زمان : 24 Farvardin 1396 - 11:46
شناسه : 135509
بازدید : 4746
خدمات رفاهي و اجتماعي كارگران در شهرك هاي صنعتي يزد ساماندهي مي شود خدمات رفاهي و اجتماعي كارگران در شهرك هاي صنعتي يزد ساماندهي مي شود مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي استان يزد از ساماندهي خدمات رفاهي و اجتماعي كارگران در شهركهاي صنعتي استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومي شركت شهركهاي صنعتي يزد، سيد مسعود عظيمي در نشستي كه به همين منظور در محل شركت با حضور مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي و همچنين مديركل تامين اجتماعي استان برگزار شد، با بيان اين مطلب گفت: پيرو تفاهم نامه اي كه في مابين سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران و وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي منعقد شده است اين شركت نيز در پي اجراي اهداف و برنامه هاي تعيين شده براي ساماندهي و بهبود وضعيت رفاهي كارگران شاغل در شهركهاي صنعتي ميباشد.

 وي با اشاره به مشكلات خاص بخش كارگري و دستمزد كارگران، اظهار اميدواري كرد که این تفاهم نامه به افزایش کمی و کیفی خدمات رفاهی ، آموزشی و درمانی  و نیز  بهبود کارایی و بهره وری  مجموعه عوامل  تولید بویژه عامل  نیروی انسانی  در مجموعه شهرک های صنعتی منجر شود.

عظيمي ادامه داد: راه اندازي مجتمع هاي خدمات اجتماعي و رفاهي كارگران در شهركها و نواحي صنعتي از جمله برنامه هاي اصلي اين تفاهم نامه مي باشد كه اميدواريم با همكاري دستگاه هاي اجرايي و حضور بخش خصوصي بتوانيم اين مهم را به ثمر برسانيم.

وي تصريح كرد: ايجاد خانه بهداشت كارگري، استقرار كارگزاري تامين اجتماعي، برگزاري دوره هاي اموزشي مهارتي و اجتماعي، تشكيل تعاوني هاي مسكن و و مصرف كارگران،‌تشكيل تيم هاي ورزشي و ... از جمله اهداف پيش بيني شده در ايجاد مجتمع هاي رفاهي در شهركهاي صنعتي مي باشد.

مديركل تعاون،‌ كار و رفاه اجتماعي استان نيز در اين نشست ضمن استقبال از برگزاري كارگروه استاني به منظور پيگيري تفام نامه منعقده گفت: بخش عمده اي از جامعه استان يزد را جامعه كارگري تشكيل مي دهد كه ضرورت توجه ويژه و اثرگذار به اين بخش از جامعه را دوچندان مي كند.

محمد حسين رياحي با اشاره به برخي از آسيب هاي اجتماعي كه جامعه كارگري را تهديد مي كند، ‌بيان داشت: ايجاد اين مجتمع هاي خدماتي و رفاهي مي تواند تاثيرات ارزنده اي را در كاهش مخاطرات اجتماعي براي كارگران و خانواده هاي ايشان داشته باشد.

گفتني است در اين نشست مديرعامل شركت خدماتي شهركهاي صنعتي يزد،‌ جهان آباد ميبد، مهريز، تفت و اردكان حضور داشتند.