زمان : 25 Esfand 1395 - 15:32
شناسه : 134843
بازدید : 3661
دبير ستاد انتخابات استان شرايط و مدارك لازم براي ثبت نام در انتخابات شوراها را تشريح كرد دبير ستاد انتخابات استان شرايط و مدارك لازم براي ثبت نام در انتخابات شوراها را تشريح كرد مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری و دبیر ستاد انتخابات استان ضمن تشریح شرايط و مدارك لازم براي ثبت نام انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از آغاز پیش‌ثبت نام از داوطلبان شوراها خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دبير ستاد انتخابات استان گفت: پیش ثبت نام از داوطلبان پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا از دیروز 24 اسفند ماه در دفاتر پیشخوان دولت سراسر استان آغاز شده است و تا پایان ششم فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.
«محمد محامدي» ادامه داد: با وجودی‌که پیش ثبت نام الزامی نیست، تسهیل در این موضوع بسیار مهم است زیرا اطلاعات داوطلبان برای درج در سیستم زمان بر است.
وی افزود: از این‌رو تأکید می شود داوطلبان شوراها حتمأ پیش ثبت نام را انجام دهند و با دریافت کد رهگیری برای  ثبت نام رسمی که در تاریخ 30 اسفند 95 تا ششم فروردین 96 ادامه دارد، با حضور در فرمانداری‌ها و بخشدارای های مربوطه با ارئه مدارک مورد نیاز اقدام به ثبت نام قطعی و رسمی کنند.
محامدی بیان کرد: مدارک لازم برای پیش ثبت نام در دفاتر پیشخوان را عبارت از اصل شناسنامه، اصل مدرک تحصیلی، اصل کارت ملی، یک قطعه عکس سه در چهارجدید، ارائه اصل کارت پایان خدمت وظیفه یا مدرک معتبر دال بر روشن بودن وضعیت نظام وظیفه برای داوطلبان مرد و ارائه اصل گواهی قبول استعفا برای داوطلبان مشاغل موضوع 28 قانون انتخابات شوراها مربوط به مسئولان و مدیران و ارائه اصل گواهی عدم سوءپیشینه که بیش از سه ماه از تاریخ آغاز صدور آن نگذشته باشد، دانست.
مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری گفت: بر اساس قانون شوراهاي اسلامی شهر و روستا، دارا بودن سواد خواندن و نوشتن براي شوراي روستاهاي تا 200 خانوار كفايت مي كند و براي روستاهاي بالاي دويست خانوار، داشتن حداقل مدرك ديپلم ضروري است.
وی بیان کرد: حداقل مدرك تحصيلي براي نامزدي در شوراي شهرهاي تا بيست هزار نفر جمعيت، فوق ديپلم و معادل آن مي باشد كه اين مهم براي شوراي شهرهاي بالاي بيست هزار نفر جمعيت، حداقل ليسانس يا معادل آن است.
دبير ستاد انتخابات استان با اشاره به تبصره 2 ذيل ماده 26 قانون شوراها افزود: هيئت هاي اجرايي و نظارت در صورت ضرورت، تاييديه مدارك تحصيلي ثبت نام كنندگان را اخذ مي کنند.
محامدی ادامه داد: بنا به صراحت قانون شوراها، كساني كه در دوره هاي قبل عضو شورا بوده اند به شرطي كه در همان محل، كانديداي عضويت در شورا باشند از شرط مدرك تحصيلي معاف هستند.
وی خاطرنشان کرد: ایثارگران و خانواده های شهدا، جانبازان و آزادگان می‌توانند با ارائۀ گواهی، از یک مقطع تحصیلی بالاتر استفاده کنند.
دبير ستاد انتخابات استان با تاكيد مجدد بر ضرورت گواهي عدم سوءپيشينه گفت: داوطلبان براي دريافت معرفي نامه به بخشداري ها يا فرمانداري ها مراجعه کنند و اقدام لازم براي كسب گواهي عدم سوءپيشينه از پليس به اضافۀ 10 را انجام دهند.