زمان : 25 Esfand 1395 - 19:02
شناسه : 134855
بازدید : 4304
دستاوردهای برجام به 100 مورد می‌رسد/ فعالیتهای بزرگ دولت تدبیر و امید در حوزۀ زیرساخت ها استاندار یزد: دستاوردهای برجام به 100 مورد می‌رسد/ فعالیتهای بزرگ دولت تدبیر و امید در حوزۀ زیرساخت ها استاندار یزد در نشست شورای اداری استان با بیان اینکه دستاوردهای برجام برای نظام و ملّت ایران به‌ویژه در رفع تحریمهای ظالمانه به 100 مورد می‌رسد، گفت: اقدامات زیربنایی زیادی در استان در سال جاری و بیش از سه سال فعالیت دولت تدبیر و امید انجام شده که بسترساز توسعه و پیشرفت و نیز افزایش اشتغال و سرمایه‌گذاری بوده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، استاندار یزد در نشست شورای اداری استان ضمن تبریک فرارسیدن سالروز میلاد حضرت زهرا (س) و عید نوروز با تقدیر از معاونان، مدیران، مسئولان نظامی و انتظامی، فرمانداران، رسانه ها، صدا و سیما و مردم استان به تشریح فعالیت های زیربنایی انجام شده در سال جاری و دوران فعالیت دولت یازدهم پرداخت و گفت: این فعالیت ها و زیرساخت ها زمینه‌ساز پیشرفت و توسعه استان خواهد بود.
«سیدمحمد میرمحمدی» بیان کرد: در بخش راه و جاده، اجرای روکش راههای روستایی به طول 800 کیلومتر، ساخت 300 کیلومتر راه روستایی، رفع اشکال از 29 مورد نقاط حادثه خیز استان یزد، بهسازی و روکش راه اردکان نائین به طول 70 کیلومتر، احداث زیرگذر مهریز، ساخت راه ابرکوه- مروست به طول 70 کیلومتر، ساخت 55 کیلومتر باند دوم راه اردکان- چوپانان و بهسازی 30 کیلومتر باند قبلی به طور کامل انجام شده است.
وی افزود: در بخش راه آهن و ریل، دوبانده شدن 250 کیلومتر از راه آهن بافق زرین شهر در دستور کار بوده که با پیشرفت فیزیکی 69 درصد و اعتبار 250 میلیارد تومان در حال انجام است و در هفته دولت سال آینده به بهره برداری می رسد.
میرمحمدی با تشریح اقدامات انجام شده در حوزه‌های خدماتی نظیر برق، گاز، آب و مخابرات گفت: در حوزه برق در سال گذشته چهار طرح با اعتبار بالغ بر 770 میلیارد ریال و در 9 ماهه سال جاری سه طرح با اعتبار بالغ بر 140 میلیارد ریال اجرا شده است.
رئیس شورای اداری استان ادامه داد: در این بخش نه تنها قطعی برق در یزد بسیارکم بوده است بلکه با اجرای طرحهای مختلف، تولید مازاد بر مصرف برق استان و انتقال آن به شبکه سراسری را داشتیم.
وی به ظرفیت استان در حوزه تامین برق از طریق نیروگاه‌های خورشیدی اشاره و عنوان کرد: بیش از 12 مورد از درخواست‌های احداث نیروگاه خورشیدی منجر به قرارداد ساخت شده است و سه مورد هم در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
میرمحمدی درباره فعالیت های گازرسانی در استان یزد نیز با مقایسه وضعیت استان از سال 75 تا 92 و قبل از فعالیت دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: شبکه‌گذاری برای گازرسانی از سال 75 تا 92، پنج هزار کیلومتر بوده و در فعالیت دولت یازدهم به تنهائی 2 هزار و 40 کیلومتر بوده است.
استاندار یزد ادامه داد: پذیرش اشتراک از سال 75 تا 92، 303 هزار و 874 مشترک بوده و در این دولت 95 هزار مشترك به آن اضافه شده، ضمن آنکه تعداد شهرهای بهره مند از گاز شهري در استان از سال 75 تا 92 تعداد 15 مورد بوده و در این دولت به 19 شهر رسیده است.
وی افزود: هم اکنون در مجموع 75 درصد خانوارهای استان یزد زیر پوشش شبکه توزیع گاز قرار دارند که 24 درصد از این میزان در دوران فعالیت دولت تدبیر و امید انجام شده و مابقی در طول 17 سال قبل از فعالیت دولت تدبیر و امید صورت گرفته است.
رئیس شورای اداری استان بیان کرد: تعداد روستاهای دارای گاز استان 149 روستا بوده که در حال حاضر 170 روستا به آن اضافه شده است از طرفي واحدهاي گلخانه اي  دارای گاز از رقم هزار و 306 واحد به دو هزار و 745 واحد رسيده است همچنين 213 کوره آجرپزی به گاز تجهيز شده اند كه در حال حاضر 263 واحد كوره آجر پزي از گاز بهره مي برند كه تاثير بسزايي در كاهش آلودگي هوا داشته اند و  به 3هزار و 729 واحد تولیدی دارای گاز 2 هزار و 526 واحد اضافه شده است كه در مجموع 6 هزار و 255 واحد توليدي از گاز استفاده مي كنند.
میرمحمدی در تشریح طرح ها و پروژه های مخابراتی استان گفت: 530 طرح مخابراتی با اعتباری بالغ بر214 میلیارد تومان در سه سال گذشته در استان یزد اجرا شده است.
وی ثبت 149 اثر ملی، اضافه شدن 300 تخت هتل به تخت های موجود، ایجاد 51 واحد بوم گردی با ظرفیت 1100 تخت، ارسال پرونده ثبت جهانی شهر یزد به یونسکو، ساماندهی پیست سخوید، رسمیت یافتن بین المللی بودن فرودگاه آیت الله شهید صدوقی(ره) یزد و اضافه شدن 250 هکتار به مساحت این فرودگاه ، توسعه و تجهیز 2 بیمارستان، بهره برداری از 2 بیمارستان جدید و برخی طرح های بهداشتی، آب و فاضلاب و آموزشی در آموزش و پرورش و آموزش عالی و فناوری را از مهم ترین فعالیت های استان اعلام کرد.
استاندار یزد با بیان اینکه دستاوردهای برجام برای نظام و ملّت ایران به‌ویژه در رفع تحریمهای ظالمانه به 100 مورد می‌رسد، خاطرنشان کرد: اقدامات زیربنایی زیادی در استان در سال جاری و بیش از سه سال فعالیت دولت تدبیر و امید انجام شده که بسترساز توسعه و پیشرفت و نیز افزایش اشتغال و سرمایه‌گذاری بوده است.


