زمان : 26 Esfand 1395 - 00:17
شناسه : 134856
بازدید : 4611
تلاش برای راه‌اندازی مراکز کاهش آسیبهای اجتماعی در کارگروه ارتقای امنیت اجتماعی و فرهنگی استان مطرح شد؛ تلاش برای راه‌اندازی مراکز کاهش آسیبهای اجتماعی در نشست کارگروه ارتقای امنیت اجتماعی و فرهنگی استان اقدامات انجام شده برای پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی بیان و بر راه‌اندازی مراکز کاهش آسیب اعتیاد تأکید شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی استانداری یزد، جلسۀ ارتقای امنیت اجتماعی و فرهنگی استان روز چهارشنبه  25 اسفند ماه به دبیری مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و با حضور مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و اعضای این کارگروه در سالن زنده یاد حمیدیا استانداری برگزار شد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در این نشست اعتیاد را نخستین آسیب اجتماعی دانست که تلاش برای کاهش آن در اولویت نظام و استان یزد قرار دارد.
«مجید جوادیان‌زاده» افزود: کاهش آسیب‌‌های اعتیاد یکی از رویکردهای استان است که سعی می‌شود از طریق مشارکت افراد جامعه و دغدغه‌مند کردنِ دستگاه‌ها برای تحقق آن تلاش کرد.
وی وضعیت استان در حوزۀ آسیب‌های اجتماعی را نسبت به دیگر استان‌های کشور بهتر دانست و ادامه داد: راه‌اندازی مرکز کاهش آسیب‌ اعتیاد به‌ویژه برای بانوان از اقداماتی است که به‌نظر می‌رسد باید برای ارتقای احساس امنیت در جامعه در دستورکار قرار گیرد.
جوادیان زاده گفت: افرادی که در مراکز اقامتی میان‌مدت، اعتیاد به مواد مخدر را ترک کرده‌اند پس از مدتی دوباره به اعتیاد بازمی‌گردند که برای برون‌رفت از این موضوع باید چاره‌اندیشی شود.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هدف مراکز کاهش آسیب را کاهش امکان و ضریب بازگشت افراد خارج شده از کمپ به موقعیت‌های گذشته دانست و خاطرنشان کرد: لازم است تمهیداتی برای آمادگی مجدد این افراد برای ورود به جامعه ایجاد شود.
گفتنی است در این نشست دو دستگاه صداوسیما و آموزش و پرورش اقدامات خود در خصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی را بیان کردند و مطرح شد تکمیل زنجیرۀ درمان اعتیاد لازمۀ فعالیت یکپارچۀ همۀ مراکز کاهش آسیب اعم از خانه‌های امن شبانه‌روزی، سرپناه شبانه، مراکز اقامتی میان‌مدت و نیز راه‌اندازی مراکز اجتماع درمان‌مدار(tc) ویژه مردان و بانوان است.