زمان : 24 Farvardin 1396 - 11:49
شناسه : 135523
بازدید : 6161
بیش از 15000 مورد بازدید بهداشتی از مراکز تولید، فراوری و عرضه فراورده های خام دامی طی سال 95 در شهرستان یزد صورت گرفته است. رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان یزد گفت: بیش از 15000 مورد بازدید بهداشتی از مراکز تولید، فراوری و عرضه فراورده های خام دامی طی سال 95 در شهرستان یزد صورت گرفته است. دکتر هادی زارع اظهار داشت: در راستای اجرای سیاست های نظارتی سازمان دامپزشکی کشور، شبکه دامپزشکی شهرستان یزد همه ساله با ساماندهی اکیپ های نظارتی شامل کارشناسان دامپزشکی اقدام به نظارت بر عملکرد مراکز مختلف صنفی که تحت پوشش این ارگان قرار دارند می پردازد.

دکتر هادی زارع اظهار داشت: در راستای اجرای سیاست های نظارتی سازمان دامپزشکی کشور، شبکه دامپزشکی شهرستان یزد همه ساله با ساماندهی اکیپ های نظارتی شامل کارشناسان دامپزشکی اقدام به نظارت بر عملکرد مراکز مختلف صنفی که تحت پوشش این ارگان قرار دارند می پردازد. از همین رو طی سال 95 بیش از  15000 مورد بازدید بهداشتی از مراکز تولید، فراوری و عرضه فراورده های خام دامی شهرستان یزد صورت پذیرفته است.

این مقام مسئول در ادامه افزود: این مراکز طیف وسیعی از اغذیه فروشی ها، قصابی ها، مرغ و ماهی فروشی ها، کشتارگاه ها، سوپر مارکت ها و حتی شیرینی فروشی ها (به دلیل مصرف تخم مرغ) را در بر می گیرد و در نتیجه نظارت بر عملکرد بهداشتی این مراکز کاری گسترده و دقیق به شمار می رود که با توجه به کمبود نیرو و امکانات کاری سهل و آسان نیست.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان یزد تصریح کرد: در این بازدیدها کارشناسان دامپزشکی با توجه به استانداردهای موجود و اصول تدوین شده در این زمینه، همچنین از طریق نمونه برداری و ارسال به آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان یزد، موارد تخلف بهداشتی را ثبت و رفع می نمایند.

وی در پایان ضمن تقدیر از تلاش ارزشمند ناظرین بهداشتی دامپزشکی، خواستار پشتیبانی هر چه بیشتر مسئولین و همیاری مصرف کنندگان با این اکیپ ها شد تا بدین وسیله تخلفات بهداشتی در حیطه تولید، فراوری و عرضه فراورده های خام دامی به حداقل ممکن برسد.