زمان : 25 Esfand 1395 - 15:04
شناسه : 134833
بازدید : 4974
اسلام کامل ترین قانون رعایت حقوق بشر است / برخی در کشور نسبت به فرهنگ غرب احساس ضعف می‌کنند اسلام کامل ترین قانون رعایت حقوق بشر است / برخی در کشور نسبت به فرهنگ غرب احساس ضعف می‌کنند
 

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی پیش از ظهر امروز در نشست شورای اداری استان یزد با اشاره به وظایفی که انسان در مسئولیت‌های مختلف بر عهده دارد، اظهار داشت: انسان در برابر همه نعمت‌هایی که خداوند به وی داده مسئول است.وی افزود: علاوه بر اینکه انسان نسبت به این نعمت‌ها مسئولیت دارد، نسبت به خودش هم مسئول است و باید از آتش جهنم و پستی‌ها نجات پیدا کرده و به سعادت و عاقبت به خیری دست پیدا کند.
ناصری یزدی خاطرنشان کرد: کسانی که مسئولیتی بر عهده دارند به ویژه اگر این مسئولیت در سطوح بالاتری باشد، علاوه بر اینکه نسبت به خودش و نعمت‌های خداوند مسئول است، در ارتباط با تمام افرادی که تحت پوشش وظایفش قرار دارند هم مسئول است. 
نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: لازم است که توجهی به اعمال و کردار خودمان داشته باشیم چه در حیطه وظایف شخصی خودمان و چه در حیطه وظیفه و مسئولیت اجتماعی که بر دوش ما گذاشته شده است.
استاد سطوح عالی حوزه‌های علمیه یزد با اشاره به اینکه محاسبه فعالیت‌ها توسط خود انسان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، گفت: لازم است که مسئولان در ارتباط با اقداماتی که در طول سال انجام داده‌اند، محاسبه کنند و از فعالیت خود ارزیابی نمایند.
ناصری یزدی با اشاره به اینکه خداوند انسان را با عزت خلق کرده، گفت: اگر انسان احساس حقارت و ضعف در وجود خود احساس کند سبب می‌شود که برای جبران این حقارت، به اعمال ناپسند روی آورد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان یزد گفت: خداوند به هیچ عنوان به انسان اجازه ذلیل شدن را نداده و انسان هم نباید هیچ کاری کند که در برابر دیگران به ویژه دشمنانش خوار و ذلیل شود.
نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه انسان اگر احساس قوت را در وجود خود تقویت کند به خداوند نزدیک می‌شود، گفت: خوشبختانه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران احساس ضعف در وجود ملت و مسئولان ایران کمرنگ‌تر شده و الان به قدرت‌ها و پیشرفت‌های متعددی در برابر دشمنان اسلام دست پیدا کرده‌ایم.
امام جمعه یزد با اشاره به اینکه احساس عزت در فرهنگ یکی از مهمترین مواردی است که در جامعه باید ترویج شود، گفت: متاسفانه عزت فرهنگی خود را در برابر فرهنگ پوچ غرب پایین می‌آورند و سعی می‌کنند که به خود و ملت ایران ذلت تحمیل نمایند.
ناصری یزدی با بیان اینکه در هیچ کجای دنیا رعایت حقوق بشر به اندازه توجه اسلام به این مقوله وجود ندارد، گفت: با وجودی که ما از این سطح عالی قوانین رعایت حقوق بشر برخوردار هستیم، عده‌ای احساس می‌کنند ولنگاری و دنبال هوای نفس بودن حقوق بشر است و در وجود خود احساس حقارت می‌کنند.
رئیس شورای مرکزی حوزه علمیه یزد با بیان اینکه پیش از انقلاب برخی جوانان مذهبی جرات نداشتند و یا احساس ضعف می‌کردند که بخواهند نماز بخوانند، گفت: الان هم متاسفانه این روحیه در وجود برخی از جوانان ما دوباره ایجاد شده و آنها از توجه به معنویات و عمل به دستورات اسلام خجالت می‌کشند.
وی با تاکید بر اینکه مسئولان نسبت به وظایفی که دارند باید احساس مسئولیت داشته باشند، گفت: در طول مدتی که مسئولیتی بر عهده داریم باید هرچه می‌توانیم در زمینه عمل به وظایفمان تلاش کنیم تا خدای ناکرده پس از بازنشستگی پشیمان کارهای انجام نداده نباشیم.
امام جمعه یزد افزود: عملکرد ادارات و مسئولان باید به گونه‌ای باشد که هر کسی به دستگاه آنها مراجعه کرد و کاری قانونی داشت و می‌توانیم مشکلش را حل کنیم، نسبت به این موضوع اقدام کنیم و نگذاریم دست خالی از نزد ما خارج شود. 
انتهای پیام/