زمان : 19 Farvardin 1396 - 00:37
شناسه : 135374
بازدید : 3909
ایجاد ۶ هزار و ۶۴۹ شغل با اجرای طرح تکاپو در استان یزد استاندار یزد خبر داد: ایجاد ۶ هزار و ۶۴۹ شغل با اجرای طرح تکاپو در استان یزد استاندار یزد در ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد که با حضور وزیران ارتباطات و فناوری اطلاعات و تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد از انعقاد ۲۶ تفاهم‌نامه در قالب ۷۰ پروژه فناوری اطلاعات و ارتباطات که منجر به ایجاد ۶ هزار و ۶۴۹ شغل می‌شود، خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، «سید محمد میرمحمدی» جمعه ۱۸ فروردین در ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تالار اندیشه استانداری یزد برگزار شد، به برنامه توسعه کسب‌وکار و اشتغال پایدار (تکاپو) در استان یزد، اشاره کرد و این طرح را در راستای پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی ارزشمند دانست.
استاندار یزد از انعقاد ۲۶ تفاهم‌نامه در قالب ۷۰ پروژه فناوری اطلاعات و ارتباطات در استان با حضور وزیران ارتباطات و فناوری اطلاعات و تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد و افزود: انعقاد این تفاهم‌نامه‌ها منجر به ایجاد ۶ هزار و ۶۴۹ نفر اشتغال‌زایی در محورهای گردشگری، میراث فرهنگی، صنایع‌دستی، سلامت، توسعه زیرساخت و شهر هوشمند شده است.


اقتصاد مقاومتی مدلی برای خروج از شرایط نامطلوب اقتصادی


میرمحمدی در بخش دیگری از سخنانش این دو پرسش را مطرح کرد که «اقتصاد مقاومتی در چه شرایطی مطرح شد؟» و «تدبیر مقام معظم رهبری و تأکید ایشان بر این موضوع بر چه اساس است؟»
استاندار یزد ادامه داد: درزمانی این مدل اقتصادی مطرح شد که کشور دچار مشکلات معیشتی بود و تحریم‌ها و شرایط نا به سامان واحدهای تولیدی و صنعتی کشور و نیز اعمال روش‌های هزینه‌بر در دولت قبل مشکل‌ساز شده بود.
میرمحمدی افزود: تورم در کشور به بالای ۴۶ درصد رسید؛ دولت با استخدام‌های بی‌رویه بزرگ‌تر و تراز تجارت کشور منفی شد که همه این‌ها از عوامل مشکل‌ساز در اقتصاد کشور بود.
وی «اقتصاد مقاومتی» را مدلی دانست که پرداختن به شاخص‌های این مدل، خروج از شرایط نامطلوب اقتصادی را به همراه داشته است و خاطرنشان کرد: عملکرد دولت تدبیر و امید بدون توجه به شاخص‌های اقتصاد مقاومتی قابل‌درک نیست.
استاندار یزد با اشاره به شاخص‌های اقتصاد مقاومتی، گفت: امروز تورم تک‌رقمی شده؛ تراز تجاری مثبت شده و رشد اقتصادی از منفی شش و هشت‌دهم درصد به بالای ۴۰ درصد رسیده است که همه این‌ها از نتایج مثبت توجه به اقتصاد مقاومتی است.
گفتنی است در ابتدای این جلسه گزارشی از عملکرد استان یزد در حوزه اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش‌بنیان بیان شد.