زمان : 17 Farvardin 1396 - 15:28
شناسه : 135355
بازدید : 5064
استفاده از اموال و امکانات عمومی در حمایت از کاندیداها ممنوع است رئیس ستاد انتخابات استان: استفاده از اموال و امکانات عمومی در حمایت از کاندیداها ممنوع است معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان در همایش هیئت‌های نظارت بر انتخابات دوازدهمین دورۀ ریاست جمهوری گفت: استفاده از اموال و امکانات عمومی در حمایت از کاندیداها ممنوع است و این قانون شامل امکانات و اموالِ دولت، شهرداری‌ها، نیروهای نظامی و انتظامی و دیگر دستگاه‌ها است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، «محمدعلی طالبی» 17 فروردین‌ماه، در همایش هیئت‌های نظارت بر انتخابات دوازدهمین دورۀ ریاست جمهوری که در سالن باقرالعلوم یزد برگزار شد، بابیان اینکه خوشبختانه تعامل بسیار خوب و نمونه‌ای در استان یزد میان بخش اجرا و نظارت وجود دارد، گفت: ما بالاترین تعامل را در پایان سال 94 در انتخابات ریاست‌جمهوری و مجلس شورای اسلامی تجربه کردیم که با آن تجربه وارد انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا شده‌ایم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان بیان کرد: چهار راهبردِ تحقق مشارکت حداکثری، برگزاری قانون‌مند انتخابات، امنیت و سلامت کامل و دیگر راهبرد ما نیز تعامل بین عوامل اجرایی و نظارت در انتخابات است.
طالبی تشکیل جلسات مشترک ستاد انتخابات در شهرستان‌ها را یکی از اقدامات ارزشمند و در حال انجام دانست و گفت: بالاترین سطح تعامل و هماهنگی را در سطح شهرستان‌ها شاهد بوده‌ایم.
رئیس ستاد انتخابات استان بابیان اینکه بالاترین سطح تعامل را با هیئت‌ نظارت استان تجربه کرده‌ایم و این روند ادامه دارد، بیان کرد: حتی حاشیه‌های انتخابات نیز کوچک‌ترین تأثیری در تعامل هیئت‌های برگزاری انتخابات نداشته است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: از هیئت‌های نظارت شهرستان‌ها و بخش‌ها این سبک تعاملات را به ناظران شعب نیز انتقال دهند تا شاهد برگزاری هرچه باشکوه‌تر انتخابات باشیم.
وی دخالت نکردن عوامل اجرایی انتخابات در اموال و امکانات دولتی برای حمایت از کاندیداها را موضوعی بیان کرد که از سوی وزارت کشور و رئیس‌جمهوری تأکید شده است و افزود: عدم دخالت اموال و امکانات عمومی در حمایت از کاندیداها تنها شامل دولت نیست، بلکه امکانات و اموال دولت، شهرداری‌ها، نیروهای نظامی و انتظامی و دیگر دستگاه‌ها را نیز شامل می‌شود.
 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان این خواسته را مطرح کرد که اگر موردی از دخالت عوامل اجرایی در حمایت از کاندیداها مشاهده شد، گزارش شود.
طالبی در پایان بابیان اینکه همیشه در انتخابات ریاست‌جمهوری بالاترین مشارکت را داشته‌ایم گفت: استان یزد در انتخابات گذشته رتبۀ پنجم کشوری را کسب کرد و امیدواریم امسال نیز ازنظر مشارکت مردم در انتخابات حماسه‌آفرین باشیم.