زمان : 27 Esfand 1395 - 08:18
شناسه : 134879
بازدید : 5094
حرکت اربعین حسینی در راستای حفاظت از اسلام و انقلاب است آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار دبیر و اعضای موسسه مطالعاتی راهبردی اصحاب الحسین(ع) حرکت اربعین حسینی در راستای حفاظت از اسلام و انقلاب است

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار دبیر و اعضای موسسه مطالعاتی راهبردی اصحاب الحسین(ع) با وی که به مناسبت افتتاح نمایندگی موسسه مطالعات راهبردی و فرهنگی اصحاب الحسین(ع) یزد برگزار شد، اظهار داشت: انسان در هر زمینه‌ای بتواند برای حفاظت از انقلاب و اسلام قدم بردار ارزشمند است.

وی خاطرنشان کرد: این فرمایش حضرت امام خمینی(ره) که می‌فرمایند حفظ نظام از اوجب واجبات است نشان دهنده اهمیت و لزوم حفاظت از انقلاب است که آن را حتی از نماز هم مهم‌تر دانسته‌اند.

رئیس شورای مرکزی حوزه علمیه یزد عنوان کرد: نماز از واجبات اصلی دین اسلام است و به این صورت حفظ انقلاب از این واجب‌ها هم اهمیت بیشتری دارد و اگر به این موضوع به درستی دقت شود، به خودی خود در راستای حفاظت از انقلاب قدم بر می‌داریم.

امام جمعه یزد ادامه داد: زمانی که ما به این فهم از ضرورت حفظ انقلاب می‌رسیم، متوجه می‌شویم که اربعین و مراسم‌های اربعین هم در راستای حفاظت از انقلاب برای تحویل آن به امام زمان(عج) است.

وی با بیان اینکه عده‌ای بیان می‌کنند که امام دیدگاهی نسبت به ولایت فقیه پیش از انقلاب و از شروع نهضت نداشته، اظهار داشت: این یک دیدگاه غلط است که در ارتباط با امام خمینی(ره) بیان می‌شود چرا که ایشان در چند حلقه نسبت به ولایت فقیه و ترویج اصل دین در جامعه اقدام کرده‌اند.

استاد برجسته حوزه‌های علمیه یزد خاطرنشان کرد: در حلقه اول امام خمینی(ره) اقدام به بیدار کردن مردم کردند به گونه‌ای که دشمنان دین متوجه این موضوع نشوند و و نتوانند جلوی این حرکت عظیم را بگیرند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه حرکت شهید نواب صفوی به دلیل اینکه از ابتدا رویکرد خود را کامل بیان کرد توسط رژیم طاغوت متوقف شد، گفت: امام خمینی(ره) با در نظر گرفتن تمام وجوه امر، به گونه‌ای عمل کردند که رژیم طاغوت به هیچ عنوان نتوانست جلوی این حرکت را بگیرد.

ناصری ادامه داد: این که می‌گوییم خداوند انقلاب اسلامی ایران را هدایت می‌کند به دلیل الطاف زیادی است که در طول سال‌های قبل و بعد از انقلاب دیدیم به گونه‌ای که در یک مورد خداوند متعال به سر رژیم طاغوت می‌اندازد که امام را به نجف تبعید کند و با توجه به اینکه نجف یک دریای بزرگ از علمای دینی است، تبعید ایشان به آنجا سبب گم شدن مباحث امام می‌شود.

امام جمعه یزد افزود: خداوند چنان تقدیر کرد که با سلوک و علم بالای امام همه نسبت به ایشان شناخت و ارادت خاصی پیدا کنند و زمینه معرفی انقلاب و ولایت فقیه در بین علمای سطوح عالی دینی فراهم شود.

وی که در طول سال‌های تبعید همراه امام خمینی(ره) بود، با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) در زندگی خود هیچ پیروی از هوای نفس نداشتند و به هیچ عنوان به دنبال پست و مقام نبودند، گفت: امام در نجف توانستند انقلاب را به بهترین نحو به مردم و علما معرفی کنند.

رئیس شورای مرکزی حوزه علمیه یزد تصریح کرد: بعد از اینکه در ایران زمینه ترویج انقلاب فراهم شد، زمان جهانی شدن آن رسیده بود و خداوند چنان کرد که امام به پاریس رفته و در این شهر بتوانند با خبرنگاران تمام دنیا صحبت کنند و به این وسیله انقلاب را جهانی کنند.

ناصری خاطرنشان کرد: پس از اینکه شاه رفت هم امام نگذاشتند یک ذره خلا ایجاد شود و اصرار کردند و با وجود انکارهایی که می‌شد ایشان به ایران آمدند و بلافاصله پس از ورود به ایران تاکید کردند که حکومت تشکیل می‌دهند، به همین دلیل رژیم طاغوت حتی فکر در ارتباط با اقدامات امام در ایران را هم نتوانست انجام دهد.

وی گفت: همان روحیه‌ای که تجلی آن اربعین‌ها و عاشوراها را درست می‌کند، همان تجلی روحیه امام است که در 22 بهمن‌ها و روزهای قدس و امثال آن مردم را به خیابان می‌کشاند و از انقلاب حمایت می‌کنند.

استاد سطوح عالی حوزه‌های علمیه استان یزد بیان کرد: حساسیتی که سبب می‌شود مردم در اربعین به این حرکت خودجوش بپیوندند و در روز قدس یا 22 بهمن با وجود همه مشکلات مردم در راهپیمایی شرکت می‌کنند، یک معنویت باطنی و یک جلوه ملکوتی دارد که این جلوه ملکوتی برگرفته از اخلاص و ذوب شدن در خداوند متعال است.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: همه اینها ان‌شاالله زمینه‌سازی برای ظهور حضرت امام زمان(عج) است و باید تمام تلاش خود را برای تقویت این حرکت‌ها به کار ببندیم.