زمان : 27 Esfand 1395 - 23:53
شناسه : 134891
بازدید : 5623
معنویت و فضای مذهبی یزد فدای گردشگری نشود معنویت و فضای مذهبی یزد فدای گردشگری نشود امام جمعه یزد با اشاره به اینکه بسیاری از مسافران نوروزی یزد را به دلیل فضای مذهبی حاکم بر آن انتخاب می‌کنند گفت: معنویت و فضای مذهبی یزد فدای گردشگری نشود.

 آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد با تبریک سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن و مادر، به در پیش بودن ایام نوروز اشاره کرد و اظهار داشت: یزد هر سال در ایام نوروز پذیرای تعداد زیادی از گردشگران است و افراد مختلفی به یزد سفر می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از مسافرانی که یزد را برای نوروز خود انتخاب می‌کنند، به دلیل فضای مذهبی حاکم بر یزد به این شهر سفر می‌کنند، گفت: برنامه‌ها و فعالیت‌های ما هم در این ایام باید در راستای تقویت فضای مذهبی در شهر یزد باشد.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: در صورتی که این جو به صورت کامل در شهر یزد وجود داشته باشد، آن دسته از افرادی که رعایت مسائل مذهبی از جمله حجاب خود را ندارند هم متوجه می‌شوند که یزد جایی نیست که بتوانند به هر صورتی می‌خواهند بگردند و بعضی ظاهرها را رعایت می‌کنند.

ناصری یزدی ادامه داد: نهادهایی هم از جمله شهرداری و میراث فرهنگی که در این ایام مسئولیت بر دوش دارند باید به گونه‌ای عمل نمایند که مسائل دینی و مذهبی فدای مسائل گردشگری نشود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه بخشی از مردم که توانایی مالی بالایی ندارند در این ایام نمی‌توانند برای خود و خانواده خرید کنند، تصریح کرد: باید همه ما سعی کنیم که در خریدهای عید خود اسراف نکنیم و در مقابل به فکر همنوعان خود هم باشیم و نیازهای آنها را هم در این ایام برطرف کنند.

وی همچنین با بیان اینکه ثبت نام انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از چند روز دیگر آغاز می‌شود، گفت: شوراهای شهر و روستا از اهمیت و جایگاه مهمی برخوردار هستند و افراد کاردان باید تصدی این پست‌ها را در دست بگیرند.

استاد سطوح عالی حوزه‌های علمیه استان یزد گفت:  علاوه بر اینکه تنها افراد متخصص و کاردان باید وارد این عرصه شوند، مردم هم باید اشخاصی را انتخاب کنند که توانایی اداره و پیشرفت شهر را داشته باشند.