زمان : 27 Esfand 1395 - 14:33
شناسه : 134888
بازدید : 3948
مردم مهریز هوشیار باشند مبادا اعتبار و جایگاه اسلامی و ولایی شهرستان کمرنگ شود تاکید امام جمعه مهریز بر رعایت حجاب اسلامی : مردم مهریز هوشیار باشند مبادا اعتبار و جایگاه اسلامی و ولایی شهرستان کمرنگ شود تاکید امام جمعه مهریز بر رعایت حجاب اسلامی : مردم مهریز هوشیار باشند مبادا اعتبار و جایگاه اسلامی و ولایی شهرستان کمرنگ شود امام جمعه مهریز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان که در مسجد جامع شهر مهریز برگزار شد ضمن اشاره به اهمیت حفظ حجاب اسلامی گفت : مردم مهریز هوشیار باشند مبادا اعتبار و جایگاه اسلامی و ولایی شهرستان کمرنگ شود.

 

امام جمعه مهریز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان که در مسجد جامع شهر مهریز برگزار شد ضمن اشاره به اهمیت حفظ حجاب اسلامی گفت : مردم مهریز هوشیار باشند مبادا اعتبار و جایگاه اسلامی و ولایی شهرستان کمرنگ شود.


حجت الاسلام برهان از عفاف و حجاب به عنوان با ارزشترین فضیلت جامعه اسلامی یاد کردو گفت : عفت و حجاب مهمترین عنصر فضیلت زن مسلمان ایرانی است و حجاب به عنوان حافظ جسمی و روحی بانوان است .


امام جمعه مهریز زنان شهرستان مهریز به ترویج فرهنگ حجاب اسلامی فراخواند و گفت : زنان و مادران با عفت می توانند دختران با عفت و با حجاب و با ایمان تربیت کنند و تربیت این چنین فرزندان پاک و خالصی باعث میشود تا حجاب و عفاف فاطمی و زینبی زنده بماند.

حجت الاسلام برهان در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت سنگر نماز جمعه اشاره کرد و گفت : نماز جمعه با دیگر مجالسی که در مساجد برگزار میشود متفاوت است و تفاوت آن در نگرش عبادی و سیاسی و جایگاه آموزش تریبون نماز جمعه است .


برهان از ستادهای نماز جمعه سراسر کشور خواست تا در انتشار عمومی مطالب ارایه شده توسط ائمه جمعه کوشش بیشتری کنند و گفت : چرا باید در فضای مجازی و دیگر رسانه های نوین نماز جمعه و خطبه های سیاسی و مهم ائمه جمعه کمرنگ باشد .


حجت الاسلام برهان افزود : ائمه جمعه نیز باید از گفتن مطالب تکراری و غیر ضروری در نماز جمعه پرزهیز کنند و از این تریبون به بهترین روش ممکن برای حراست و حفاظت از ارزشهای اسلام ناب محمدی استفاده نمایند .

امام جمعه مهریز همچنین به نقش آموزش و پرورش در تربیت جوانان و آینده سازان کشور اشاره کرد و گفت : آموزش و پرورش سر منشاء و چشمه اتفاقات بعدی نسل جوان کشور است و باید در مقابل این مسئولیت بزرگ پاسخگو باشد .

حجت الاسلام برهان با اشاره به سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا در یکشنبه آینده و همززمانی آن با سالروز ولادت امام خمینی ( ره ) ، این روز را تبریک گفت و تاکید کرد : باید مراسمهای این روز در شان و منزلت زناان و روز ولادت اسوه زنان عالم باشد .


کمالی خبرنگار مهریز