زمان : 26 Esfand 1395 - 14:11
شناسه : 134869
بازدید : 5069
مسئولان برگزاری انتخابات رأی مردم را حق‌النّاس مي دانند و حافظ آن هستند استاندار یزد: مسئولان برگزاری انتخابات رأی مردم را حق‌النّاس مي دانند و حافظ آن هستند استاندار یزد در نشست ستاد انتخابات استان گفت: مسئولان برگزاری انتخابات رأی مردم را حق‌النّاس مي دانند و قطعا حافظ آن هستند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، "سيد محمد ميرمحمدي"در نشست مشترک اعضای ستاد انتخابات استان با مسئولان مراجع چهارگانه بررسی سوابق داوطلبان گفت: رسانه‌ها باید ویژگی‌ها و شاخص‌های افراد مؤثر در شوراهای اسلامی شهر و روستا را اطلاع‌رسانی کنند تا جامعه نسبت به وظایف و ویژگی‌های اعضای این شوراها آگاهي بيشتري يابد.
استاندار یزد در این نشست شرکت در انتخابات را یک وظیفۀ خطیر دانست که سرنوشت جامعه در گرو آن است و گفت: اهمیت انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از این نظر است که مردم در انجام امور مربوط به خود شریک هستند.
«سیدمحمد میرمحمدی» دربارۀ اهمیت انتخابات ریاست جمهوری نیز بیان کرد: ریاست جمهور می‌تواند اقتدار نظام را قوی‌تر و اگر درست عمل نکند اقتدار نظام را تضعیف کند از این‌رو مردم ما اهميت انتخابات رياست جمهوري را به خوبي مي دانند ومسئولان برگزاری انتخابات نيز باید به‌گونه‌ای عمل کنند که اقدامات آنها همراه با رضایت خدا و جلب اعتماد مردم باشد.
وی با اشاره به برخی زمان‌بندی‌ها در قانون ثبت‌نام انتخابات، گفت: تلاش در این است که حقوق شهروندی همۀ داوطلبان انتخابات رعایت شود.
استاندار يزد هدف دولت و شورای نگهبان را مشترک و برگزاری انتخاباتی شایسته با حضور حداکثری مردم دانست که با کمترین مشکل و سالم‌ترین صورت در راستای حفظ اقتدار ملی برگزار شود.
وی اظهار امیدواری کرد: ملتی که پیشینۀ تاریخی قوی، تمدّنی کهن، انقلابی بی‌نظیر و نظامی مستدام داشته و جانفشانی‌های شهیدان بسیاری را شاهد بوده است اکنون نیز با مشارکت بالا و انتخاب شایسته حماسه‌ای باشکوه برگزار مي کند.
استاندار یزد در پایان سخنان خود بر استفاده بهينه از تمامي امكانات و رسانه ها براي اطلاع رساني امور انتخابات تاكيد كرد و گفت: رسانه‌ها مي توانند با ارائه ویژگی‌ها و شاخص‌های افراد مؤثر در شوراهای اسلامی شهر و روستا، آگاهي مردم را نسبت به اين موضوع افزايش دهند.
گفتني است نشست مشترک اعضای ستاد انتخابات استان با مسئولان مراجع چهارگانه بررسی سوابق داوطلبان عصر چهارشنبه 25 اسفند ماه همزمان با آغاز زمان ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با حضور استاندار یزد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، روساي مراجع چهارگانه بررسي سوابق داوطلبان و روساي كميته هاي ستاد انتخابات استان  در سالن زنده‌یاد حمیدیا استانداری برگزار شد.