زمان : 10 Farvardin 1396 - 13:31
شناسه : 135141
بازدید : 4914
یک درصد اعتبارات دستگاه‌های اجرایی به ورزش اختصاص می‌یابد استاندار یزد مطرح کرد: یک درصد اعتبارات دستگاه‌های اجرایی به ورزش اختصاص می‌یابد استاندار یزد در جمع رئیس و نواب رئیس هیئت‌های ورزشی و سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان تأکید کرد: طبق مصوبه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان یک درصد اعتبارات دستگاه‌های اجرایی به امر ورزش اختصاص می‌یابد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد؛ «سید محمد میرمحمدی» در این جلسه با اشاره به اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی موظف به اجرای این مصوبه هستند، اظهار داشت: رفتار دستگاه‌های اجرایی در این زمینه به‌صورت مستمر رصد می‌شود و هرکجا نیاز به تأکید مجدد باشد این مهم انجام می‌گیرد.
استاندار یزد با اشاره به اینکه هزینه اعتبارات صرفاً در راستای قانون و مقررات میسر است؛ تأکید کرد: نماینده محترم مردم اردکان از مشارکت 10 میلیاردی بخش خصوصی در ورزش سخن می‌گویند و گلایه دارند که چرا دولت مطابق این مبلغ هزینه نکرده است؛ باید گفت برای این کار نیازمند قانون و ضوابطی مشخص هستیم که می‌تواند به‌عنوان سرفصلی جدید در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.


سهم برابر خانواده از سبد ورزش


عالی‌ترین مقام اجرایی دولت تدبیر و امید در استان یزد با اشاره به اینکه تفاوتی در نياز بدن بانوان و آقایان به ورزش وجود ندارد؛ تصریح کرد: بدن همه انسان‌ها نیازمند ورزش و شادابی است که در همین راستا تقویت و گسترش ورزش همگانی در دستور کار اداره کل ورزش و جوانان استان قرارگرفته است.
میرمحمدی ابراز امیدواری کرد با همه‌گیر شدن ورزش در خانواده‌ها سهم همه اعضای خانواده از سبد ورزش به‌صورت مساوی تعیین شود و ورزش صرفاً متعلق به مردان خانواده نباشد؛ چراکه وقتی زنان خانواده دارای نشاط و شادابی باشند به‌کل خانواده سرایت پیدا می‌کند.


بخش خصوصی دولت را در تکمیل پروژه‌های ورزشی یاری کند


استاندار یزد با اشاره به اینکه در حال تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی در استان هستیم؛ عنوان کرد: دولت در این بخش نیازمند مشارکت بخش خصوصی است که خوشبختانه اقداماتی در این زمینه صورت گرفته و زمینه واگذاری ورزشگاه بزرگ یزد به شرکت‌های فولادی استان فراهم‌شده است؛ البته نیازمند برگزاری جلسات بیشتری برای به نتیجه رسیدن کار هستیم.
وی با انتقاد از نحوه احداث پروژه‌های ورزشی بدون در نظر گرفتن آمایش‌های لازم خاطرنشان کرد: متأسفانه چندین پروژه به‌صورت هم‌زمان آغازشده و هیچ‌کدام از آن‌ها به بهره‌برداری نرسیده است، درصورتی‌که بهتر بود با رعایت زمان‌بندی تک‌به‌تک پروژه‌ها تکمیل و پروژه دیگری کلنگ زنی می‌شد.


پیشبرد هم‌زمان ورزش همگانی، قهرمانی و تفریحی در استان


میرمحمدی با اشاره به اینکه دولت در استان یزد به‌صورت هم‌زمان توسعه ورزش همگانی، قهرمانی و تفریحی را دنبال می‌کند؛ تأکید کرد: ورزش قهرماني براي تقويت ارتباطات بین‌المللی است و شور ایران با میزبانی و شرکت در این‌گونه مسابقات پيام خود را به سراسر دنیا صادر می‌کند.
وی ادامه داد: ورزش همگاني در ارتباط با سلامت و تندرستي مردم است و به‌عنوان یکی از ضرورت‌های جامعه امروزی تلقی می‌شود.
استاندار یزد افزود: جامعه امروزی که با سرعت در حال صنعتی شدن و کم‌تحرکی است به ورزش‌های تفریحی و مفرح نیز نیاز دارد تا بتواند خود را بانشاط و شاداب نگه دارد.


سالن سرپوشیده دومیدانی در حال احداث است


استاندار یزد با اشاره به اینکه در سفر ریاست محترم جمهوری به استان یزد 7 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت سالن سرپوشيده دوميداني تخصیص‌یافته است؛ گفت: خوشبختانه کار اجرایی این سالن باهمت همکارانمان در اداره کل ورزش و جوانان شروع‌شده که امیدواریم با سرعت بیشتری دنبال شود.


سازمان‌های مردم‌نهاد پرورش‌دهنده مدیرانی کارآمد


میرمحمدی با اشاره به اینکه سازمان‌های مردم‌نهاد پرورش دهند مدیرانی قوی و کارآمد هستند عنوان کرد: شاهد هستیم که بسیاری از مدیران کنونی استان پرورش‌یافته همین سازمان‌های مردم‌نهاد هستند و جز گروه مدیران موفق نیز تلقی می‌شوند.
گفتنی است در ابتدای این جلسه تعداد کثیری از روسا و نواب رئیس هیئت‌های ورزشی استان و مسئولان سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان به ارائه دیدگاه‌های خود پرداختند.
لازم به ذکر است این جلسه طبق برنامه‌ریزی‌های قبلی قرار بود با حضور وزیر ورزش و جوانان تشکیل شود که به دلیل تأخیر در پرواز به ریاست استاندار یزد و با حضور رئیس فراکسیون ورزش مجلس و نماینده مردم اردکان تشکیل شد.