زمان : 19 Farvardin 1396 - 10:00
شناسه : 135377
بازدید : 4202
چهار سال است یک‌طرفه به تخریب دولت پرداخته‌اند/تک‌رقمی شدن تورم در دولت یازدهم افتخاری برای نظام است وزیر ارتباطات و فنّاوری اطلاعات در یزد: چهار سال است یک‌طرفه به تخریب دولت پرداخته‌اند/تک‌رقمی شدن تورم در دولت یازدهم افتخاری برای نظام است وزیر ارتباطات و فنّاوری اطلاعات در نشست انعقاد تفاهم‌نامه‌های کسب‌وکار و اشتغال پایدار در استان یزد بابیان اینکه کسانی که قرار بود به دولت کمک کنند و افرادی که خود در دولت قبل بر سرکار بودند، 4 سال است یک‌طرفه به تخریب دولت پرداخته‌اند گفت: بارها اعلام کرده‌ایم انتقاد موجب توسعه، پیشرفت و شکوفایی کشور می‌شود اما نقد سازنده که دولت همواره از آن استقبال کرده است با تخریب متفاوت است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، «محمود واعظی» در نشست انعقاد تفاهم‌نامه‌های کسب‌وکار و اشتغال پایدار (طرح تکاپو) در حوزۀ فنّاوری اطلاعات که جمعه‌شب 18 فروردین‌ماه با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استاندار یزد و جمعی از مسئولان استان در تالار اندیشۀ استانداری برگزار شد، بیان کرد: از همان روز 25 خرداد 92 علاوه بر اینکه کمکی به دولت تدبیر و امید دولتی است نکردند، به تخریب دولت نیز پرداختند و این تخریب‌ها 4 سال است که یک‌طرفه ادامه دارد.
واعظی بابیان اینکه البته تخریب موجب یاس و ناامیدی می‌شود و مردم را نسبت به‌نظام بدبین می‌کند، ادامه داد: این تخریب‌ها از سوی کسانی آغاز شد و ادامه یافت که خودشان بر سرکار بودند و هشت سال کشور را به لحاظ اقتصادی، تحریم‌ها، سیاست خارجی، آسیب‌های اجتماعی و اخلاق تحت‌فشار قراردادند و موجب رنج مردم شدند.
وی بابیان اینکه باید آمار و اقدامات انجام‌شده توسط دولت در امر خدمت به مردم منتشر و به‌درستی اطلاع‌رسانی شود، خاطرنشان کرد: مردم باید بدانند و در جریان فعالیت‌های دولت قرار گیرند.
وزیر ارتباطات و فنّاوری اطلاعات با اشاره به اینکه تخریب دولت تدبیر و امید در دو و سه ماه اخیر بیشتر و بیشتر شده است، افزود: ملّت ایران مردمی فهیم و آگاه هستند و اگر قرار بود فریب بخورند و تحت تأثیر تبلیغات منفی قرار گیرند، نتیجه انتخابات مجلس این نبود، مردم ما می‌دانند که چه کسی برای آن‌ها کارکرده و خدمتگزاران واقعی آن‌ها چه کسانی هستند.
واعظی گفت: مردم ما هنوز به خاطر دارند در هشت سال گذشته با نفت 135 و 137 دلار در کل این مدت شغل خالصی که به وجود آمد بین 60 تا 70 هزار بود ولی دولت تدبیر و امید تنها در امسال 700 هزار شغل در کشور ایجاد کرده و این مهم یک افتخار است.
وی بابیان اینکه تک‌رقمی شدن تورم در حال حاضر یک افتخار برای نظام است، بیان کرد: اینکه امروز در تحریم قرار نداریم و روابط خوب جمهوری اسلامی ایران با دنیا برقرار است از اقدامات بسیار روشن دولت یازدهم بوده است و ما انتظار داشتیم افراد دیگری بیایند تخریب کنند ولی همان کسانی که یا خودشان در دولت قبل بودند و تحریم به وجود آوردند یا حامی آن دولت بودند به اقدامات و فعالیت‌های دولت تدبیر و امید ایراد می‌گیرند.
