زمان : 25 Esfand 1395 - 15:31
شناسه : 134845
بازدید : 5020
ترانه‌های یداللهی را در خلوت زمزمه می‌کنم ترانه‌های یداللهی را در خلوت زمزمه می‌کنم سعید بیابانکی با بیان این‌که ان‌شاءالله سال ۹۵ هرچه زودتر برود چون دارد بهترین‌ها را با خود می‌برد گفت: سادگی و روانی ویژگی ترانه‌های افشین یداللهی است.
این شاعر در پی درگذشت افشین یداللهی - ترانه‌سرا - با تسلیت این درگذشت ، اظهار کرد: خبر بسیار ناراحت‌کننده و شوک‌آوری بود. سال‌ها به واسطه همشهری بودن  او را می‌شناختمش و پس از آن به واسطه شنیدن آثارش بیشتر با او آشنا شدم. نخستین‌بار در تیتراژ  سریال «مسافری از هند» اثری از او شنیدم و در ادامه در کارش موفق شد. خیلی از ترانه‌سراها کارهایی کرده‌اند، اما به شخصه خیلی از کارهایی که در خلوتم زمزمه می‌کنم آثار اوست.
 
بیابانکی همچنین گفت: یداللهی توانسته بود  در قالب تیتراژ پایانی یا متن آثار خوبی برای سریال‌های موفق و پربیننده ارائه کند. از این طریق طیف وسیعی از مخاطبان را با خود همراه کرده بود. او در این سال‌ها در حوزه ترانه بسیار موفق بود و توانست خیلی از علاقه‌مندان به ترانه را به این حوزه هدایت کند و با کارگاه‌های آموزشی آن‌ها را جذب کند.
 
او در ادامه بیان کرد:  موفقیت آقای یداللهی در ترانه به همان سادگی و روانی زبان او در آثارش مربوط می‌شد؛ مثلاً در ترانه «هر چی آروزی خوبه مال تو» که احسان خواجه امیری اجرا کرده است یا ترانه ملی میهنی «وطنم ای شکوه پابرجا» که سالار عقیلی آن را خوانده است. او در حوزه‌های اجتماعی، انقلابی و عاشقانه، ترانه‌های بسیار خوبی سروده و فکر می‌کنم ۷۰ درصد کارهایش گل کرده و مورد اقبال واقع شده است.  این بخت را خیلی از ترانه‌سرایان و شاعران نداشتند.
 
بیابانکی همچنین گفت: خبر درگذشت این شاعر بسیار تلخ بو. به پدر و مادر و خانواده و علاقه‌مندان این ترانه‌سرای خوب کشورمان  تسلیت می‌گویم.