زمان : 20 Farvardin 1396 - 11:04
شناسه : 135446
بازدید : 9278
شادی بدون گناه در جامعه ترویج یابد شادی بدون گناه در جامعه ترویج یابد
 

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی بر ضرورت ترویج برنامه‌های شاد و بدون گناه در جامعه، اظهار داشت: باید الگویی ایجاد شود که بتوانیم براساس آن هم سرگرمی برای جوانان فراهم شود و هم در عین شاد بودن گناهی هم انجام ندهند.

وی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در ایام نوروز به ویژه در حوزه امامزادگان و بقاع متبرکه انجام شد، گفت: از روحانیون و کارشناسان حاضر در این اماکن خواسته شد که دغدغه‌ها و سوال‌های مردم را دسته‌بندی کنند تا نسبت به رفع آنها در جامعه اقدامات لازم صورت گیرد.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه این برنامه‌ها باید در طول سال انجام شود، خاطرنشان کرد: طبق گزارش‌هایی که ارائه شد در برخی از برنامه‌ها کارشناسان فضای مجازی برای جمعیت بسیار زیادی از مردم یزد و مسافران نوروزی به بیان مطالبی که باید مردم نسبت به آن اطلاع داشته باشند می‌پرداختند.

ناصری با تاکید بر ضرورت رعایت حجاب و عفاف توسط فروشندگان در بخش‌های مختلف شهر، گفت: باید برنامه‌ریزی لازم صورت پذیرد که این مراعات‌ها در طول سال بیشتر باشد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد عنوان کرد: دوستان فرهنگی ما باید از فضای مجازی استفاده بیشتری به ویژه در دوران انتخابات انجام دهند چرا که دشمن در دوران انتخابات این فضا را برای کارهای زیادی در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: ما باید این توجه و پیش‌بینی را داشته باشیم تا علاوه بر اینکه پیشنهادها و مطالب خوب برای مخاطبان داشته باشیم و فضای مجازی را تاحدی از این مطالب اشغال کنیم و همچنین با راهنمایی‌ها و هشدارهای لازم زمینه خوب شدن فضا را فراهم کنیم.

امام جمعه یزد تاکید کرد: باید این آگاهی به صورت کامل به مردم داده شود که هر چیزی را در این فضا بیان شد را به راحتی قبول نکنند و بدون تحقیق و اطلاع دقیق از پذیرش موضوعات امتناع کنند زیرا دشمن به دنبال ترویج مطالب نادرست برای به انحراف کشیدن فضا را دارند.

ناصری بر ضرورت هرچه بهتر و پرشور برگزار شدن انتخابات تاکید کرد و گفت: وظایف شورای شهر یک وظایف کاری است و مسائل مختلف از جمله عمرانی، شهرسازی، اشتغال، زیباسازی، مسائل فرهنگی و موارد مخلتف دیگر را شورای شهر می‌تواند پیگیری کند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه شورای شهر نباید مرکز درگیری‌ها و اختلاف‌های حزبی و گروهی باشد، خاطرنشان کرد: افرادی باید کار کنند که در مسائل مورد نیاز شهر تخصص داشته باشند و بتوانند مشکلاتی که مردم دارند برطرف شود.

وی افزود: مردم باید به سراغ افرادی بروند که تخصص لازم برای فعالیت در شورای شهر را دارند و با نیت کار برای رضای خدا و در راستای رفع مشکلات مردم اقدام به ثبت نام کرده‌اند.

امام جمعه یزد با بیان اینکه جنبه‌های سیاسی شهر مسئول خودش را دارد، خاطرنشان کرد: مردم باید بدانند به کسانی رای دهند که به دنبال بازی‌های سیاسی نیستند و شهری اسلامی و پیشرفته را می‌توانند ایجاد کنند.

استاد سطوح عالی حوزه‌های علمیه استان یزد با اشاره به گردشگرپذیر بودن یزد، گفت: متاسفانه برخی موارد گردشگران خارجی مسائلی از جمله حجاب را بهتر از راهنمایان ایرانیشان رعایت می‌کنند به همین دلیل لازم است تذکرات لازم به این دسته از راهنمایان تورهای گردشگری که رعایت حجاب و عفاف را نمی‌کنند داده شود.