زمان : 23 Esfand 1395 - 12:02
شناسه : 134778
بازدید : 9780
موزه سنگ و معدن شرکت سنگ آهن مرکزی بافق افتتاح شد + تصاویر با حضور مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد و فرماندار بافق: موزه سنگ و معدن شرکت سنگ آهن مرکزی بافق افتتاح شد + تصاویر

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ در آیینی با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، امام جمعه و فرماندار بافق، جمعی از مدیران عامل سابق شرکت سنگ آهن مرکزی از بدو تاسیس تا کنون و تعدادی از مسئولان محلی و کارشناسان این شرکت، موزه سنگ و معدن شرکت سنگ آهن مرکزی بافق افتتاح شد.

مدیر روابط عمومی شرکت سنگ آهن مرکزی بافق در حاشیه این آیین گفت: چهارصد نوع سنگ از مناطق معدنی ایران جمع آوری و در موزه سنگ و معدن شرکت به نمایش گذاشته شده است.

رضا فلاح مبارکه با بیان اینکه هدف از این کار آگاهی و شناخت دانشجویان و نسل جدید میهن اسلامی از پتانسیل هایی منطقه معدنی ایران است اظهار داشت:این موزه در منزل مسکونی مرحوم مهندس سیروس بهایی مدیر عامل اسبق شرکت در معدن چغارت برپا شده است.

وی با اشاره به اینکه ساختمان موزه بیش از ۵۰ سال قدمت دارد تصریح کرد: موزه سنگ و معدن شرکت متشکل از تصاویر عملیات اکتشافی ۵۰ سال گذشته، وسایل و ادوات معدنکاری می باشد.

مدیر روابط عمومی شرکت سنگ آهن مرکزی همچنین بیان کرد:افرادی که وسایل خاصی از گذشته در اختیار دارند می توانند با نام خودشان به موزه اهدا کنند.

فلاح خاطر نشان کرد: هزینه موزه از بخش داخلی شرکت سنگ آهن به منظور مرمت و بازسازی و همچنین ساخت واکس های محل تهیه سنگ تامین شده است.

گفتنی است در حاشیه افتتاح این موزه گردترین سنگ موجود در شهرستان از سوی معاون فرماندار بافق به این موزه اهدا شد.