زمان : 23 Esfand 1395 - 16:31
شناسه : 134790
بازدید : 4181
آشنایی جامعه با حقوق انسانی و اجتماعی مبنای تحقق حقوق شهروندی استاندار یزد مطرح کرد: آشنایی جامعه با حقوق انسانی و اجتماعی مبنای تحقق حقوق شهروندی استاندار یزد پیش از ظهر دوشنبه 23 اسفند ماه در جلسۀ ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان گفت: مردم باید ابتدا با حقوق انسانی، زیست محیطی، سیاسی، دینی و اعتقادی، اجتماعی و فرهنگی خود آشنا شوند تا زمینه برای تحقق حقوق شهروندی فرآهم شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان، با حضور استاندار یزد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ، مديركل حوزه استاندار ، بازرسان وزارت کشور و مدیران استان در سالن زنده‌یاد حمیدیا استانداری برگزار شد.
استاندار یزد در جلسۀ ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان بحث عفاف و حجاب را دارای جنبه فرآیندی دانست که از عناصر متعدد با دو جنبه باطنی و ظاهری تشکیل شده است.
«سیدمحمد میرمحمدی» گفت: تأکید استان یزد در اقدامات حوزه عفاف و حجاب تقویت ارزش ها، باورها و اعتقادات دینی جامعه است و «پوشش» در بحث حریم امنیت عمومی استان به عنوان نماد عفاف و حجاب مطرح است.
وی به دو بخش فردی و اجتماعیِ حقوق اشاره کرد و ادامه داد: حقوق اجتماعی همواره بر حقوق فردی غلبه دارد و هدف استان پیشگامی در حقوق اجتماعی و کوتاه آمدن از حقوق فردی به نفع اجتماع و تلاش برای فرهنگسازی در این زمینه است.
میرمحمدی به میثاق ملی حقوق شهروندی اشاره کرد و با یادآوری اینکه مردم ایران به این میثاق رأی مثبت داده‌اند، بیان کرد: مبنای کار استان در حقوق شهروندی آشنایی بیشتر مردم با قانون اساسی است.
وی نمونه‌هایی از حقوق انسانی، زیست محیطی، سیاسی، دینی و اعتقادی، اجتماعی و فرهنگی را بیان کرد و افزود: مردم ابتدا باید با این مبانی از حقوق خود آشنا شوند تا جامعه برای تحقق حقوق شهروندی آماده شود.
استاندار یزد با اظهار خرسندی از محقق شدن منشور حقوق شهروندی، گفت: این منشور زمینه‌ای برای آشنایی مردم با حقوق خود است که توسط رسانه‌ها در اختیار عموم قرار گرفته است و دستگاه‌ها نیز باید در راستای آن تلاش کنند.
میرمحمدی با بیان اینکه منشور حقوق شهروندی مبنای روشنی برای فعالیت در این حوزه است، ازمسئولان استان خواست در انجام وظایف به‌گونه‌ای عمل کنند که همواره نگاه آنان به گذشته همراه با وجدان آرام و قلبی روشن باشد.
گفتنی است در آخرین جلسۀ ستاد حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان در سال 95، دستگاه‌های استان اقدامات خود در این حوزه را بیان کردند و بازرسان وزارت کشور نیز به بیان نتایج ارزیابی‌های انجام شده درخصوص فعالیت‌های استان یزد در حوزۀ فرهنگی پرداختند.