وزیر ارتباطات و فنّاوری اطلاعات خاطرنشان کرد: این افراد نمی‌گویند در هشت سال که بر سرکار بودند، چه بلایی بر سر مردم آوردند، آیا مردم ما مردمی هستند که نتوانند نفتشان را بفروشند و دیگران برای آن‌ها تصمیم بگیرند.
واعظی ادامه داد: باید به مردم بگوییم که اواسط سال 92 کجا بودید، چه وضعیتی داشتنید و امروز کجا هستید و چه آینده روشن و درخشانی در پیش دارید.
وی گفت: برخی گلایه دارند چرا دولت اقدامات و خدمات خود به مردم را اطلاع‌رسانی نمی‌کند، حال باید گفت دولت یعنی چه کسانی، دولت یعنی افرادی که در سراسر کشور اعم از استانداران، مدیران، فرمانداران، بخشداران و همه ما و شما بدنه دولت را تشکیل می‌دهیم.
وزیر ارتباطات و فنّاوری اطلاعات افزود: مسئولان در استان‌ها باید عملکرد دولت در سطح ملی و استانی را به مردم توضیح دهند و این بهترین روش برای اطلاع‌رسانی است زیرا مردم در این دولت به خادمان خودشان در استان‌ها اعتماد دارند.
واعظی بیان کرد: همه ما اگر در این هفته‌های باقی‌مانده تا انتخابات ریاست جمهوری صادقانه آنچه در دولت تدبیر و امید انجام‌شده را به مردم اطلاع‌رسانی کنیم، تمام این تخریب‌ها و بی‌مهری‌هایی که برخی دستگاه‌ها با پول بیت‌المال که باید برای نظام و مردم کار کنند، علیه نظام و دولت کار می‌کنند خنثی می‌شود.


اقتصاد مقاومتی نسخۀ شفابخش برای کشور


وزیر ارتباطات و فنّاوری اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اقتصاد مقاومتی نسخه شفابخش برای کشور است، این دولت و آن دولت نمی‌شناسد و باید با نسخه اقتصاد مقاومتی اقتصاد کشور که با نفت بیمار شده را درمان کنیم.
واعظی با اشاره به اینکه آینده بسیار خوبی را به لحاظ اقتصادی برای مردم پیش‌بینی می‌کنیم، تصریح کرد: سال 95 سالی بود که نشان داد سیاست‌های اجراشده دولت تدبیر و امید درست بوده و برنامه‌هایی که داده‌ایم برای رفاه بیشتر مردم و اشتغال آن‌ها اجرایی شده و می‌شود.
وی افزود: دولت 273 میلیارد تومان برای دسترسی استان یزد به ICT هزینه کرده و امروز بسترهای لازم فراهم‌شده، پهنای باند این استان هشت برابر شده، ظرفیت شبکه انتقال استان شش برابر شده و تا پایان دولت تدبیر و امید همه 21 شهر استان یزد به نسل سوم و هم به نسل چهارم مجهز می‌شوند.
وزیر ارتباطات و فنّاوری اطلاعات خاطرنشان کرد: برای ایجاد فیبر نوری در استان یزد هزار کیلومتر زیرساخت ایجاد کرده‌ایم و تا پایان فعالیت دولت یازدهم، 95 درصد روستاهای بالای 15 خانوار این استان به اینترنت مجهز می‌شوند.
گفتنی است در این نشست 26 سند همکاری در قالب تفاهم‌نامه‌های کسب‌وکار و اشتغال پایدار (طرح تکاپو) در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات با عنوان 70 پروژه به ارزش ریالی 2200 میلیارد ریال به امضا رسید که موجب ایجاد اشتغال 6 هزار و 649 شغل مستقیم در مدت 2 سال در استان خواهد شد.