدید : 4274
افزایش پرونده‌های مختومه و کاهش پرونده‌های ورودی به دادگستری استان در سال 95 استاندار یزد مطرح کرد: افزایش پرونده‌های مختومه و کاهش پرونده‌های ورودی به دادگستری استان در سال 95 استاندار یزد در مراسم تکریم و معارفۀ دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان از افزایش 12 درصدی پرونده‌های مختومه در دادگستری استان و کاهش 10 درصدی پرونده‌های ورودی به دستگاه قضا در سال گذشته خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، «سید محمد میرمحمدی» روز پنج شنبه 24 فروردين ماه در مراسم تکریم و معارفۀ دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان که با حضور دادستان کل کشور،نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، رئیس‌کل دادگستری استان و جمعی از مقامات استان در سالن شهید عباسپور یزد برگزار شد، ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت زینب (س) دستگاه قضا را به فرمایش حضرت امام خمینی (ره) پناه و پناهگاه ستمدیدگان دانست و گفت: جایگاه قوۀ قضائیه و دادگستری جایگاه بسیار رفیعی است و هرکس که به او جفا و ظلمی واردشده است به این دستگاه مراجعه می‌کند تا ستم را از خود دور کند.
وی ادامه داد: مردم در دستگاه قضا باید اجرای عدالت را به معنای واقعی درک کنند و خوشبختانه با تعاملی که در استان بین مدیران استان و دستگاه‌های اجرائی و دادگستری شاهد هستیم، مشاهده می‌کنیم که زمینه امنیت و آرامش اجتماعی مردم فراهم‌شده است.
میرمحمدی افزود: خوشبختانه در سال 95 به نسبت سال 94 شاهد افزایش 12 درصدی پرونده‌های مختومه در دادگستری استان و کاهش 10 درصدی پرونده‌های ورودی به دستگاه قضا بودیم که تحقق این مهم حاصل تلاش‌ها و همدلی‌های همه دست‌اندرکاران امر قضاوت در استان است.
استاندار یزد خاطرنشان کرد: علی‌رغم اینکه استان یزد به لحاظ جغرافیائی در مرکزیت کشور و در مسیر ترانزیت قرار دارد و از جمعیت حدود 100 هزارنفری افراد غیربومی داخل و خارج کشور برخوردار است اما، با تلاش، همدلی، هماهنگی و همت همه عزیزان شاهد حاکم بودن آرامش، امنیت، نشاط اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان هستیم.
وی از «جمال قضاوتی» دادستان سابق عمومی و انقلاب مرکز استان تقدیر کرد و خدمات وی را معتقدانه، مسئولانه و صادقانه دانست و برای «علی‌اکبر شمس» در این مسئولیت آرزوی توفیق کرد.
میرمحمدی در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد: از همه ظرفیت‌های دستگاه قضا در استان برای خدمت صادقانه به مردم استفاده شود تا جامعه‌ای صمیمی، دوستانه، برادرانه و خالی از نزاع، تهمت و دروغ داشته باشیم.


دستگاه قضا در متن امور است


دادستان کل کشور نیز در این مراسم بابیان اینکه دستگاه قضا در متن امور قرار دارد از حمایت‌های استاندار یزد و معاونان وی برای ایجاد فضای تعامل حداکثری بین دستگاه‌های اجرایی و دادگستری یزد تقدیر کرد.
«حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجعفر منتظری» ادامه داد: سیاست عدل دارای سه شاخصه است و دادستان و قاضی باید در اجرای عدالت اقتدار داشته و قاطعیت داشته باشند.
وی افزود: درعین‌حال فرد قضاوت کننده نباید از انصاف و دستگیری مظلومان غافل باشد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین منتظری خاطرنشان کرد: شاخصۀ سوم این است که لازم است دادستان بسیار پی گیر باشد و در اجرای عدالت دقت نظر داشته باشد.
گفتنی است در پایان مراسم از «جمال قضاوتی» دادستان سابق عمومی و انقلاب استان تجلیل و «علی‌اکبر شمس» به‌عنوان دادستان عمومی و انقلاب استان معرفی شد.