اجرائی شدن پروژه های مصوب در سفر رئیس جمهوری به استان


میرمحمدی درباره مصوبه های سفر ریاست جمهوری به استان گفت: طرح‌های این سفر نیز در مجموع 46 مورد بوده که 2 مورد آن پیشرفت 10 درصدی، 2 مورد پیشرفت 15 درصدی، 2 مورد پیشرفت 20 درصدی و بقیه موارد پیشرفت بالای 30 تا 100 درصدی داشته است.
وی درباره گزارش عملکرد مدیران در راستای شعار سال و موضوع اقتصاد مقاومتی بیان کرد: 17 جلسه ستاد راهبری مدیریت اقتصاد مقاومتی در استان یزد با 52 دستورکار و 66 مصوبه، 32 جلسه تخصصی با 105 مصوبه و در شهرستانها نیز 25 جلسه داشته ایم.
رئیس ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان افزود: نتیجه این جلسات تعریف 97 طرح و پروژه، برگزاری 220ساعت کلاس آموزشی، 190ساعت پخش برنامه تلویزیونی و 330 ساعت برنامه رادیویی و نیز شناسایی 380 طرح قابل واگذاری به بخش غیردولتی در استان یزد بوده که تاکنون 83 مورد آن واگذار شده است.
میرمحمدی درباره تسهیلات پرداختی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت: 318 میلیارد تومان از طریق این کارگروه به 387 واحد تولیدی و 485 میلیارد تومان نیز مستقیما از سوی بانک ها به 497 واحد و در مجموع 843 میلیارد تومان به 875 واحد تولیدی برای رونق تولید و رشد اشتغال استان پرداخت شده است.
وی ادامه داد: در بخش پرداخت تسهیلات در کشور رتبه پنجم کشور و در حوزه انعکاس تسهیلات پرداخت شده به واحدهای تولیدی رتبه سوم را کسب کرده ایم.
رئیس شورای اداری استان به پیشرفت ها و ظرفیت های حوزه آی تی و آی سی تی استان اشاره کرد و افزود: 46 درصد از شرکت های دانش بنیان و پارک علم و فناوری یزد در حوزه آی سی تی فعالیت می کنند.
وی خاطرنشان کرد: نخستین استان در عملیاتی کردن فعالیت های منطقه ویژه علم و فناوری، دارنده رتبه دوم صادرات فناوری کشور، رتبه سوم از نظر پارک علم و فناوری و رتبه چهارم در رشد شاخص های بین المللی هستیم و چند مرکز رشد فناوری مانند مرکز نوآوری زیست فناوری، مرکز نوآوری در دانشگاه یزد، جهاد دانشگاهی، علمی کاربردی و شعبه رویان داریم.


شاهد انتخاباتی با شکوه خواهیم بود


میرمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه سال آینده انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا را پیش رو خواهیم داشت، گفت: آمادگی‌های لازم برای برگزاری انتخابات در سطح استان وجود دارد و امیدواریم با همراهی مسئولان و فراهم آوردن شرایط لازم، در انتخابات اردیبهشت‌ماه 96 شاهد حماسه‌ای به مراتب بهتر و با شکوه تر از انتخابات گذشته باشیم.
وی تصریح کرد: مردم ما مردمی همراه، مومن، پاک، باهوش، همیشه در صحنه و همدل هستند و همواره در همه زمینه‌ها در کنار مسئولان نظام بوده‌اند و به طور قطع در انتخابات سال آینده نیز با حضوری حداکثری افتخارآفرینی خواهند کرد.
استاندار یزد ادامه داد: دست اندرکاران برگزاری این انتخابات به جلب اعتماد مردم، بی طرفی کامل و امانت داری رای مردم به عنوان حق‌الناس توجه ویژه داشته باشند و تمام تلاش خود را در افزایش مشارکت بالای مردم متمرکز کنند.
رئیس شورای اداری استان افزود: اگر مشارکت و اتحاد و انسجام مردم بالا باشد، شاهد اقتدار بیشتر نظام خواهیم بود و دشمنان نظام آگاه می شوند که هیچ چیزی بین این مردم نمی تواند اختلاف ایجاد کند.
میرمحمدی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: به مدیران و مسئولان استان توصیه کرده ایم در کنار خود دو یا سه نفر نیروی مستعد و توانمند تربیت کنند و پرورش دهند تا توان مدیریتی استان افزایش یابد و در چرخه مدیریت استان تنها از افراد محدودی استفاده نکنیم.
گفتني است آخرين شورای اداری استان پیش از ظهر چهارشنبه 25 اسفند ماه با حضور نمایندۀ ولی فقیه در استان و امام جمعۀ یزد، استاندار یزد، معاونان استاندار، ائمۀ جمعه و جماعات استان و مدیران استان در تالار اندیشه استانداری برگزار شد.