زمان : 24 Farvardin 1396 - 08:22
شناسه : 135532
بازدید : 4829
منطقه ويژه علم و فناوري پشتوانه توسعه استان است استاندار يزد: منطقه ويژه علم و فناوري پشتوانه توسعه استان است استاندار یزد در جلسه تاسیس منطقه ویژه علم و فناوری کشور در استان اظهارداشت: منطقه ويژه علم و فناوري پشتوانه توسعه استان است.

 به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، روز چهارشنبه 23 فروردين ماه «سيدمحمد ميرمحمدي» در مراسم تأسيس منطقه ويژه علم و فناوري استان يزد ضمن تبريك سالروز ولادت حضرت علي (ع) به ظرفيت بالاي استان در حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات اشاره كرد و گفت: در كنار تمام اين مزيت ها، ايجاد و آغاز به كار رسمي منطقه ويژه علم و فناوري پشتوانه خوبي براي توسعه استان است.
 استاندار يزد ادامه داد: وجود پارك علم و فناوري از ديگر مزيت هاي استان در اين حوزه است و 46 درصد از شركت هاي دانش بنيان مستقر در پارك علم و فناوري در زمينه IT وICT فعاليت دارند.
ميرمحمدي افزود: هدف از ايجاد منطقه ويژه علم و فناوري در استان ايجاد كاربري هاي تكميلي است تا تمام نهادها و دستگاه هاي مربوط به صورت يك منظومه و سيستم در منطقه ويژه فعاليت كنند.
رئيس هيأت اجرايي منطقه ويژه علم و فناوري استان خاطرنشان كرد: اگرچه قدم هاي اوليه ايجاد منطقه ويژه در سال 85 برداشته شد اما تحقق اين مهم سال ها به كما رفت و اولين جرقه هاي احياي مجدد آن در دولت تدبير و اميد زده شد كه به لطف خدا امروز شاهد به ثمر رسيدن آن هستيم.
وي بيان كرد: سرمايه اوليه سازمان منطقه ويژه علم و فناوري استان يزد 50 ميليارد ريال است و اين سازمان در چارچوب اساسنامه مصوب، هشت محور توسعه استان و شش محور تعريف شده در اساسنامه فعاليت مي كند.
استاندار يزد ادامه داد: محورهاي حمایتی منطقه ويژه شامل محورهاي گردشگري، انرژي هاي نو، سلامت، ICT، كاشي و سراميك و نساجي است و اين منطقه ويژه با قابليت هايي كه در حوزه صنعت و خدمات دارد مي تواند به عنوان الگويي براي كشور تبديل شود.
ميرمحمدي در پايان سخنان خود اظهار اميدواري كرد: با انجام درست وظايف و نگرش سيستمي كه به امور خواهيم داشت بتوانيم فعاليت هاي خود را بر محور علم و فناوري پيش بريم و از روش هاي سنتي و غيرعلمي در برنامه ريزي ها پرهيز شود.